🎎 scarlet heart : 10

73 13 248
                                    

hai, amacam last part chap lepas HAHAHAH

---

SOLO : Jinhee

---

"Kau tahu tak, sepatutnya kau maafkan si Chanhee tu." Kata Wang Seungcheol kepada adik angkatnya itu.

Jinhee hanya menggeleng.

"Cakap main lepas, tak fikir orang. Tak nak ah maafkan dia. Gi mati lah si Chanhee tu." Kata Jinhee lalu mencebik muka masam.

"Perlu ke layan abang kau macam tu?" Tanya Wang Seungcheol kepadanya.

"Dia abang aku ke?"

"-aku anggap dia lelaki, bukan abang yang menjaga aku." Kata Jinhee.

"Takpun, orang yang agak asing bagi aku." Sambung Jinhee lagi.

---

"Kau rasa aku ada masa nak pening kepala ke sampai kena minum panadol sebab tiba-tiba jantan ni datang sini jugak?" Tanya Harin lalu meneguk air setelah makan panadol yang diberikan Jimin.

"Alah, mana lah aku tahu. Kitaorang bukan buat apa pun sebelum tiba-tiba kitaorang sedar yang kitaorang dekat sini." Kata Haebin lalu mencebik muka masam.

"Tak buat apa-apa ke?" Tanya Sunwoo kepada Haebin. Haebin hanya berdehem.

"Yo, you nasty man." Kata Jimin dengan nada jijik.

Sunwoo memandangnya dengan pandangan yang semacam. Tiba-tiba, dia tersentak.

"Ha..? J-jisung hyung?" Kata Sunwoo yang ternampak kelibat seseorang yang sedang kelam kabut mencari sesuatu buku di bahagian sejarah.

---

"Yah, kau rasa cukup romantik tak ni?" Tanya Wang Chanhee kepada Wang Jaehyun.

"Kenapa banyak-banyak orang kau tanya pendapat aku?" Tanya Wang Jaehyun dengan hairan.

"Sebab kau romantik?" Jawab Wang Chanhee. Wang Jaehyun hanya memandangnya dengan hairan.

"Okey untuk jawapan kau..bagi aku cukup romantik la untuk gadis 'terchenta' kau tu. Bagi makan sedap-sedap ni. Tempat khas yang agak romantik. Hmmm, boleh la boleh la." Kata Wang Jaehyun.
"Kau rasa nanti dia akan maafkan aku tak?" Tanya Wang Chanhee kepadanya.

"Melainkan kau cakap elok-elok dengan dia dan cuba buat langkah yang mencairkan hati dia. Dia akan maafkan kau, tapi kalau kau masih kasar, ehek memang tak lah." Jawab Wang Jaehyun kepadanya.

---

"Yah, masuk akal eh Harin, Jimin dengan Haebin tiba-tiba berubah?" Tanya Haelyn kepada Areum dan Seojin.

Mereka berdua hanya mengangkat bahu.

"Dah la tiga-tiga macam tak ingat langsung apa yang berlaku." Kata Haelyn kepada mereka lagi.

"Aku rasa diaorang dah balik ke zaman moden lah. Tanpa kita." Kata Seojin kepada mereka.

"Betul jugak apa yang kau kata tu. Tapi macam mana dorang boleh tiba-tiba balik tanpa amaran?" Tanya Haelyn kepada mereka lagi.

[C] walkin' in time 『시간 안에 걷다』Where stories live. Discover now