Tiba di hospital
NURSE 1 :"Tolong letakkan dia di katil ini dahulu.."
NURSE 2 :"Masukkan dia wad kecemasan! "
JIMIN :"jeongyeon.. jangan tinggalkan aku.. "
VERNON :" jimin..kau pergilah beli makanan dulu.. muka kau dah pucat.. "
Setelah Jimin pergi ke kantin untuk membeli makanan, Vernon teringatkan apa yang Jeongyeon kata padanya di Gayo daejun..JEONGYEON :"Vernon? "
VERNON :"Ye?"
JEONGYEON :"Kalaulah sekejap nanti, kita dah tak jumpa dekat dunia ni.. awak jangan lupakan saya tau.. lepastu awak kena cari girlfriend yang setia dekat awak.. yang boleh jaga anak-anak awak nanti.. yang boleh teman awak bila awak dah tua"
VERNON :"Kalau saya yang pergi dulu, awak pun kena buat apa yang awak cakap ni.. tau.. janji! Susah senang sama-sama!"
JEONGYEON :"JANJI! Ye! Susah senang sama-sama! "
Vernon terus mengalirkan air matanya apabila dia mengingatkan apa yang Jeongyeon katakan padanya..
NURSE 1 :"Awak ni siapa?"
VERNON :"Saya kawan dia"
NURSE 1 :"Macam ni cik.. Jeongyeon telah kehilangan banyak darah, hampir 90 peratus darahnya habis.. Kita hanya ada satu cara saja untuk selamatkan dia.. "
JIMIN:"Kenapa ni Vernon? "
VERNON :"Jeongyeon.. Darah dia dah takde 90 peratus.. "
JIMIN :"Hah!"
VERNON :"Doctor? Saya rasa saya boleh beri darah saya dekat dia"
NURSE 1:"Tapi dia perlukan banyak darah.. Ini mungkin membahayakan nyawa cik.. "
VERNON :"Takpe! Saya dah janji dengan dia..susah senang sama-sama! "
NURSE 1:"Baiklah saya pergi ambil borang sebentar.. "
JIMIN :"VERNON! Kau tak boleh buat macam ni!"
VERNON :"Takpelah.. Aku buat ni untuk kebahagiaan kau.. Aku nak kau janji bila aku dah takde nanti.. Kau jaga dia elok-elok.. Jangan buat dia menangis.. Dan tolong.. Jangan bagitahu dia yang aku buat semua ni untuk dia!"
JIMIN :"Tapi.. Vernon.. "
VERNON :"Please.. Janji dengan aku!"
NURSE 2:"Baiklah.. Cik vernon boleh masuk ke wad! "
VERNON :"Ingat kata-kata aku! Bye!"
JIMIN :"aku janji.. "
Kebesokkan harinya..
Jeongyeon tersedar dari tidurnya,dia perasan Jimin sedang tidur sambil memegang tangannya dengan erat..dia cuba untuk meleraikan pegangan tangan mereka secara perlahan.. Kerana dia tidak mahu Jimin terjaga.. Dia hanya melihat wajah Jimin yang pucat.. Tiba-tiba air mata Jimin keluar dari matanya.. Jeongyeon terus berpura-pura tidur..
JIMIN :"JEONGYEON! JANGAN!..Mimpi rupanya.."
Jeongyeon terus berpura-pura yang dia baru sahaja bangun dari tidurnya..
JEONGYEON :"Awak kenapa?"
JIMIN :"Ouh.. Takde apa..sorry buat awak bangun"
JEONGYEON :"Takpe.. Awak pergilah balik.. Saya boleh je sorang-sorang.. Eh? Mana Vernon? "
JIMIN :"Vern.. Vernon..vernon cakap dia kena balik rumah dia dekat luar negara.. "
JEONGYEON :"Tapi kenapa? "
JIMIN :"Dah lah.. Saya balik dulu ye.. "