BEHIND STAGE
JYP SUMBAENIM :"Tahniah semua.. "
TWICE :"Thanks sumbaenim.. Kami akan berusaha lagi untuk menaikkan nama JYP ENTERTAINMENT "
JYP SUMBAENIM :"Baiklah saya nak kena balik dulu.. Awak semua balik terus ke dorm ye.. Bye "
JIHYO :" Dah lah.. Jom balik aku dah penat ni.. "
JEONGYEON :"Jihyo.. Aku balik lambat sikit boleh?Aku nak keluar tenangkan fikiran.. "
JIHYO :"Boleh tu memang boleh.. Tapi kau nak balik naik apa nanti?"
JEONGYEON:" Takpe aku boleh je naik teksi nanti.. Kau janganlah risau.."
Ketika Jeongyeon baru sahaja hendak keluar dari pintu.. Tiba - tiba ada seorang perempuan menarik pergelangan tangannya dengan kuat..
JEONGYEON :"Kau nak apa ni Seulgi! "
SEULGI :"Eh.. Menangis ke 😂..Tangan luka sedikit sahaja pun... Lemah.. Eh.. Perempuan.. Berani eh kau tengking aku.. Kau ingat kau siapa?Mak bapa aku?!Mak bapa aku pun tak pernah tengking aku! Aku tidak faham betul lah.. Kenapa jyp sumbaenim boleh pilih kau.. Muka macam.. Eee.. Rambut Erk.. Buta ke apa?"
JEONGYEON :"Kau jangan kurang ajar eh! Kalau muka cantik.. Perangai hodoh buat apa! "
SEULGI :"Eh perempuan ni.. Melawan pulak kau.. Kau nak kena ke?!!!"
JIMIN :"Seulgi? Awak Kenapa ni?"
SEULGI :"Sayang!Tengok dia ni!Dia cakap saya hodoh.. "
JIMIN :"Jeongyeon.. Awak okey tak.. Kenapa tangan awak berdarah tu?"
SEULGI :"Dia tadi nak pukul saya.. Lepastu tak kena.. Terkena dinding.. Berdarahlag tangan dia.. Sayang Jom lah balik.. "
Jeongyeon memandang jimin dengan mata yang sayu dan berkaca.. Dia menanggung derita di hatinya juga.. Di tangannya.. Dia terus keluar ke pintu tanpa menghiraukan mereka lagi...
JEONGYEON :"Aduh... Sakitnya.. Kalau aku balik sekarang.. Nanti mereka tanya nak cakap apa?Pergi klinik dulu lah.. "
DI DORM
NAYEON :"Ada siapa-siapa tahu tak pasal jeongyeon.. Dia semenjak balik cuti dekat sixteen haritu dia berubah sangat.. "
MINA :"Haahlah.. Dia berubah sangat.. "
DAHYUN :"Aku tahu.. "
JIHYO :"Kenapa?"
DAHYUN :"Dia dengan jimin haritu ada berjumpa.. Jeongyeon nak tolonglah Jimin cari Seulgi ..sebab haritu SM ENTERTAINMENT Kan ada buat tour.. Lepastu dah sampai sana.. Jimin baru tahu yang Seulgi ni curang dengan jimin.. Dia tengah couple dengan kai.. Kai exo tu.. Lepastu masa Jimin nak balik pergi dorm mereka balik.. Jimin ada cakap something dekat Jeongyeon.. Dia cakap yang dia sayangkan jeongyeon.. Dia suka jeongyeon.. Dan dia kata dia akan ada masa jyp sumbaenim umumkan nama - nama member twice.. Lepastu tiba - tiba je dia tahu Jimin tengah couple dengan Seulgi balik.. Sekarang ni.. "
JIHYO :"Oh.. Patutlah tadi dia tanya pasal jimin "
NAYEON :"Dan patutlah masa sixteen.. Dalam 5 minit sebelum nak naik pentas tu.. Dia macam tertunggu-tunggu seseorang.. Rupanya Jimin"
MOMO :"Eee.. Tak sangka Jimin tu macam tu... "
DI KEDAI
JEONGYEON :"Bagi saya satu shot.. "
JIMIN :"Jeongyeon? Awak dah mabuk ni!Biar saya bawa awak balik.. "
JEONGYEON :"Aku benci kau jimin.. Kau tak pegang janji kau.. "
Jeongyeon berkata Semasa dia sedang mabuk.. Jimin sangat terluka dengan kata - katanya..
DI DALAM KERETA JIMIN
JIMIN :"Jimin tu siapa?"
JEONGYEON :"ah?Ji..jimin tu lelaki yang tak pandai memegang janji dia.. Aku benci dia.. Kau.. Kau benci dia kan?Dia tu gila.. "
JIMIN :"Dah la tu.. Nanti Kau muntah pulak.. "
JEONGYEON :".....jsnjxjnxjsnanak"
JIMIN :"(Aduhai.. Dia mesti minum banyak sangat.. Kesiannya dia.. Mesti dia stress pasal aku)
DI DORM TWICE
KNOCK.. KNOCK.. 🚪🚪
TZUYU :"Eh Jimin?jihyo unnie!!"
JIHYO :"Jimin??Dah lepas kan dia!"
NAYEON :"Semoga kau bahagia.. Lepas kau dah buat kawan kitaorang merana.. "
SANA :"Dah lah pergilah balik.. And thank you.. "
MINA :"Jeongyeon unnie.. Awak okey?"
DAHYUN :"Tengoklah tangan dia.. Kenapa berbalut? "
NAYEON :"Mesti ada something tadi berlaku.. Takpe semua boleh tidur dulu.. Momo tolong jagakan Jeongyeon eh.. Besok kita tanya dia kenapa?"
TWICE :"Okeyh.. "
YOU ARE READING
I LOVE YOU PJM 😘
Storie d'amoreMalay Fanfic ✌✌ 🐊Yoo Jeongyeon 💝Park Jimin 🐣 Bangtwice 🔫✌