Hoofdstuk 1 • Meet Hailey Holds

4K 140 16
                                    

*Tring tring* mijn wekker gaat. Het felle licht komt door mijn ramen en ik besef me dat ik mijn wekker al 2 keer heb laten snoozen en dat het nu dus echt tijd is om uit bed te stappen. Dit is echt typisch iets voor mij, Hailey Holds. 

Mijn moeder roept dat het ontbijt klaar is. Dat betekend dat ik naar beneden moet komen, omdat we altijd samen met zijn allen (mijn ouders, ik en mijn broer), moeten ontbijten. Niet dat ik daar problemen mee heb, maar mijn broer daar in tegen. Mijn ouders en ik zijn het erover eens dat mijn broer te veel feest, drinkt en te vaak verschillende meisjes mee naar huis neemt. Ook nu hebben we het er weer over aan tafel. 'Tommy, je moet niet zo raar doen, wij zijn er een beetje klaar mee.' zegt mijn moeder rustig wanneer mijn vader de eetkamer in komt lopen (ja we hebben een eetkamer, we hebben een mega huis eigenlijk, mijn ouders zijn zeg maar, heel rijk). 'Weetje lieve jongen, ik denk dat het tijd wordt om jou huisarrest te geven.' zegt mijn vader. Ik snap nooit hoe mijn ouders altijd zo rustig kunnen blijven. Ik schiet al in de stress als ik een 7 heb voor een toets. Zoals altijd gooit mijn broer zijn bak met havermout om, loopt weg en gooit de deur zo hard dicht dat de ramen heen en weer gaan. En zo gaat het ongeveer elke ochtend. Altijd een feest bij familie Holds. 

Na het ontbijt loop ik weer naar boven om mezelf een beetje klaar te maken. Niet dat ik er veel aan doe. Ik doe aan wat mijn moeder heeft klaargelegd en doe een beetje mascara op en ik ben klaar. Dat kost niet zo veel tijd gelukkig, zodat ik nog wat stof kan doornemen van vandaag. Oja, ik zit trouwens op het Gairdan College. 

Ik heb alle stof voor vandaag in de lessen alvast een keer doorgenomen en zie dan dat het tijd is om te gaan. Ik pak mijn rugzak en loop naar beneden. 'Dag pap en mam, tot vanavond!' zeg ik en loop naar de garage. Na school moet ik namelijk werken in de bibliotheek. Als ik op de fiets zit zie ik mijn beste vriendin al op mij staan wachten. 'Hey Jessy!' zeg ik en ik zwaai. Ze zwaait terug en we fietsen samen naar school. Onderweg komen we nog een paar vrienden van ons tegen zoals, Louis, Tess en Jay. We fietsen met z'n allen verder en aangekomen op school lopen we allemaal naar onze lokalen. Ik heb als eerste biologie met Tess. Aangezien ik de stof al ken die we vandaag bespreken, besluit ik om even met Tess te gaan praten. 'Hoe was je weekend Tess?' vraag ik. ''Fantastisch Hailey! Ik ben naar een American Football wedstrijd geweest. Heb je trouwens al gehoord dat er nieuwe jongen naar onze school komt? Hij schijnt echt hot te zijn!' zegt ze enthousiast. Typisch Tess. Helemaal gek van de jongens. Mij boeit dat niet zo veel. Ik ben meer bezig met school, dat vind ik veel belangrijker. 

Na de les biologie van 2 uur is het tijd voor pauze. In de pauze zit ik eigenlijk altijd met mijn standaard vrienden. Niet heel bijzonder. Ik loop naar de kantine en bots vol tegen een van de populaire meiden op. Oh nee, dit gaat voor problemen zorgen. 'Hey jongens, Nerd Alert! Hailey gespot, kijk uit hoor!' zegt ze lachend en al haar andere ''vriendinnen'' lachen ook mee. Ik trek me er niks van aan en loop gewoon door, naar de tafel waar Louis, Jay en Jessy al zitten. 'Wat was dat?' vragen ze allemaal te gelijk. 'Oh niks bijzonders, ik botste alleen tegen 1 van die populaire meiden op.' zeg ik en verder vragen ze ergens naar. Tess komt vrolijk aan lopen en ploft naast Louis op de plastic bank. 'Mensen luister even! Ik geef een feest morgenavond! Jullie zijn uitgenodigt! Oh ja, en die nieuwe jongen komt morgen op school! Yes!' roept ze en ze loopt weer huppelend weg. Ze maakt een praatje met de populaire meiden, als die ook komen, ga ik niet. Ik weet geen eens of ik mag. De bel gaat en de lessen beginnen weer. 

Uit school loop ik door de lege gangen naar de bibliotheek en ga aan het werk. Het is nog best druk voor de donderdagmiddag, aangezien het regent blijven blijkbaar mensen toch liever binnen. Ik soorteer de boeken, doe de administratie en ga daarna weer naar huis. Meestal kost dit 2 uurtjes werk en ben ik dus weer om 6 uur thuis. Aangekomen bij mijn huis, zie ik dat er niemand thuis is en besluit ik maar tv te gaan kijken. We hebben toch geen huiswerk voor morgen, en ik heb nu even geen zin om de stof voor morgen in de lessen al door te nemen. 

Het avondeten verloopt gezellig, gelukkig maar want ik had geen zin in problemen van mijn broer en het gezeur van hem. Ik wou gewoon eens gezellig met zijn alle eten en dat is deze avond eindelijk eens een keer gelukt. Na het eten ga ik naar boven, lees ik nog wat en ga ik slapen. Morgen weer een nieuwe dag. 

____________________________

HEEEEEY! 

Finally ben ik begonnen aan mijn tweede boek en ik kan niet stoppen met schrijven, daarom zullen er snel nieuwe hoofdstukken verschijnen! 

VOTE COMMENT & LIKE! 

Dankjewel! 

xoxo Dominique

The Nerdy VampireWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu