Hoofdstuk 4 • Who are Chad and his brother?

1.9K 104 22
                                    

Nadat ik alle arrogante blikken ondertussen wel heb gezien op school is het tijd en gaat de bel. Ik heb afgesproken met Chad bij de hoofdingang, en aangezien mijn fiets nog steeds kapot is ga ik bij hem achterop. Dat bood hij mij zelf aan. Maar goed, ik heb best wel zin om met hem naar het café te gaan. Ik wil nog steeds weten waarom zijn ogen licht gaven.

Ik sta nog steeds te wachten, maar voel dan opeens een hand op mijn schouder. Het is Chad. 'Hey Hailey. Gaan we?' vraagt hij en ik knik. We lopen naar de fietsenstalling en ik spring bij Chad achterop. Hij rijd levens gevaarlijk op zijn fiets. Ik vind het maar dood eng en sla daarom mijn armen om zijn middel. Wacht, heb ik, de nerd van de school Hailey Holds, zojuist mijn armen om zijn middel geslagen? Whut. Chad kijkt om en lacht. Ik lach terug en geniet van dit moment. Dit zal ik nooit vergeten.

We komen aan bij een klein café, The English Breakfast, om precies te zijn. Eigenlijk heb ik hier nog nooit van gehoord in Daly City, maar het klinkt wel heel leuk. We lopen naar een klein, schattig tafeletje dat buiten staat. Chad schuift mijn stoel naar achter en gebaart dat ik er op moet gaan zitten. Wat een gentleman denk ik bij mezelf. 'Ik ben geen gentleman hoor.' lacht hij. Alsof hij weer mijn gedachten kan lezen. Iets zegt me dat Chad een groot geheim met zich meedraagt en ik wil er gauw genoeg achter komen. Dus ik begin maar met een heel subtiele vraag het gesprek. 'Vertel eens wat over jezelf?' vraag ik. Als Chad net zijn verhaal wilt gaan vertellen komt de serveerster vragen wat we willen drinken. 'Cola.' antwoorden we tegelijk. De serveerster zegt voor de rest niks. Volgens mij is ze met haar verkeerde been uit bed gestapt. Maar goed, Chad begint zijn verhaal.

'Nou, ik ben dus Chad Knowl, zoals je al weet.' hij lacht en gaat verder. 'Ik woonden hiervoor in een klein dorpje, in het oosten van Amerika. Het was daar altijd regenachtig. Mijn ouders besloten te verhuizen naar hier, Daly City. Ik heb ook nog een broer. Hij is een beetje zo een player weet je wel. Gek van de meiden.' zegt hij. Ik had echt niet verwacht dat hij een broer had. 'Maar, waarom zit je broer niet op school bij ons?' vraag ik. 'Oh, hij komt morgen. Alle meiden zullen wel weer flippen, en daar zal mijn broer gebruik van maken.' zegt hij, en ik walg ervan. De serveerster komt aan met onze drankjes en gooit gelijk de rekening op tafel. Ook bedankt denk ik bij mezelf.

We praten nog wat verder en herinner me dan dat ik echt naar huis moet om mijn huiswerk te maken. Mijn moeder zal ook wel afvragen waar ik ben gebleven. Chad brengt me naar huis en als we thuis aangekomen zijn geef ik hem een afscheidsknuffel. 'Tot morgen Hailey!' zegt hij en zwaait. Hij verliest alleen zijn evenwicht en komt daarna onwijs snel overeind. Zo snel heb ik nog nooit iemand overeind zien komen. Dan zie ik zijn ogen weer gloeien, en zijn gezicht veranderen. Hij krijgt een soort van puntige oren, en meer haar op zijn gezicht. Het lijkt op een... Weerwolf. Chad kijkt om, en waarschijnlijk heeft hij me door. Hij vliegt er vandoor op zijn fiets. Is Chad echt een weerwolf?

Ik kan me niet concentreren op mijn huiswerk. Normaal lukt dat altijd aangezien ik heel graag leer. Maar nu lukt het echt niet. Ik kan alleen maar denken aan Chad. Chad de weerwolf gaat er in mij om. Opeens denk ik aan alles van vandaag, ook aan dat hij mijn gedachten kon lezen. Ik google wat over weerwolven en weet dan 100% zeker dat hij een weerwolf is. Alleen moet ik nog kijken of hij het zelf kan bevestigen, zolang hij dat nog niet heeft gedaan is niks zeker. Maar eigenlijk toch wel. Want wie krijgt er nou in eens puntige oren en meer haar op zijn gezicht?

****

Mijn vader brengt me naar school, en als we aankomen zie ik dat we 1 van de eerste zijn. Er zijn wel al wat popie jopie's die zich waarschijnlijk vroeg moesten melden omdat ze te laat waren of helemaal niet kwamen op dagen in de les. Ik stap de auto uit, zwaai me vader na en loop het schoolplein op. 'Hailey!' hoor ik een jongensstem roepen. Het is Chad. 'Hey Chad!' Hij komt naar me toe gelopen en geeft me een knuffel. We lopen samen naar binnen, maar Chad houd me net voor de ingang tegen. 'Hailey, je moet echt niks aan niemand vertellen van wat je gisteren zag. Maar ik kon je gedachtenlezen, en ik ben wat jij denkt. Ik ben een weerwolf.' fluisterd hij. Ik schrik en deins achteruit. Dat is nou eenmaal je reactie als je erachter komt dat je vriend een weerwolf is. 'Je hoeft niet bang te zijn, ik eet geen mensen ofzo. Ik probeer juist de kwade weerwolven te stoppen.' zegt hij. Hij heeft me al wat meer gerust gesteld.

We lopen naar binnen en ik zie dat er nu wel al ondertussen wat meer mensen zijn. Opeens word Chad geroepen. Ik kijk om. En daar zie ik dan, een hele mooie jongen staan. Maar dan ook echt heel mooi. Hij heeft een beetje hetzelfde hoofd als Chad, maar dan net anders. Zal dat zijn broer zijn? De jongen komt op ons afgelopen en hij geeft Chad een klop op zijn schouder. Vervolgens loopt hij naar mij. 'Hey, jij bent zeker een vriendin van Chad. Nou ik ben dus zijn veel knappere broer Zac. En wie ben jij?' zegt hij en knipoogd, ik walg nu al van hem. Hij is nogal onder de indruk van zichzelf. Aangezien die zichzelf 'de knappere broer' noemt. 'Hailey.' zeg ik kort af. Hij grijnst en loopt weg. Iets zegt me dat hij ook een geheim heeft, alleen moet ik daar nog achter komen.

De lessen verlopen goed en ik heb een 9 binnen gehaald voor mijn biologie test. Het ging me goed af en ik sta dan nu ook gemiddeld een 8 voor biologie. 1 van mijn laagste cijfers op mijn hele rapport. Wanneer ik naar mn kluisje loop zie ik 1 van de populaire meiden praten met Jessy en Tess. What te fuck doen hun met haar? Zijn ze opeens vrienden ofzo. Het populaire meisje gebaard dat ik moet komen, dus ik besluit maar te gaan aangezien Jessy en Tess er ook zijn. 'Hey Nerd Alert!' zeggen ze alle drie te gelijk wanneer ik bij hun aankom. Ik kijk ze vol verbazing aan. Mijn vriendinnen, naja ik dacht dat het mijn vriendinnen waren, noemen mij zojuist Nerd Alert. Fijn. 'Hailey, we gaan niet meer met je om. We hebben je eigenlijk altijd al stom gevonden. Naja, ik dan.' zegt Tess. 'Ja inderdaad, wat Tess zegt. Ik heb je niet altijd stom gevonden hoor. Maar je bent gewoon een nerd, en aangezien ik daar nu echt een hekel aan heb kan ik niet meer met je omgaan.' antwoord Jessy daarop. Ik sta versteld te kijken hoe de meiden mij vervolgens uitlachen. Ik ren weg. Naar buiten en ik wil ze nooit meer zien!

__________________________________

HEEEYYYY!

Jeeej, weer een nieuw hoofdstuk en nu met meer spanning. De spanning begint te stijgen in dit verhaal en ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

MAAR CHAD IS EEN WEERWOLF. Ik ga niet spoilen, want dat is niet leuk. Maar nu weten jullie nog steeds niet hoe de broer van Chad is, Zac. En ik beloof je, dit word awesome.

Ik ben nu al bezig met het schrijven van hoofdstuk 5 zoveel zin heb ik erin om verder te schrijven aan dit boek.

VOTE COMMENT AND READ!

xoxo Dominique

The Nerdy VampireWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu