Mijn hoofd voelt zwaar aan en ik weet niet waar ik ben. Ik herken niks uit deze kamer. Er zit een jongen voor me die ik maar vaag zie. Mijn ogen gaan steeds meer open, en dan word duidelijk dat ik in de kamer van Zac ben. Alleen weet ik niet meer wat er allemaal gebeurd is, en waarom ik hier lig.
Zac komt naast me liggen, alleen kan ik nog maar heel vaag zien. Mijn ogen worden steeds scherper en ik heb weer gevoel in mijn hele lichaam. Ik probeer overeind te komen. Zac mompeld wat maar ik kan het niet verstaan, terwijl ik ondertussen mijzelf omhoog hijs. Eindelijk zit ik, met mijn rug tegen de rand van het bed aan. 'Z-z-zac, wat is er net gebeurd?' stotter ik. 'Daar kom je vanzelf wel achter, als je hulp nodig hebt bel je me maar. Ik wil alleen maar je leven beter maken.' zegt hij en loopt de kamer uit. Ik begrijp er helemaal niks meer van. Ik begrijp niks van deze rare familie. Dit huis is ook al zo eng. Ik besluit maar naar huis te lopen.
Het zonlicht brand op mijn huid. Ik houd het niet meer in de zon en ga in de schaduw staan onder een boom. Ik pak mijn mobiel erbij om te kijken of ik nog wat berichten heb gemist. Niks. Natuurlijk niet, wie geeft er nou om mij. Ik besluit maar door te lopen, des te eerder ben ik thuis. Ik loop door de brandende zon. Ik zie mijn huid veranderen. Snel zoek ik weer een schaduw plek op en probeer Zac te bellen. Hij neemt niet op. Shit. Ik probeer het nog eens, en dit keer neemt hij gelijk op. 'Wat is er?' mompeld hij. 'Waarom brand de zon zo hard op mijn huid dat het pijn doet?' vraag ik hem. Ik voel hem grijzen aan de andere kant van de lijn. 'You're a vampire, had je het nog niet door?' zegt hij. Wat. Ik een vampier. Ja vast, die gast haalt weer een grapje met me uit zeker. 'Het zal wel vriend.' zeg ik boos en hang op. Wanneer stopt die gast eens met zo irritant doen.
Eindelijk aangekomen nadat ik ongeveer nog 10 keer ben gestopt om te schuilen in de schaduw, loop ik naar de keuken. Mijn moeder draait zich om en kijkt me verbaast aan. 'Waar was jij?' vraagt ze. 'Ik was bij vrienden van school Chad en Zac. Problemen mee?' zeg ik. 'Doe is niet zo brutaal! Je bent veranderd Hailey! Ik wil dat het stopt! Je hebt huisarrest.' zegt ze en ik kijk haar verbaast aan. 'What the fack mam, ik heb niks gedaan.' zeg ik boos en loop weg. Ik hoor mijn moeder nog wat gillen maar ik ren naar mijn kamer. Wat een gezeik allemaal zeg. Pfoe. Ik kijk in mijn agenda. Oh ja, vergeten. Test Scheikunde morgen, whoops. Ach, dat leer ik nog wel. Ik ga op mijn bed zitten en kijk in de spiegel die recht tegenover mijn bed staat. Ik ga dichterbij zitten en bekijk mezelf eens goed. Ik vind dat ik wat meer make up moet gaan dragen. Ik sta op en loop naar de badkamer en kijk in het laadje van mijn moeder. Ik vind wat foundation, ogenschaduw en een mooie rode lippenstift. Mooi zo, ook weer geregeld. Ik probeer de rode lippenstift bij mezelf uit en zie dat het er fantastisch uit ziet.
****
Mijn wekker gaat en ik word al depressief van het geluid. Ik pak mijn mobiel erbij en zie dat ik een whats app bericht heb van Zac.
Hey girl, gaat alles goed?! Tot zo op school! Zie je! ;) xx
Ha Ha, Zac die mij een berichtje stuurd. Terwijl die misschien nu met een ander meisje is. Lekkere eikel is dat zeg. Ik moet lachen in mezelf maar bedenk me daarna dat het toch nu wel echt tijd is om uit bed te komen. Ik stap uit bed en loop mijn dagelijkse route naar de badkamer. Als ik in de badkamer ben stap ik onder de douche. Na het douchen doe ik voor het eerst mijn make up, en ik ben best tevreden wanneer het erop zit. Ik smeer de rode lippenstift op mijn lippen en doe even de duckface om te kijken of het helemaal goed is. Check!
Wanneer ik net de deur open wil doen hoor ik mijn moeder gillen. 'Wie heeft mijn rode lippenstift!?' schreeuwt ze door het hele huis. Mijn broer kijkt me aan met een 'ik wil terug naar bed' hoofd en loopt de trap op naar zijn kamer. Ik besluit niks te zeggen tegen mijn moeder en te vertrekken naar school. Ik loop naar de garage en pak me fiets.
Als ik op school aankom zet ik mijn fiets snel in het fietsenhok en loop naar binnen. Wanneer ik de school binnen loop ga ik meteen naar mijn kluisje om wat boeken uit mijn tas te halen. Ik doe mijn kluisje open en stop er een paar boeken in. Als ik bezig ben voel ik een hand op mijn schouder en kijk om, het is Chad deze keer. 'Hey Chad!' zeg ik enthousiast. 'Hey Hailey!' zegt hij en geeft me een knuffel. Hij laat me los en loopt weer weg naar zijn lokaal. Ik doe mijn kluisje op slot, mijn tas dicht en loop de trappen op naar de 2e verdieping.
Ik kon mijn lokaal niet vinden. Na ongeveer 10 minuten zoeken vind ik eindelijk mijn lokaal. Ik stap het lokaal vol zelfvertrouwen binnen, en wanneer ik alle mensen in de klas naar me zie kijken alsof ik de nieuwe Doutzen Kroes ben word ik nog vrolijker. 'Wow, wat is er met jou gebeurd? Je ziet er fantastisch uit!' roepen paar meiden. Ik glimlach en loop naar een lege tafel naast Zac. 'Beetje make up doet je goed.' zegt Zac met een gemene grijns. 'Jij zou wel eens wat aardiger mogen zijn.' zeg ik en poor hem in zijn zij. Hij moet lachen en begint me te kietelen, ik schiet in de slappe lach. 'Meneer Knowl en Mevrouw Holds, eruit nu!' roept de docent. We lopen lachend het lokaal uit. Na dat we een briefje hebben gehaald voor ons om morgen ochtend vroeg te melden, lopen de we de school uit en gaan we zitten op een bankje. 'Hailey, je moet weten dat ik van jou een vampier heb gemaakt. Ik wou gewoon je leven beter maken. Ik kan je alles leren. Als je maar naar mij luisterd, en niet naar mijn stomme broertje Chad. Die weet hier helemaal niks van.' zegt Zac opeens uit het niets. 'W-w-wat?' vraag ik. 'Wil je mee met mij op avontuur?' zegt hij serieus. 'Waarheen?' vraag ik plagerig, nadat ik al een beetje ben bijgekomen van de schrik. 'Hierheen.' zegt hij en begint me te zoenen. Dit voelt goed.
_____________________________________________________
YEAH FINALLY WEER EEN NIEUW HOOFDSTUK!
Woaah, ik kan gewoon niet stoppen met het schrijven van dit boek. Het is echt heel belangrijk voor me geworden, en ik heb nu uitgerekend 40 trouwe lieve readers behaald. Bedankt allemaal, jullie zijn toppers!
Maar weer even terug naar het boek. Hailey is dus door de beet in haar nek van Zac een echte badgirl geworden en een vampier, wat jullie niet hadden verwacht? ;)
Ik vond wel dat het tijd werd voor wat romantiek in dit boek. Want ja, het zat er toch wel een beetje aan te komen.
THANKS VOOR ALLE READS, COMMENTS EN VOTES, JULLIE ZIJN DE BESTE OP DE HELE WERELD!
xoxo Dominique
PS. Ik ben nu al bezig met het volgende hoofdstuk!
JE LEEST
The Nerdy Vampire
VampirDeel 1: Welkom in het leven van Hailey. Een mooi meisje, een absolute nerd met hoge cijfers en met maar een paar vrienden. Zo word ze tenminste gezien op school. Met Hailey haar vrienden is het leven een heel groot feest. Naja, dat valt ook wel we...