Hoofdstuk 5 • Zac Knowl

1.7K 103 14
                                    

Op dit moment wil ik niemand tegen komen. Iedereen haat me toch. Niemand mag mij. Niemand, maar dan ook helemaal niemand. Iedereen vind mij een verschrikkelijke nerd met mega hoge cijfers.

Ik loop naar buiten het schoolplein op, om even alleen te zijn en even op een bankje te gaan uitrusten, gelukkig is er nog 1 in de schaduw.  Niemand die me tegen houd. Ik kan heus wel een lesje missen, maakt dat uit. Niemand die me mist. Niemand die om me geeft. De tranen beginnen over mijn wangen te rollen. Ik sla mijn handen voor mijn ogen en begin te snikken. Ik voel opeens een hand op mijn schouder rusten. Ik veeg snel mijn tranen weg en kijk omhoog. Het is Zac. De minste persoon die ik hier naast mij had verwacht op dit moment.

Zac komt naast me zitten en kijkt me hoopvol aan. Hij is eigenlijk best schattig, en ook knap. Maar Chad zei dat hij een onwijse player is dusja, het zal nooit wat worden. Hij zal mij geen eens zien staan. Daar is hij veel te 'populair' voor. Het is al een wonder dat hij naast me komt zitten. 'Hailey, ik zie en voel dat je gehuild hebt. Wat is er meid?' zegt hij en legt zijn arm over mijn schouder. De vlinders in mijn buik vliegen alle kanten op dit moment. 'Niks.' zeg ik. Ik heb geen zin om met hem over mijn problemen te praten. Het gaat hem trouwens niks aan. Ook al voel ik me nu veilig hier bij Zac, ik weet dat hij niks van zijn 'lief' doen meent. 'Ik weet dat er wat is met je Hailey, en ik wil je graag helpen. Zullen we anders vanmiddag afspreken bij mij thuis?' zegt hij. Zonder dat ik er echt bij stil sta schiet ik in de lach. Hij kijkt me arrogant aan maar daarna verschijnt er een grijns op zijn gezicht. 'No way dat ik met jou mee ga.' zeg ik lachend. 'Oh jawel.' zegt hij met een grijns en loopt weg.

Ik loop naar binnen nog steeds denkend aan wat er net allemaal gebeurd is. Eerst laten Tess en Jessy mij zitten en lachen me uit, vervolgens komt de 'oh zo bezorgde' Zac naast me zitten buiten op een bankje. Maar blijkbaar gaat hij me toch overhalen om vanmiddag met hem mee naar huis te gaan, dus ik ben benieuwd. De lessen verlopen eigenlijk wel oké, we hebben aardig wat testen volgende week dus dat word dit aankomende weekend knallen. Ik let goed op en maak aantekeningen.

De bel gaat en ik loop het lokaal uit richting mijn kluisje. Ik doe het deurtje open. Er valt een envelop op de grond. Ik pak het op en voel te gelijkertijd een hand die tegen mijn rug duwt waardoor ik met mijn hoofd in mijn kluisje te recht kom. 'Auw!' schreeuw ik uit. Achter me hoor ik wat gelach, en hoor aan de stemmen dat het Amy, Jessy en Tess zijn. Ik kom overeind en geef een boze blik naar achteren. De meiden lopen lachend weg en ik maak de envelop open. 

Lieve princess Hailey, 

Wilt u alsjeblieft bij huize Knowl langskomen? Ik zou het zeer op reis stellen. Dankjewel. 

Gegroet, Meneer Z. Knowl. 

Ik schiet in de lach. Zac heeft zojuist een brief in mijn kluisje gedaan. Ik besluit toch maar te gaan, Chad is hopelijk ook thuis, kan ik altijd in het ergste geval nog naar hem gaan vluchten. Maar zo erg zal het toch niet worden, toch? Ik loop naar buiten en spring op mijn fiets. Eigenlijk heb ik er toch zin in. Wait whut, heb ik zin in een afspraak met Zac?!

Aangekomen bij het huis van Zac en Chad zie ik dat het er een beetje oud en donker uit ziet vanaf de buitenkant. Het huis is volledig donkerbruin met een zwart dak. Het is wel heel groot, maar niet echt mijn smaak. Iets te duister voor mijn gevoel. Ik zet mijn fiets tegen de dichtsbijzijnde boom aan en loop naar de voordeur. Ik druk op de deurbel. Ik hoor het geluid vanaf buiten, het klinkt echt heel misterieus. Wel grappig op zich, mijn ouders zouden bij dit geluid al wegrennen. Zac doet open met een grijns. 'Hey, je bent toch gekomen, ik wist het!' zegt hij met een nog grotere grijns op zijn gezicht. Zac maakt een gebaar dat ik naar binnen kan lopen en ik loop naar binnen en hang mijn jas aan de kapstok. Vervolgens lopen we naar de keuken, ook hier ziet het er oud, maar wel knus uit. Het is overal wel vrij donker en ik de gang hangen er een soort fakkels als licht. Apart, denk ik bij mezelf. Naja, als die mensen het maar leuk vinden. 

We gaan aan de bar wat drinken, en we zijn wat aan het praten. Er komt opeens een vrouw uit het niets aan stormen, ze ziet er nog al bleek uit. Ze heeft wel hele mooie rode lippenstift op en ze ziet er voor de rest nog goed uit. 'Hallo!' zegt ze vriendelijk en ik geef haar een hand. 'Hallo, ik ben Hailey Holds.' zeg ik en ik bloos een beetje. Ik ben nogal verlegen. 'Het mooiste meisje van onze school.' zegt Zac opeens uit, heel nuchter. Ik kan me lach niet inhouden en begin keihard te lachen. Ik krijg een arrogante blik van Zac op me gericht en weet dan dat het nu tijd is om te stoppen met lachen.

Zac trekt me opeens van mijn stoel af en neemt me mee de trap op. Ja, Zac die mij de trap mee op neemt. Kan het zelf ook niet geloven, maar toch is het zo. We lopen naar blijkbaar zijn kamer, en daar zie ik een mega kingsize bed staan. Zijn muren zijn zwart en de vloer is donker hout. Voor de rest zijn de accessoires rood. Een beetje vampier achtig. Wanneer ik dat denk, valt meteen een boek op. Ik wil naar de kast lopen om het te pakken, maar Zac houd me tegen. 'Laat die maar staan.' mompeld hij. Ik trek mijn arm terug en plof neer op zijn bed. 'Vertel is wat over jezelf Zac, ik weet eigenlijk helemaal niks van je.' zeg ik. Hij komt ook naast me zitten en kijkt me aan met zijn mooie ogen. Alleen deze veranderen van kleur, hij komt dichterbij met zijn hoofd. Het lijkt wel alsof hij mij hypnotiseerd. Zijn mond komt naar mijn nek, en opeens, voel ik zijn tanden in mijn nek. Ik kan niet schreeuwen zoveel pijn doet het. Is Zac een vampier? 

______________________________________________________________

MWHUHAHA CLIFFHANGER. 

Maarja, ik vond het wel tijd dat jullie mochten weten wie Zac is. Maar alsnog weten jullie het nog niet helemaal, want ja, vandaar de cliffhanger. Ik houd jullie nog een paar dagen in spanning. I'm sorry. 

Ik denk dat dit boek beter loopt dan mijn andere boek. Ik heb daar weinig reads, comments en votes. Ik overweeg om het te verwijderen, aangezien ik VEEL EN VEEL meer inspiratie heb voor dit boek en ik het stiekem ook leuker vind om dit boek te schrijven aangezien ik obsessed ben met The Vampire Diaries en Teenwolf. 

Maargoed, DANK JULLIE WEL VOOR ALLE VOTES EN COMMENTS EN READS. 

Jullie zijn serieus de allerbeste. Zonder deze reads en alles had ik nooit zo ver gekomen en had ik ook niet de energie gehad om dit te kunnen schrijven, want jullie geven mij daarvoor de energie die ik nodig heb. En daar ben ik jullie dankbaar voor! 

xoxo Dominique 

PS. Ik weet niet of er spellingsfouten in staan want ik had geen tijd om het meer te controleren. 

The Nerdy VampireWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu