De begrafenis is afgelopen en ik sta nog even met Hailey bij de 2 grafen. 'Hailey, wat je zei was zo verscrhikkelijk mooi.' zeg ik zachtjes en ze kijkt me aan. Ik til haar kin omhoog zodat ik haar kan aankijken in haar mooie blauwe ogen. 'Ik hou van je.' zeg ik. Ze glimlacht. 'Ik hou ook van jou, Zac Knowl.'
{Hailey}
Ik woon nu tijdelijk met mijn broer alleen in ons huis. Het is zo stil, elke avond eet ik alleen of met Zac, want Tommy is vaak weg. Ik spreek hem bijna nooit. Hij ziet er slecht uit. Hij is vaak 's nachts weg, dan bel ik altijd Zac op of hij wilt komen, want ik ben bang alleen.
Het is 's ochtends vroeg en ik zit nu dus alleen te ontbijten, want Tommy ligt nog in zijn bed. Hij is volgens mij al echt een paar dagen niet naar school geweest. Maar dat is niet mijn probleem, al maak ik me wel zorgen om hem.
Als ik mijn ontbijt op heb loop ik naar de kapstok en trek mijn jas aan. Ik check nog even snel mijn make up in de spiegel en vertrek dan naar school. Ik weet niet of ik het aan kan, maar dat merk ik dan wel. Ik loop naar de garage en pak mijn fiets. Wanneer ik me omdraai zie ik Isaac opeens voor me staan.
'Wat doe jij hier?' vraag ik hem boos. Hij grijnst. 'Wat denk je van Zac eens even vermoorden, ik ben wel klaar met mijn neefje. Wat hij mij allemaal aan heeft gedaan.' zegt hij serieus en ik kijk hem verbaasd aan. 'Volgens mij is dat andersom, jij hebt Chad vermoord.' zeg ik kortaf. Isaac kijkt naar de grond. 'Dat is niet waar Hailey, je weet helemaal niet wat er gebeurd is!' schreeuwt hij tegen me. Ik deins achter uit waardoor ik tegen mijn fiets aanval. 'Leg het me vanmiddag maar allemaal uit.' zeg ik en pak mijn fiets en rijd in vampieren snelheid naar school. What the fuck just happened.
Op school aangekomen hangt er een normale sfeer, die er eigenlijk altijd hangt. Ik loop naar binnen, en naar mijn kluisje. Wanneer ik bij mijn kluisje aankom gaat de bel, dat word dus in de pauze naar mijn kluisje gaan. Ik loop de trap op en dan naar rechts, daar zit mijn scheikunde lokaal.
'Ook goedemorgen Hailey.' zegt de docent. Ik zie dat iedereen al in de les zit. Het verbaasd me dat Zac er al is. Er is alleen nog een plekje naast hem vrij, dus ik ga daar dan maar zitten. 'Hey.' zegt hij vrolijk. Ik glimlach nep en let even goed op in de les. Ik heb voor de rest geen woord tegen Zac gezegt. Ik wil eerst de waarheid weten. Ik besluit een briefje te schrijven.
Zac, in pauze bankje voor de school.
Ik leg het briefje onder zijn neus en hij kijkt er verbaasd naar. Hij knikt dan toch. Ik richt verder geen aandacht meer op hem, maar ik concentreer me op de les.
Als het pauze is, loop ik zo snel mogelijk naar het bankje buiten school. Het verbaasd me dat Zac er al zit, net zoals dat hij vanochtend al zo snel in het lokaal zat. Ik ga zitten op het bankje, met een kleine afstand tussen Zac. Hij slaat zijn arm om mij heen, maar ik duw hem weg. Nu krijg ik een boze-arrogante blik toegewenst. Ik rol met mijn ogen.
'Zac, vertel me alsjeblieft de waarheid. En begin bij het begin.' zeg ik streng. Hij kijkt me verbaasd aan. 'Waarover moet ik vertellen?' zegt hij verbaasd. 'Wat je met Chad hebt gedaan, gewoon alles.' zeg ik. Hij kijkt me verward aan, maar daarna komt zijn serieuze gezicht tevoorschijn. 'V-van wie weet je dat?' zegt hij. Ik rol met mijn ogen. 'Doet er niet toe, vertel het gewoon Zac!' zeg ik en er rolt een traan over mijn wang. Hij schrikt ervan en loopt weer de school binnen. Ik wil achter hem aanlopen, maar is hij dat wel waard. Stel dat Isaac gelijk heeft?
{Isaac}
Sinds ik Hailey vanochtend heb aangesproken wil ik niks anders meer dan haar de waarheid vertellen. Of dat ze in ieder geval de waarheid weet. Kijk, ik mocht haar ouders niet vermoorden, maar ik kon mezelf gewoon niet in de hand houden. Ik was kwaad, woedend, alles tegelijk. En dat alleen maar omdat Zac er een puinzooi van heeft gemaakt, en als hij Hailey alles laat geloven, ik nooit meer een kans zal krijgen. Ja, ik zal dan een kans krijgen om dood te gaan.
Ik snap niet waarom Hailey er nooit eerder is achter gekomen. Chad had ook gezegt dat ze moest uitkijken voor Zac tegen haar. Maar dat heeft ze niet gedaan. Ze houd van hem. Wat zal ze dadelijk boos zijn als ze alles weet. Want als Zac het niet verteld, doe ik het wel. En zo snel mogelijk.
Gisteren heb ik nog contact gehad met Chad. Aangezien ik contact kan hebben met de geesten wereld. Hij zei dat ik het zo snel mogelijk aan Hailey moet vertellen, omdat hij om haar geeft en omdat hij ziet wat er allemaal gebeurd en dat Zac daar misbruik van maakt. Hij zei ook dat hij ons mist, maar ja ik kan niet terug antwoorden want dat hoort hij toch niet.
Even word het mij te veel. Ik voel tranen op komen. Ik wil dat Hailey gewoon de waarheid weet, en wel nu. Want als dit langer door gaat, krijgt ze nog veel te voorduren.
______________
Whoop whoop,
Nieuw hoofdstuk in da house. Zo wat heb ik dit weer snel geschreven. Maar ik moet jullie even wat treurigs mede delen.
Het einde van mijn boek naderd, want ja, dit is alweer hoofdstuk 23 en ik denk dat mijn boek eindigt rond de hoofdstuk 30. I'm so sorry, maar er moet een keer een eind aan komen.
Natuurlijk wil ik zeker een vervolg schrijven, als jullie dat leuk vinden natuurlijk. Comment even of je het leuk vind, en of je eventueel een leuke naam in gedachten hebt. Want ik ben totaal inspiratieloos.
Maar ja, zoals je hebt gelezen, zijn de rollen omgedraaid. Maar ik ga niks verklappen, want binnenkort komen jullie alles te weten over Zac. Alles.
Vote Comment & Read!
xoxo Dominique
JE LEEST
The Nerdy Vampire
VampireDeel 1: Welkom in het leven van Hailey. Een mooi meisje, een absolute nerd met hoge cijfers en met maar een paar vrienden. Zo word ze tenminste gezien op school. Met Hailey haar vrienden is het leven een heel groot feest. Naja, dat valt ook wel we...