(Jiji POV)
"Sayang?" tepukan pada bahuku menyentakkan aku dari masa silam. Wajah putih bersih lelaki itu aku tatap seketika.
"Awak okay tak? Kenapa muka merah ni? Awak rasa tak sedap badan ke?" belakang tangannya mendarat pada dahiku.
"Taklah. Sejuk sangat dekat sini. Tu yang merah sikit muka. Jihyung~ Sedap makan aiskrim?" soalku sambil mendukungnya. Kepalanya dianggukkan.
"Mestilah sedap. Daddy belanja tadi. Ni, daddy beli mainan baru untuk Jihyung" sebuah figura Iron Man dikeluarkan dari beg kertas itu.
"Awak, kan saya dah cakap. Tak payahlah habiskan duit untuk semua ni. Nanti makin naik lemak budak ni"
"Tak apalah, sayang. Kalau saya tak habiskan duit untuk awak dan Jihyung, saya nak habiskan untuk siapa lagi? Mummy daddy saya tu dah terlampau kaya. Mungkin duit saya ni cuma satu per lapan daripada harta diorang" rambutku diusap penuh kasih.
(End POV)
🍄🍄
"Doktor Song, saya nak tanya sesuatu boleh? Kebelakangan ni, saya selalu mimpi perkara yang sama. Berulang-ulang kali. Ada seorang perempuan dibelasah oleh seorang lelaki. Tapi, saya tak boleh tolong. Saya macam ada dalam penjara. Apa maksudnya, doktor?" Dr. Song tersenyum dan mengangguk kecil. Tak sia-sia usahanya selama ini untuk menyembuhkan lelaki bermarga Kim itu.
"Awak tahu yang awak dah kahwin, kan? Awak kenal isteri awak, Jiji?" Taehyung mengangguk perlahan. Mukanya seperti kebingungan buat seketika.
"Lelaki tu adalah awak tetapi minda awak ketika itu telah dikuasai oleh sisi mental abnormal awak. Perempuan tu ialah Jiji, isteri sah awak"
"Takkan saya buat macam d-doktor? Ya Tuhan, apa aku dah buat" rambutnya diraup menggunakan kedua-dua belah tangan.
"Awak jangan risau. Awak sekarang dah 97 peratus bebas dari masalah awak. Saya akan siapkan dokumen dan laporan perubatan awak. Awak dah boleh keluar esok"
"97 peratus? Maknanya saya masih ada peluang untuk jadi gila semula? Macam tu?"
"Tak, Encik Kim. Encik Kim tak gila cuma mengalami gangguan mental. 3 peratus ialah peluang yang sangat tipis. Kalau Encik Kim bijak mengawal emosi dan nafsu, saya yakin yang encik akan bebas sepenuhnya" Taehyung mengangguk. Tag pada tangannya ditilik. Tak sangka, sudah empat tahun dia menjadi penghuni bilik berpagar ini.
'Jiji, tunggu abang datang, sayang'
®©
"Yeay! Dah sampai rumah. Salam daddy cepat. Daddy nak balik dah tu" anak kecil yang sedang menonton Didi and Friends itu mendongakkan kepala memandang wajah ibunya.
"Eo? Daddy nak balik? Kenapa tak tidur sini?" soalan cepumas Jihyung membuatkan kedua-dua manusia itu tercengang.
"Daddy ada kerja dekat pejabat esok. Maaf, daddy tak boleh teman Jihyung. Jihyung dengan mama ya malam ni?"
"Daddy selalu macam tu dengan Jihyung. Kenapa daddy orang lain tinggal sekali dengan diorang? Kenapa daddy tak tinggal dengan kami?" Jihyung keluar dari kereta sambil menghentak kaki tanda protes. Keluhan berat dilepaskan dari dua ulas bibirnya.
"Saya minta maaf, Hyun. Dia memang suka memberontak akhir-akhir ni. Entah siapalah yang mengajar anak saya jadi macam tu" tangan mulus Jiji diusap lembut oleh Minhyun.
"Tak apalah, sayang. Saya faham kemahuan dia tu. Kalau awak tak kisah, pertimbangkanlah pasal majlis kita. Saya nak kita bersatu secepat mungkin" kedua belah tangan itu didekatkan pada bibir dan dikucup sekilas.
YOU ARE READING
Immature Husband 미성속 한 남편 💜kth💜(16+) •✅•
Fanfiction🇨 🇴 🇲 🇵 🇱 🇪 🇹 🇪 🇩 [Siri Bangtan x Readers] 미성속 한 남 편 (Immature Husband) 💄K-Novel💄 The truth untold Is the most painful It may destroy your trust 💜Cinta perlukan pengorbanan 💜 Status : COMPLETED By : @Miss_RoseGold Start : 03 Oct 2018 E...