"Tae, harini kita nak pergi rumah kawan eomma. Tae pergi bersiap ya? Sebelum tu kami nak singgah ke pejabat dulu. Nak settlekan perkara yang tertangguh. Kalau Tae tak nak ikut kami ke pejabat, Tae tunggu dekat rumah. Nanti Pak Cik Seon jemput" pujuk Pn. Kim lembut.
"Eomma, Tae sakit kepalalah. Eomma dengan appa sajalah yang pergi" kata Taehyung dengan mata kuyu.
"Tae sakit ke? Eomma bawak pergi klinik okay?" Taehyung cuba mengelat.
"Tak apalah eomma. Mak Cik Han dah bagi Tae makan Panadol. Nanti okaylah. Eomma pergilah ya?"
"Yalah" Pn. Kim keluar dari bilik anak lelakinya.
"Yeobo, nampak gayanya kita sajalah yang pergi. Tae tak sihat. Pandai-pandailah kita aturkan" Tn. Kim cuma mengangguk.
•
•
•
•
(skip)
•
•
•
•
"Eomma, we're home!" jerit Jiji. Oppanya dah naik ke tingkat atas. Penat katanya. Nak tidur. Ada ke orang tidur tengah hari? Author pun pening.
"Ji, pergi mandi. Masa dinner nanti bersiap cantik-cantik. Ada kawan eomma nak datang"
"Habis tu, apa kaitan dengan Jiji?"
"Diorang tu bakal mertua kamu, besan eomma dengan appa" Jiji sengih sampai ke telinga.
"Yahooooo!!! Nak kahwin! Handsome tak? Sado tak? Boleh lawan Seungwoo sunbae-nim tak?" bertubi-tubi soalan yang keluar dari mulutnya. Pn. Yoon cuma menggelengkan kepala melihat gelagat anak perempuannya.
"Depan bakal mertua nanti, behave. Jangan buat perangai macam budak-budak tak cukup vitamin. Nanti tak pasal-pasal diorang batalkan. Handsome ke, sado ke, belakang cerita. Sekarang ni, eomma nak kamu pergi bersiap cantik-cantik dan paling penting, pakai dress yang menampakkan kamu matang sikit. Asyik pakai baju Kumamon je"
"Ala, biarlah eomma. Lagipun, Kumamon tu kan karakter favourite bias Jiji. Ala, Sugar group Bitiyes tu" Pn. Yoon mencerlung ke arah anaknya.
"Oklah. Jiji pakai dress" suara Jiji mengendur. Dia paling pantang pakai dress, gown dan seangkatan dengannya. Tapi, demi bakal mertua, walau terpaksa Jiji relakan.
Jiji berlari anak menuju ke biliknya.
"Harap-haraplah bakal suami aku tu handsome lepas tu sado. Lepas ni kena ajak Rain cari baju tidur satin. Lepas tu aku nak suruh dia ajar aku cara pikat suami di malam pertama" Jiji mengangguk-anggukkan kepala apabila merasakan dirinya bijak dalam membuat mengatur strategi.
*ampunkan dosa author.. apa benda yg author type ni. mohon tampar author laju2*
*Salam sayang dari author, sayang korang ketat-ketat 😘💓*
YOU ARE READING
Immature Husband 미성속 한 남편 💜kth💜(16+) •✅•
Fanfic🇨 🇴 🇲 🇵 🇱 🇪 🇹 🇪 🇩 [Siri Bangtan x Readers] 미성속 한 남 편 (Immature Husband) 💄K-Novel💄 The truth untold Is the most painful It may destroy your trust 💜Cinta perlukan pengorbanan 💜 Status : COMPLETED By : @Miss_RoseGold Start : 03 Oct 2018 E...