ADAKAH MASIH CINTA 09

20.2K 712 15
                                    

Farrahani mengeliat kecil. Matanya yang silau akibat disuluh mentari pagi digenyeh perlahan. Dia menoleh memandang pinggangnya yang terasa berat. Kelihatan lengan sasa Megat Haneef sedang merangkul pinggangnya yang hanya berbalut comforter dengan erat dari belakang.

Farrahani tergamam. Peristiwa semalam terimbas semula di ingatan. Perlahan lahan mutiara jernih turun membasahi pipinya. Dia cuba mengalihkan lengan Megat Haneef namun gagal malah pelukannya semakin erat.

" Hm dah bangun? " kedengaran suara gemersik seorang lelaki bertanya soalan bodoh padanya. Farrahani memejam rapat matanya. Dia takut. Ya. Takut akan Megat Haneef.

Megat Haneef memusing tubuh Farrahani agar memandangnya apabila dirasakan tubuh gadis itu terhincut hincut.

" Why are you crying? " sekali lagi lelaki itu bertanya soalan bodoh. Farrahani membuka matanya. Kelihatan bebola mata putihnya sudah pun merah menyala dan sembab.

" Kenapa awak sentuh saya? Awak dah janji! " ucapnya keras.

" Oh come on baby kau percaya dengan janji aku? Aku lelaki. Kau perempuan. Chemistry attraction. " ujarnya selamba sambil tersenyum senget. Lengannya masih belum melepaskan pinggang Farrahani.

Air mata Farrahani semakin laju menyusuri pipi mulusnya. Esakannya semakin menjadi jadi. Tangannya menekup wajahnya. Megat Haneef mengeluh kecil.

" Baby.. Its already happen. Kenapa kau nangis teruk-ii ni? Kita bukannya buat benda haram pun! " ujarnya. Dahinya berkerut memandang Farrahani yang menangis seperti orang hilang anak.

" Hey! " Megat Haneef menarik tangan Farrahani yang menutup wajahnya. Matanya dan mata Farrahani bertembung.

" Why? "

" Nanti belikan saya pil cegah hamil. " ucap Farrahani di dalam sebaknya. Sudahlah dia sedang berada di waktu suburnya. Megat Haneef menjongket kening. Dagu Farrahani dipaut.

" Kau taknak hamilkan benih aku? " soalnya tidak bernada.

" Dengan layanan awak dekat saya sekarang ni, awak rasa anak tu boleh ke lahir dengan selamat ke dunia ni? " soal Farrahani dengan geram. Ya tidak mustahil juga Megat Haneef akan memukul dan mendera anak itu sama seperti apa yang dirasainya.

Dia tidak sanggup untuk melihat anak yang dikandungnya diperlakukan sedemikian rupa. Cukuplah hanya dirinya yang menanggung segala keperitan hidup bersama lelaki bernama Megat Haneef.

Megat Haneef terdiam dengan kata-ii Farrahani. Tidak disangka hingga kesitu difikirkan Farrahani.

" Jadi sebelum awak bunuh anak tu, biarlah cegah awal-ii. " tambah Farrahani lagi. Megat Haneef terkelu.

" Kenapa diam? " mata Farrahani tajam menikam mata Megat Haneef yang terkebil kebil memandangnya.

" Sudahlah. Saya nak bangun buat sarapan. " Farrahani bangun dari pembaringannya. Baju tidurnya yang bersepah di lantai dicapai lalu disarung ke badan. Dia menapak ke pintu. Pintu bilik dihempas kuat melepaskan amarah di hati.

Megat Haneef tersandar pada kepala katil.

" Maafkan aku Hakeem.. "

◾◾◾◾◾

" What? Fuh nasib aku baik! " ujar Megat Faris. Megat Haneef mengerutkan dahinya. Keningnya bercantum.

" Maksud kau? "

" Yela kalau aku bawak kau masuk semalam mesti aku yang kau rogol kan? Ish-iii.. " Megat Faris menggeleng perlahan dengan riak wajah takut yang dibuat buatnya.

" Fuck! Itu yang kau fikir? " Megat Haneef menepuk dahi. Megat Faris tersengih.

" Tapi kan Nif. Memang kau tak sedar lah semalam? " soal Megat Faris. Megat Haneef menggeleng.

" Tak aku tak sedar. Tapi bila dah sedar, aku tak menyesal.. " Megat Haneef mengoyak senyuman nakal. Megat Faris mengecilkan matanya.

" Tapi aku kesian dekat dia.. " ucap Megat Haneef. Keluhan kecil dilepaskan.

" Aku pun kesian dengan dia. Lama dah aku kesian. Kau je yang tak sedar-ii yang kau tu selalu sakitkan dia. " sindir Megat Faris.

" She killed my parents. "

" She didn't mean it. "

Megat Haneef mengeluh lagi. Dia masih tidak boleh menerima hakikat yang ibu bapanya meninggal dunia di tempat kejadian menakala Farrahani hanya cedera ringan.

" Nif. Kau balik. Kau cuba tenung mata dia dalam-ii. Kau fikir balik. Sanggup ke gadis naif macam dia tu nak membunuh? It was an accident. "

" Selama ni kau dera dia pun ada dia memberontak? Ada kau nampak dia cuba larikan diri atau bunuh kau? Tak ada kan? Dia diamkan aje apa yang kau buat. "

" She is a nice girl. Thats why your brother fall in love with her. "

Megat Haneef diam. Otaknya cuba menghadam kata-ii Megat Faris.

" Kalau dulu kau tak suka dia, kau boleh ceraikan dia tapi selarang tak boleh. Kau kena bertanggungjawab atas apa yang kau dah buat semalam so that apa yang kau perlu buat ialah.. "

" Ubah layanan kau terhadap dia. Jangan sakiti dia. Dia dah jadi isteri kau yang sah. Kau sebagai suami sepatutnya kena bimbing dan lindungi dia.."

" Sekarang aku nak tanya kau.. "

Megat Haneef mendongak memandang Megat Faris.

" Kau sanggup lepaskan dia kalau Megat Hakeem nakkan dia balik? " soal Megat Faris. Megat Haneef terkelu.

" Aku yakin Megat Hakeem tetap boleh terima Farra walaupun kau dah sentuh Farra bila dia dapat tahu yang kau siksa Farra. So, sebelum benda tu terjadi. You better treat her well. "

◾◾◾◾◾

Megat Haneef menguak pintu bilik Farrahani perlahan lahan. Kelihatan gadis itu telah pun hanyut dibuai mimpi.

Dia melangkah perlahan lahan mendekati Farrahani. Punggung dilabuhkan di belakang Farrahani yang sedang mengiring menghadap dinding.

Ubun-ii Farrahani diusap lembut. Kesan-ii lebam pada wajah dan tangannya yang masih kelihatan samar-ii dek cahaya bulan yang menyuluh dari tingkap diperhatikan.

Keluhan kecil dilepaskan. Terbit rasa simpati di hatinya. Mungkin apa yang diperkatakan Megat Faris benar. Dia tidak patut menyalahkan Farrahani atas apa yang berlaku.

Tubuh Farrahani dikendong. Dia melangkah keluar dan menapak anak tangga dengan berhati hati menuju ke biliknya. Tubuh Farrahani yang masih tidak sedarkan diri dibaringkan di atas katilnya.

Dia mencapai tuala sebelum berlalu ke bilik mandi. Selesai membersihkan diri, dia menyarung seluar pendek tanpa memakai baju sebelum turut merebahkan diri di atas katil.

Wajah Farrahani ditilik. Leher Farrahani yang masih berbekas merah-ii disentuh lembut.

" Macam mana kalau Hakeem nakkan kau balik? " gumam Megat Haneef perlahan.

To be continue..

Hey para readers yang disayangi. Sesungguhnya author sangat busy tahun ni. So that author hanya boleh update sekali seminggu. Harap maaf. Lepas SPM baru kita update laju-ii hahaha.

ADAKAH MASIH CINTAWhere stories live. Discover now