"Tunggu!"
"Ash???" Semua padah terkejut.
"Puan, Nurul memang betul. Si Adlan dengan Si Najwa ni memang ada guna bilik stor tu untuk buat seks semalam. Ni buktinya." Tegas Ash sambil menghulurkan kondom berisi air mazi dan seutas rantai yang terukir 'NAJWA' padanya.
Akhirnya bukti telahpun terpapar. Memang benarlah Adlan dan Najwa bersalah. Kerana terlalu gelabah dengan suara jeritan yang difikirkan bunyi hantu kemarin, mereka terlupa untuk membersihkan sisa kondom dan tak sempat untuk mengemas bilik stor itu. Muka Najwa berubah kemerah merahan tanda malu. Dia menerkup mukanya dengan tangan sambil menangis dan merayu agar pengetua tidak memberitahu hal ini kepada kedua dua orang tuanya. Manakala Adlan pula, tertunduk malu.
"Kau ni Najwa, memang memalukan kaum Hawa betul! Kau tahu tak kau tu anak ustaz?! Apa orang akan cakap bila dorang dapat tahu yang anak ustaz terjerebak dengan benda bodoh macam ni??! Dan mana kau nak letak muka mak bapak kau lepas ni?!" Tegas Nacu.
"Aku rasa, baik kau pergi derma je otak kau tu. At least, adalah juga pahala yang kau buat. Yela, otak Allah dah bagi, tapi tak reti guna. Susah juga tu." Sambung Rash.
"Korang, aku minta maaf. Sebenarnya, Abang Lan yang goda aku dulu. Dia yang ajak aku 'main'." Ujar Najwa takut.
"Bodoh! Yang kau ikut tu dah kenapa?! Tak payah lah kau nak salahkan orang lain kalau dah diri kau tu yang sangap sangat nak 'main'!" Lancang mulut Rasg membalas.
"Lagi satu, kau tu patutnya minta maaf kat Allah, kat mak bapak kau. Bukan kat kitorang!" Celah Fatin.
Puan Pengetua hanya melihat saja perbualan antara mereka tanpa campur tangan. Ada betulnya juga apa yang Geng Mak Jemah.co ni cakap. Nafas ditariknya perlahan sebelum mula bercakap,
"Adlan, Najwa. Saya dah buat keputusan. Najwa, awak akan digantung sekolah selama satu bulan. Dan Adlan... Maaf, saya terpaksa berhentikan awak." Ujar Puan Aisyah.
"T-tapi Puan..." Belum sempat Adlan menghabiskan kata kata, Ash mencelah.
"Dah. Tak payah nak tapi tapi bagai, kau boleh berambus dari sekolah ni. Binatang macam kau ni, memang tak patut kerja kat sekolah, patut kerja kat ladang babi lagi bagus."
Panas telinga Adnan mendengar kenyataan yang keluar dari mulut Ash. Ikutkan hati, mahu saja dia melepaskan sedas tumbukan pada muka pelajar lelaki tersebut. Setelah itu, Adlan terus berlalu keluar meninggalkan mereka semua. Dendam mulai terbina dalam jasadnya, terutama sekali dendamnya kepada budak perempuan yang melaporkan tentang perbuatannya iaitu Hud.
Kini, dia sudah kehilangan kerja. Bagaimana dia mahu menyara keluarganya lagi?
"Arghh!! Kau tunggu!" Bentaknya di dalam hati.
"Thank you Ash sebab dah selamatkan aku. Kalau kau tak datang tadi, tak tahulah apa yang jadi." Hud tersengih sengih.
"Small matter, sweetheart." Balas Ash sambil mengenyitkan matanya kepada Hud.
"Hahaha. Mengada!" Hud ketawa sambil memukul manja bahu kanan Ash.
Ahli Mak Jemah.co yang lain hanya memerhati saja gelagat Hud bersama dengan Ash. Sakit mata mereka melihat Hud bermesraan dengan Ash. Bukannya cemburu, cuma takut kalau kalau Hud dah tangkap cintun dengan lelaki itu. Lelaki pembunuh.
"Apa kena dengan si Hud tu??" Bisik Rash ke telinga Sarah.
"Biarlah dia." Balas Sarah pendek.
Sarah, Rash, Izz, Naddy, Nacu dan Fatin berjalan pergi meninggalkan Hud dan Ash berduaan di luar pintu bilik pejabat. Kelihatan mereka sunggu mesra. Setibanya di kelas, mereka mula berbual. Topik hari ni adalah tentang Hud dan Ash.
"Kau rasa, Hud suka kat Ash??" Soal Nacu sambil mengeluarkan buku nita dari dalam begnya.
"Maybe?" Balas Fatin sambil mengangkat kedua dua belah bahunya.
"Tak boleh! Hud tak boleh jatuh cinta dengan mamat tu. No! Never!" Tegas Rash.
"Ya, memang pun. Kalau dengan orang lain tak apa, tapi bukan dengan Ash si playboy tu." Sokong Nacu.
Kelihatan Sarah seperti termenung memikirkan sesuatu. Dia tak suka melihat Hud bersama dengan Ash, lelaki yang hampir meragut nyawa sahabatnya iaitu Ikmal. Sarah tahu apa yang berlaku antara Ikmal dengan Ash, sebab dia ada masa 'kejadian' tu berlaku.
"Sarah, are you okay??" Soal Nacu.
"Oh, haa? Ya ya ya, aku okay.." Balasnya.
🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐
15 April 2017, 3.50 p.m, Kelas 5 Akaun, SMK Syed Putra.
Jam menunjukkan pukul 3.50 p.m, Hud masih berada di sekolah kerana mahu menyiapkan kerja khusus yang perlu dihantarnya pada hari esok. Naddy pula tak boleh menemaninya kerana ada hal keluarga yang perlu diselesaikan. Sedikit sahaja lagi untuk melengkapkan kerja khususnya itu.
Setelah beberapa jam menyiapkan kerja, tekak terasa kering. Langkah dibuka untuk menuju ke mesin gedegang yang terletak di penjuru beranda sekolah. Kaki mulai berjalan perlahan. Namun, Hud merasakan seperti ada seseorang yang sedang mengekorinya. Dia hanya bersangka baik dan terus berjalan. Setibanya di depan mesin gedegang, Hud mengeluarkan 2 keping syiling bernilai lima puluh sen lalu dimasukkannya ke dalam lubang pada mesin tersebut untuk membeli setin air soda. Satu teguk air, membasahi tekaknya yang kering. Nikmat sungguh. Alhamdulillah. Sekolah pada waktu ini, sangat sunyi.
Dalam keasyikan itu, tiba tiba seseorang muncul lalu menepuk bahu Hud.
"Hai, sayang!" Sapa Adlan.
Hud tersentak mendengar suara disebalik sapaan itu. Lagi terkejut, apabila dia melihat wajah Adlan yang sedang merenung matanya dengan pandangan menjijikkan seperti orang sedang dalam nafsu syahwat.
"Abang Lan! Abang buat apa kat sini?? Bukan Abang dah kena buang kerja ke??"
"Eh, mana ada sayang... Abang ada je kat sini." Adlan meraba raba bahu Hud.
"Erghh! Janganla pegang pegang!" Bentak Hud sambil mengusir tangan Adlan daripada menyentuh bahunya.
"Alaa, nak pegang sikit pun tak boleh ke sayang?" Psiko Adlan.
"Abang cakap apa ni?? Saya jerit kejap lagi kang, tahulah." Ugut Hud.
Adlan tersenyum dan ketawa kecil melihat gelagat Hud yang sedang gelisah. Mukanya jelas kelihatan takut dan pucat. Lantas itu, Adlan terus mencapai tangan Hud lalu menariknya pergi ke dalam kelas yang kosong. Setelah itu, dia terus menolak badan Hud hingga jatuh ke lantai.
"Aduh! Woii!! Kau nak buat apa ni?! Tolong!!!" Teriak Hud.
"Hehe, Abang tahu. Sebenarnya, awak cemburu kan sebab Abang tak ajak awak join sekali Abang 'main' kat stor haritu kan?" Soal Adlan sambil membuka tali pinggang pada seluarnya.
"Apa kau merepek ni?! Eh Adlan, kau tu dah kahwin! Tak kesian ke dengan anak bini kau kat rumah tu?!" Bentak Hud.
"Arghh!! Kau tak payah nak sibuk sibuk pasal rumahtangga aku lah! Kau tu budak lagi, apa kau tahu?!" Muka Adlan bertukar menjadi merah padam kerana marah. Lantas itu, baju ditanggal daripada sarungan tubuhnya. Kelihatan, badannya yang cerah dan sebentuk sixpack yang belum matang jelas kelihatan pada perutnya.
"Hari ni, aku nak 'rasa' kau puas puas! Hahaha!" Ketawa Adlan terbahak bahak. Adlan mendekatkan tubuhnya ke arah Hud.
Tiba tiba!
Bersambung
YOU ARE READING
JEMAH.CO
Teen FictionKenal siapa Mak Jemah.co? Kelab tak rasmi yang ditubuhkan oleh 7 orang pelajar perempuan SMK Syed Putra.👭👭👭👫 Bermula dengan kes curi dan akhirnya beranak pinak sampai berlaku kejadian bunuh membunuh✂🔥 Kerana obses, orang yang tak bersalah menja...