BAB 12

209 3 0
                                    

Permainan dimulakan. Kelihatan masing masing bermain dengan penuh semangat. Skill yang ditunjukkan oleh mereka menjadi tumpuan orang lain yang turut berada di situ. Mana taknya, kalau dah masing masing hobinya bermain bowling, no wonderlah basic skill tu dah power.

Beberapa minit kemudian, Ikmal meminta izin untuk pergi ke tandas. Sekembalinya dia daripada tandas, kelihatan Ash sedang mendekati Amelia.

"Am, saya sebenarnya..." Ujar Ash.

"Sebenarnya...??" Soal Amelia.

"S-saya, suka kat awak." Ucap Ash.

"Apa awak merepek ni??" Amelia mula berasa tak selesa.

"Ye, saya tahu, Ikmal pun suka kat awak tapi saya memang dah lama suka kat awak and... I love you." Luah Ash.

Amelia tersentak. Ikmal yang curi curi dengar perbualan mereka menjadi panas hati mendengar luahan perasaan daripada sahabatnya itu. Tergamak dia tikam belakang kawan baik dia sendiri.

"Ash, saya minta maaf. Saya tak boleh terima perasaan awak." Balas Amelia.

"But why?? Sebab Ikmal??" Soal Ash.

"Ya! Sebab Ikmal! I love him!" Tegas Amelia.

"But he don't deserves you, Am!" Ash cuba memujuk Amelia untuk menerimanya. Dia mencapai perlahan tangan gadis itu.

"Lepas! Awak tak ada hak nak cakap macam tu! Ikmal is more better than you!" Bentak Amelia sambil meleraikan pegangan tangan Ash.

"Tapi Am..."

"Sanggup awak tikam belakang kawan baik awak sendiri??!"

"T-tapi.."

"Dah! Mulai dari hari ni, saya tak nak tengok muka awak dan jangan jumpa saya lagi!" Tegas Amelia lalu beredar meninggalkan Ash. Ikmal juga turut berlalu pergi dari tempat itu.

Esoknya, di bilik gerakan pengawas, Ikmal masih sibuk dengan kerjanya. Dia teringat apa yang berlaku malam tadi. Sungguh dia tak sangka kawan baiknya sendiri akan mengkhianati dirinya. Ash, temannya sejak kecil, orang yang paling dia percaya. Akhirnya dia sanggup tikam belakang Ikmal demi seorang gadis.

'Nokharom!' Detiknya di dalam hati.

Tiba tiba, Ash muncul di hadapannya.

"Oii Mal, kenapa semalam kau balik tak bagitahu aku?? Kesian aku main sorang sorang." Ujar Ash selamba. Langsung tak rasa bersalah.

Ikmal tak dapat lagi menahan amarahnya. Lantas itu, dia terus menerkam kolar baju Ash.

"Kenapa kau tak bagitahu aku yang kau pun ada hati kat Am haa?! Kenapa?!" Bentak Ikmal geram.

"Wow, Mal. Rileks. Kenapa ni?!" Soal Ash hairan.

"Kau ingat aku tak tahu, kau confess dekat Am semalam kan? Jadi, tulah tujuan kau ajak Am datang semalam?! Supaya kau boleh confess kat dia?! Kawan jenis apa kau ni haa?! Fuck!"

"A-aku.. A-aku.." Ujar Ash gagap.

"Kau apa?!!" Teriak Ikmal.

"Fine! Aku mengaku! Aku memang suka kat Am! Dah lama aku suka kat dia. Sepatutnya aku yang confess kat dia dulu, bukan kau!! Kau tak layak untuk dia!" Balas Ash.

"Sial!"

Tanpa berfikir panjang, Ikmal terus melepaskan sedas tumbukan pada muka Ash. Terjatuh lelaki itu dibuatnya. Bibirnya kelihatan berdarah. Suasana bertukar riuh. Pelajar yang lalu lalang di hadapan bilik itu, berkerumun memenuhi bilik tersebut untuk melihat apa yang sedang berlaku. Tiba tiba, Adan datang untuk menghentikan pergaduhan.

"Guys?? What happen?? Kenapa korang bertumbuk bagai ni?? Bukan korang kawan baik ke??" Soal Adan.

"No! He was't my bestfriend and will never be my bestfriend anymore!" Tegas Ikmal. Mukanya yang merah menunjukkan yang dia benar benar marah.

"Jap, apa dah jadi ni??" Soal Adan.

"Tak payah nak sibuk. This is not your bussiness!" Balas Ash.

"Dah ke tepi!" Arah Ikmal lalu pergi meninggalkan tempat itu.

Berita tentang pergaduhan antara Ash dan Ikmal tersebar sangat pantas. Keadaan menjadi lagi heboh, apabila didapati punca pergaduhan mereka adalah disebabkan gadis idaman malaya di sekolah itu iaitu Amelia.

Panas hati Tasya tatkala mendengar berita ini. Obsesnya terhadap Ash menimbulkan dendam kesumat pada Amelia. Dia paling pantang kalau ada perempuan lain yang dapat menambat hati Ash selainnya.

Suatu hari, Tasya merancang untuk melakukan sesuatu kepada Amelia. Dia mengupah beberapa orang lelaki untuk merogol Amelia. Antaranya ialah Adan. Adan juga sebenarnya pernah menyimpan perasaan terhadap Amelia, namun cintanya ditolak oleh gadis tersebut. Hal ini menyebabkan dia setuju untuk melakukan perkara itu.

Petang itu, setelah pelajar lain pulang ke rumah, Amelia masih berada di sekolah. Dia sedang menunggu Ash untuk perbincangan pelajaran. Walaupun dia pernah berkata untuk tidak lagi berjumpa dengan Ash, namun disebabkan pelajaran, dia terpaksa buang segala ego yang terpendam. Dia masih mampu mengawal egonya.

Sedang dia menunggu, tiba tiba datang sekumpulan lelaki menghampirinya. Diterkup muka gadis itu dengan sebuah kain yang diselaputi cecair tidur. Akhirnya Amelia pengsan. Apabila dia tersedar, dirinya mendapati bahawa tangan, kaki, mata dan mulutnya telah diikat dengan kain serta dia merasakan seperti ada beberapa orang pelajar lelaki sedang berdiri di hadapannya. Mereka sedang berdiri tanpa memakai baju termasuklah Adan.

"Hai awak! Dah bangun??" Soal Adan sambil tersenyum sinis. Amelia hanya menggeser geserkan badannya untuk melepaskan diri tapi tidak berjaya. Mulut dan matanya juga diikat.

"Emmm!!! Emmmm!!!" Teriak Amelia.
"Hahaha, agresif la awak ni. Aummm! So yummy." Ujar seorang pelajar lelaki sambil menjilat bibirnya. Riak wajah mereka seakan orang yang dahagakan seks.

"Okay guys, aku dah tak tahan ni. Lets enjoy the meal." Ujar Adan.

Lantas itu, mereka terus mengoyakkan baju Amelia. Gadis itu hanya mampu menjerit dan menangis, tapi tak mampu membalas. Terseksa. Puas dia menjerit, tapi tiada siapa pun yang berada di situ untuk menyelamatkannya termasuklah Ikmal mahupun Ash.

Bergilir gilir pelajar lelaki itu merogol gadis tidak bersalah tersebut tanpa sedikitpun belas kasihan. Apabila sudah puas, mereka terus meninggalkan Amelia sendirian di tempat itu.

Beberapa jam kemudian, Ash tiba di kelas Amelia. Dia terlambat kerana Cikgu Amirul mahu berjumpa dengannya. Dia terlupa nak bagitahu Amelia. Apabila sampai di kelas, dia mendapati bahawa Amelia tiada di situ. Tiba tiba, dia terdengar suara tangisan seorang perempuan tidak jauh dari kelas itu. Ash berjalan perlahan menuju ke arah suara tangisan tersebut. Alangkah terkejutnya dia apabila melihat Amelia dalam keadaan bajunya yang koyak rabak sedang terbaring lemah dan menangis teresak esak sambil kaki, tangan, mulut dan matanya diikat. Dia kemudiannya berlari menuju ke arah Amelia dan membuka semua ikatan pada tubuh gadis itu.

Setelah itu, dia bergegas pula ke bilik kesihatan untuk mengambil selimut bagi menutup tubuh Amelia. Dari tadi, tak henti henti perempuan itu menangis.

"Am, saya minta maaf sebab lambat. Ni semua salah saya. Awak bagitahu saya siapa yang buat semua ni?!!" Soal Ash sambil menggenggam buku limanya. Namun, Amelia hanya menangis dan tidak menghiraukan persoalannya. Sungguh hatinya hancur melihat gadis yang disayanginya berada dalam keadaan seteruk itu.

Tiba tiba,

Bersambung.

JEMAH.COWhere stories live. Discover now