+ Lee Geon Hak
sudah genap setahun aku menyembunyikan diri dekat New Zealand. tiada siapa yang dapat mengesan aku.
tapi aku masih tahu cerita semasa tentang Kil Seo Yeon. dia masih tidak menyedarkan diri.
kenapa dia tak mati terus haa? tulah padahnya bila tolak lamaran aku untuk jadi boyfriend dia. alih-alih pilih choi hyunsuk.
aku melemparkan pandangan ke arah tingkap dan menikmati suasana senja.
knock knock. knock
" nae , nuguseyo? " aku terjaga dari lamunan dan menjawab ketukan tersebut.
" it's me Yulia. " dia terus memulas tombol pintu dan masuk ke bilik aku. aku datang mendekatinya dan terus memeluk tubuh badannya.
yes , dia girlfriend aku.
" taknak balik korea ke geon ? " ni kali ke 5 dia menanyakan soalan ni.
" haish molla... tak bersedia lagi " dan masih jawapan yang sama. Yulia hanya menganggukkan saja.
" wae ? Yulia pun tahu if geon balik dorang mesti akan cari geon untuk soal siasat. " benda ni berlaku atas rancangan kami berdua.
aku dengan Yulia buat semua ni sebab tak puas hati terhadap hyunsuk dan seo yeon. aku takut jika mereka buka semula kes tersebut.
" ani, sampai bila kita nak menyorok geon ? mana tahu kalau kita serahkan diri hukuman kita makin ringan? " Yulia masih tidak jemu untuk memujuk aku.
aku berfikir sejenak dengan apa yang Yulia sampaikan. betul juga apa yang dia katakan.
" arraseo, next week kita balik korea " aku dapat rasakan ni pilihan yang paling terbaik aku pernah buat.
" neomu gomabda " dan ini kali pertama aku tengok Yulia gembira sampai macam ni.
wait for me South Korea.
+ Kil Seo Yeon
semalam aku rasa ada orang datang melawat aku. nama dia choi hyunsuk?
aku masih belum sedar dari koma. kan orang cakap kalau koma boleh dengar suara orang yang bercakap dengan kita.
suara semalam yang aku dengar tu bukan ke suara yang aku nak sangat dengar sepanjang aku terbaring dekat katil ni .
agaknya orang yang langgar aku sampai jadi macam ni dah kena tangkap ke belum. aku dapat rasakan ramai yang sedang menunggu aku untuk sedar.
yang aku ingat aku ada boyfriend. siapa dia ?aku mesti sedar secepat mungkin.
Fighting, Kil Seo Yeon.
TBC
I'm thinking about you ♥️
YOU ARE READING
[끝]with you ; choi hyunsuk
Short Storyaku sayang kau, Kil Seo Yeon. kau tak pernah lenyap dari ingatan aku walaupun kau langsung tak mengingati aku. aku harap kau ingat aku, walaupun sedikit. start ; 13 January 2019 end ; 16 January 2019 cover by myeong-minho