" weh korang jom keluar jalan-jalan nak ? " aku tanya dorang memandangkan hari ni cuti.
" aah jom ah kita pergi everland. sempat ni sekarang baru pukul 8 . everland buka pukul 10 . jom ah jom " junkyu ni en memang ada je idea dia.
" aku okay je kalau nak pergi everland. korang 9 orang ni nak ke tak nak ? " aku memandang mereka semua.
" lepak mamak " bangang lahai si byounggon ni.
" aku tanya elok en jawab elok-elok. " kan aku dah mental .
" chill hyunsuk chill. jangan marah . relax kau kena ingat kau takleh marah-marah nanti kau pengsan. " aku hanya mengangguk dengan apa yang jeonwoong bagitahu aku.
" semua ikut senang cerita. siap sekarang pukul 930 tunggu dekat kereta. siapa lambat naik basikal buruk doyoung tu " midam terus beredar nak bersiap katanya.
+skip
× Everland ×
" huaaa dah lama duh kita tak datang sini. last kita datang sama-sama 4 tahun lepas en. " kata seunghun selepas keluar dari van.
" aah apa lagi mari kita gegarkan everland ni " mulalah dua ekor ni buat hal siapa lagi kalau bukan junkyu dengan jihoon.
belum sempat nak panggil dorang, dah lesap.
aku tak rasa nak main apa-apa permainan sekarang ni sebab takde mood sangat. walaupun aku yang beria mengajak dorang semua.
aku duduk di bangku yang berhadapan dengan marry-go-round . tengok budak- budak tu ketawa senyum buat aku rasa tenang. macam hilang segala masalah aku.
aku memerhatikan beberapa pasangan sedang lalu lalang di hadapan aku. perasaan aku sekarang ni ada cemburu.
" annyeong oppa! " aku tersentak daripada lamunan. eh sejak bila budak perempuan ni ada dekat sini.
" eung annyeong " aku mencubit pipi gebunya.
" ah appo, kenapa oppa dekat sini sorang-sorang? mana yeojachingu oppa? " ala ala jangan buat aku sedih .
" em oppa datang dengan chingu-chingu . yeojachingu oppa dekat hospital " budak perempuan disebelah aku hanya mengangguk sambil makan gula-gula kapas.
" mesti oppa cemburu kan tengok couple tu semua? " you feel me kids thankyou.
" lebih kurang gitulah. " aku hanya tersenyum.
" yeojachingu oppa sakit apa? " macam detective budak ni.
" tak sakit, tapi dia koma dah setahun. " budak tu terkejut dengan apa yang aku sampaikan.
" ommo, jinjja? " dia terus memeluk aku.
" mianhae oppa " kenapa budak ni buat aku selesa dengan dia?
" woi kenapa kau peluk budak tu hyunsuk. nak culik budak tu ke? " menuduh je kerja si byounggon ni aku cepuk dia baru tahu.
" gila ke ? dia yang tegur aku " mereka 10 orang tu hanya mengangguk.
" nama apa? " noah bertanya dekat budak tu.
" yoshopine. woo yoshopine " gempak siot nama dia cantik.
" 10 orang ni chingu oppa. yang tanya nama kamu tadi noah. sebelah dia midam, byounggon, raesung, jeonwoong, jihoon, junkyu, doyoung, yedam, seunghun dan naya hyunsuk." aku memperkenalkan dekat budak ni kawan-kawan aku.
" woahh neomu jalsaengkyeotda ! " dia giggle . aigooo
" chakaman. eomma appa eodi? " aku pelik mana mak bapa dia.
" dating, dorang suruh yoshopine jalan sorang-sorang. nasib baik dapat jumpa abang handsome hyunsuk ni " kenapa comel sangat.
" kan best kalau unnie tak larikan diri, takdelah yoshopine sorang-sorang dekat sini " larikan diri.
" unnie nugu? " raesung terus bertanya.
" yulia , woo yulia " aku tersentak dengar nama dia. perempuan yang aku reject semasa highschool.
" BWO ? YULIA? " noah yang jerit.
" oppa semua kenal yulia unnie ke? " kami semua mengangguk.
" tak sangka dunia ni kecil " kata yedam.
memang benar dunia ni kecil.
TBC
YOU ARE READING
[끝]with you ; choi hyunsuk
Contoaku sayang kau, Kil Seo Yeon. kau tak pernah lenyap dari ingatan aku walaupun kau langsung tak mengingati aku. aku harap kau ingat aku, walaupun sedikit. start ; 13 January 2019 end ; 16 January 2019 cover by myeong-minho