+ four

542 66 3
                                    

wad 501

aku cuba tenangkan diri sendiri di hadapan pintu wad seo yeon. aku tengok kiri kanan takut-takut ada appa seo yeon dekat situ. mahu kena tetak.

" gwenchana appa dia takde sekarang ni " aku menghembuskan nafas lega. Doctor ni penyelamat aku rasa macam nak peluk dia ketat-ketat.

aku dan doctor jinwoo masuk sekali. aku dah dapat bunyi mesin yang membantu dia untuk bernafas.

titt  titt titt...

lagi lama aku dengar bunyi mesin tu lagi buat aku rasa macam nak keluar dari wad tu.

aku dapat rasakan lengan aku ditarik. eh eh eh jangan tarik aku woi. sekarang ni betul-betul aku diri dekat depan seo yeon orang yang aku sayang.

aku menarik kerusi yang ada di sebelah kabinet.

" an..annyeong seo yeon ah ? " masih tiada respond.

" sorry tak dapat datang melawat seo yeon selama setahun ni " sakitnya hati aku bila tengok dia baring macam ni.

" hyunsuk rindukan yeon sangat-sangat. bila yeon nak sedar ? " haish kenapa time macam ni air mata nak mengalir haish benci betul.

" mian sebab nangis depan yeon . mesti yeon tak suka kan bila hyunsuk nangis macam ni. nanti bila yeon dah sedar tolong ingat hyunsuk jebal " aku merayu dekat dia , aku harap dia takkan lupakan aku.

" hyunsuk kaja, saya dah habis buat check up ni. " aku mengangguk cepatnya dia check up. nak stay lama sikit tak boleh ke?

aku menanggalkan gelang yang ada ditangan aku dan pasangkan di pergelangan tangan yeon. aku mengengam tangannya.

sebelum beredar aku mencium dahinya.

" jalga chagi ah " aku keluar terus daripada wad tu. perasaan aku sekarang ni gembira ada sedih ada bertambah rindu..

semasa perjalanan balik semula ke bilik doctor jinwoo aku hanya mendiamkan diri sehingga sampai dihadapan pintu bilik doctor.

masuk je bila doctor aku terus pergi dekat sofa baring lalu memejamkan mata. serabut tengok dia terbaring macam tu.

" aik ? dah dapat jumpa cinta hati depan-depan pun still serabut ke cik abang oii " haa ni lah kerja dia memerli orang je lepuk kang.

" serabut ah doctor , cuba doctor dekat tempat saya sedih weh. dahlah tak respond saya. sakit hati kita ni " aku menjawab soalan dia dengan mata tertutup.

" hahaha apalah kamu ni hyunsuk cuba jadi gagah sikit. hodoh tau tak kamu nangis tadi. hidung merah lepastu kembang kempis "

" doctor apaa ni malu ah saya macam ni. " aku terus duduk memandang ke arahnya.

" arraseo arraseo.. lapar tak ? " dia tanya aku lapar ke tak weh mestilah lapar. aku hanya mengangguk.

" kaja! and satu lagi panggil aku hyung je sebab aku dah anggap kau macam adik aku sendiri " aku terkejut dengan apa yang dia cakap. adik?

+ skip
+ Yoo Jin Woo

" bon appetite! " aku dengan hyunsuk sebut serentak.

kami berdua mengorder kimchi jigae, japchae, nakji bokeum,  dalsot bibimbap , toppoki dan samgyetang. penuh satu meja padahal 2 orang makan je.

" ahh sedap " aku gembira tengok hyunsuk tersenyum macam tu. setahun dia tak dapat nak get over from what happened.

tahun lepas dia datang dekat hospital macam orang tak terurus mata macam panda , rambut kusut masai dan nangis je sepanjang hari.

paling aku tak sangka dia hampir nak bunuh diri dekat hospital. nasib baik aku sempat selamatkan dia. nak je aku tampar dia laju kalau tu adik aku.

" uhuk uhuk uhuk. hyung mulll!! " aku terus menghulurkan air. tak senonoh betul budak ni makan.

" tulah makan macam tak pernah makan setahun kan dah tersedak serve you right " aku gelakkan dia.

" ahh .. sebab sedaplah hyunsuk makan macam ni " menjawab je kerja dia ni.

" mana beg yang aku kasi tadi ? " dia buat muka loading.

" ahh ni " dia sangkut dekat dalam baju dia? pelik siaa budak ni.

" haa sambung makan sambung. makan kenyang-kenyang karang aku hantar kau balik " dia hanya mengangguk dan senyum.

+ skip

" ahh hyungg! dah sampai " aku toleh kiri kanan . dia biar betul?

" YG entertainment ? "

" em aniyo. sebelah dia " mati-mati aku ingat dia trainee.

" hyung neomu gomadago sebab kasi peluang hyunsuk jumpa seo yeon walaupun sekejap dapatlah hilangkan rasa rindu tu walaupun sikit. kira harini macam the best day ever untuk hyunsuk. " dia memeluk aku seerat yang mungkin.

" yahhh lepaskan aku tak boleh bernafas " dia tersengih. lalu terus beredar dari kereta aku.

you did well,  choi hyunsuk.

TBC

hi chagiya ❤

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


hi chagiya ❤

[끝]with you ; choi hyunsuk Where stories live. Discover now