" BWOOO ?!!! " seo yeon yang berada di sebelah madam Joo jerit ke arah hyunsuk yang berada di tempat duduknya di atas.
" KAU BUAT APA DEKAT SINI HAA?" ahhh sudah lawan jerit pulak mereka berdua.
" NAK BELAJAR LAHH TAKKAN NAK MASAK PULAK ? " pelajar yang berada dalam kelas tersebut memandang mereka berdua pelik.
" YAHHHH KAMU BERDUA KELUAR DARI KELAS SAYA SEKARANG !!!!!! BERDIRI DEKAT LUAR SANA!! " madam Joo menghalau mereka berdua keluar dari kelas tersebut.
+ Kil Seo Yeon
baru first day masuk college dah kena halau, apa kebanggang nya aku ni. ni semua salah hyunsuk. nak menjerit sangat. aku tengok dia yang ada dekat sebelah aku.
dia macam tak kesah je bila kena halau dengan Madam Joo tadi. dia siap boleh keluarkan buku nota melukis.
" aku dah cakap jangan tenung aku " haa sudah dia perasan aku tenung dia.
" mana ada aku tenung kau " aku cuba menafikan.
" takyah tipu aku lah seo yeon. hidung kau merah tanda tipu. " siot tahu-tahu je aku kalau tipu mesti hidung merah.
" yela yela aku pandang kau haishh " aku menyandarkan tubuh aku dekat dinding. sambil tu aku intai dia tengah lukis apa.
lukisan tu macam muka aku, asal dia lukis muka aku? takde kerja ke?
" Seo Yeon ah ,kau tahu tak betapa sayangnya aku dekat kau ? sampai aku sanggup tunggu kau sedar. lepastu kau boleh pulak confess dekat Noah yang kau suka dia.
kau nak tahu tak sakitnya hati aku ni bila dapat tahu. kau suruh aku tunggu kau, sayang kau sama macam dulu tapi kau buat aku macam ni. " tangannya masih lincah melukis.
dia mengoyakkan helaian tersebut dan memberi kepada aku.
" simpan elok-elok. kalau dah ingat aku carilah aku. aku akan sentiasa dengan kau. sayang kau sama macam dulu walaupun kau tak ingat aku langsung. kalau kau ingat aku sikit pun dah boleh buat aku gembira " dia tersenyum dan beredar dari tempat kami berdiri tadi.
" hyun..hyunsuk ah " dia tidak menoleh dan terus berjalan sehingga dia hilang dari pandangan aku.
aku terduduk di lantai selepas mendengar kata-kata yang hyunsuk sampaikan.
" mi..mianhae hyunsuk ah " aku menekup muka aku.
" yah seo yeon gwenchana ? " aku hanya menggeleng . aku tak mampu untuk jawab.
" kenapa kau nangis seo yeon ? " aku tak tahu nak jawab apa.
" gon, kau pegang beg aku. aku piggyback dia sampai dekat kereta. nanti budak-budak lain nampak dia macam ni kesian pulak " aku terdengar perbualan jeonwoong dengan byounggon.
" yeon cepat naik belakang aku lepastu tekup muka kau dekat bahu aku. aku taknak orang nampak kau nangis " aku terus naik belakang dia dan menyembam muka aku dekat bahu dia.
kenapa mereka bersusah payah menjaga aku ?
+ choi hyunsuk
" huaaa bestnya dapat hirup angin dekat sini " aku menjerit sekuat hati.
oh ye aku dekat jambatan Han River. aku duduk betul-betul di atas penghadang jalan.
aku tak tahu apa perasaan aku sekarang ni. gembira ? sedih ? marah ?
aku memandang sekitar kawasan dekat ni. mungkin orang akan ingat aku nak bunuh diri sebab duduk dekat sini bawah tu sungai. kalau jatuh mati sia-sia .
telefon aku tiba-tiba berdering..
" nae yeoboseyo "
" kau dekat mana haa?! " fuhh berdesing telinga aku bila byounggon jerit dihujung talian.
" Hangang. waeee ? "
" balik sekarang "
" lambat sikit kot aku balik, nak tenangkan fikiran "
" takde- takde kau balik sekarang. make sure pukul 8 malam kau ada dekat ruang tamu "
" hyung wa-- " belum sempat aku nak habiskan ayat dia dah tutup kurang asam betul.
735 malam
wtf mana sempat nak sampai rumah. terpaksalah aku berlari balik rumah takleh nak jalan slow-slow.
apalah masalah agaknya ?
mesti orang ingat aku ni kena kejar dengan polis dengan muka serabut haish lantaklah. janji aku taknak tidur dekat lobby.
+ skip
" hyung aku dah sampai huh huh " aku mencari oxygen . aku rasa ni kali pertama aku lari selaju ni mungkin lepasni boleh kalahkan usain bolt.
" duduk dekat sofa tu, aku nak tanya kau soalan " aku mengeluh ni mesti pasal seo yeon.
" apa hyung? takkan nak jadikan hyunsuk macam geonhak dengan yulia haritu " jeonwoong dan byounggon menepuk dahi.
" aku suruh kau duduk je ngek " jeonwoong menjeling aku.
" apa dia yang korang nak tanya? "
" kau tahu tak yang seo yeon nangis dekat koridor tadi ? " aku pandang byounggon lepastu geleng kepala.
" asal dia nangis ? " aku rasa lepasni mesti kena hempuk sebab tanya soalan bodoh.
" manalah kitaorang tahu hyunsuk woiii. sebabtu kitaorang tanya kau ni . terpaksalah si jeonwoong piggyback seo yeon . " aku hanya tersenyum.
" yela kalau aku tak cakap pun mesti korang paksa aku juga en. aku luahkan perasaan sakit hati aku dekat dia . " aku menyandarkan kepala aku di sofa. serabut dengan keadaan macam ni.
TBC
YOU ARE READING
[끝]with you ; choi hyunsuk
Short Storyaku sayang kau, Kil Seo Yeon. kau tak pernah lenyap dari ingatan aku walaupun kau langsung tak mengingati aku. aku harap kau ingat aku, walaupun sedikit. start ; 13 January 2019 end ; 16 January 2019 cover by myeong-minho