+ choi raesung
aku duduk dekat depan pc aku ni dah dekat 2 jam agaknya, satu note lagu pun aku tak sentuh.
sebab aku terfikir pasal Lee Geon Hak kenapa dia sanggup buat macam tu? yang aku tahu hyunsuk dengan dia bestfriend duh.
" oi genius! " macam setan lah perangai si jihoon ni.
" kebabian apakah kau ni haa? nyaris jantung aku nak terkeluar bodoh "
" mana jantung kau mana? oh ye kau kata nyaris tadi lupa. " ni lah dia seangkatan dengan pig.
" aku tarik braces kau kang " dia terus menekup mulut dia.
" tak boleh, nanti yeoja yeoja yang minat aku lari. jatuh popularity aku nanti. " aku menggulingkan mata aku. annoying habis mamat ni.
" kau masuk bilik aku asal ? " dia ni en kalau tersengih je mesti adalah tu permintaan nak suruh aku buat.
" buatkan instrument lagu untuk aku boleh tak ? " kan aku dah cakap. ada udang disebalik kueyteow goreng.
" haa yela yela. lyrics kau mana ? " cepat aje hulurkan lyrics dia. aku menekan file yang aku simpan instrument yang tak pernah pakai.
scroll scroll scroll. okay dah jumpa.
" aku rasa ni sesuai dengan lyrics kau, try ah record chorus " dia mengambil tempat disebelah aku. on mic record.
setengah jam weh dia nak record chorus ada je yang salah. aku rasa dah okay je. nak je aku lepuk dia ni.
" aku janji yang ni last " aku angguk je sebab kata-kata dia tidak boleh dipercayai.
okay , kali ni sumpah sedap gila. lyrics pun kena siot.
" hakalah takkan dia sorang je ada, ye dam pun nakkk " ni lagi seekor mahluk asing. padahal dia sendiri boleh composed and arranged lagu dia. nak juga aku punya.
" aahhh takde takde , kau buat dulu sendiri punya nanti aku check balik. sekarang ni tutup pintu rapat-rapat and kunci bilik ni jap yedam. " dia menurut perintah.
" haa kenapa weh ? " jihoon buat muka cemas dia.
" korang takde plan ke ? " mereka berdua pandang aku buat muka tak faham.
" plan apa ? " kata bijak si yedam ni rupanya 2 kali 5 sama bodoh dengan doyoung.
" pasal hyunsuk eh? " jihoon juga tetap bijak dari ye dam . aku mengangguk.
" so, kau rasa kita 11 orang ni boleh ke tangkap si geon hak tu sebab aku tak rasa dia boleh buat benda tu sorang diri " betul kata si jihoon ni.
" dulu en hyunsuk ada reject perempuan mana-mana tak ? " aku berfikir kejap dengan soalan yedam.
" aku rasa ada sebab dia pernah cakap dengan aku, ada seorang perempuan ni confess dekat dia. "
" sung, kau ingat tak nama perempuan tu. " aku loading jap. time nilah kau nak tanya nama dia yedam.
" tak ingat ah, aku rasa noah tahu. jap aku call dia " aku mencapai telefon bimbit aku dan mendail number telefon noah.
" hyung datang bilik aku jap " aku cakap tu je. tak sampai 2 minit dah ada orang ketuk pintu.
" code pls " aku jerit dari dalam bilik .
" millennium " aku suruh yedam bukakan pintu dan kunci semula selepas noah masuk ke dalam bilik aku.
noah duduk di kerusi urut aku. suka hati dia je anak jepun ni.
" apa kau nak ? dah takde kerja membawang dalam bilik ni? " zzuppps pedas je ayat dia.
" ni raesung nak tanya kalau kau ingat nama perempuan yang kena reject dengan hyunsuk waktu dekat highschool " cepat je si jihoon ni kalau bab-bab gossip.
" ohh perempuan tu. ingat ah psycho yang suka ikut hyunsuk pergi mana-mana aje. Woo Yulia " aku dah cakap noah ni semua dia ingat.
Woo Yulia, kau dimana sekarang ?
TBC
YOU ARE READING
[끝]with you ; choi hyunsuk
Cerita Pendekaku sayang kau, Kil Seo Yeon. kau tak pernah lenyap dari ingatan aku walaupun kau langsung tak mengingati aku. aku harap kau ingat aku, walaupun sedikit. start ; 13 January 2019 end ; 16 January 2019 cover by myeong-minho