+ eleven

310 49 0
                                    

" ikat dorang berdua ni letak dekat ruang tamu. kejap lagi aku datang balik. nak mandi jap " mereka semua keliru kenapa noah bertindak sedemikian.

" lagi satu korang pun pergi mandi juga. ikat elok-elok jangan kasi terlepas aku nak soal siasat kejap lagi " 10 orang kawan noah bingung dengan apa yang telah menghantui dia .

" weh korang lepaslah aku dengan yulia arghhh sakit.... aku datang nak mintak maaf ni. asal sampai kena ikat macam ni sekali? " geon hak merayu dekat mereka agar melepaskan mereka berdua .

tapi punah harapan sebab mereka 10 orang tu tidak mengendahkannya . memasing sudah selesai mengikat mereka berdua terus ke bilik masing-masing untuk mandi .

lagi-lagi si junkyu. ew

" geon, kenapa dorang ikat kita weh? datang nak mintak maaf pun macam ni sekali ke. habis purse handphone semua dorang ambik " yulia cuba untuk melepaskan diri namun sia-sia saja.

setengah jam geon hak dan yulia diikat sebegitu , satu per satu penghuni rumah tersebut duduk dihadapan mereka.

hyunsuk ? dia minta mereka membalut dia dengan selimut agar dia tak hilang kawalan.

mereka hanya menunggu noah.

" okay let's go, kita soal siasat " noah duduk di atas meja makan.

" siapa nak soal dulu ? sila " noah memberi peluang untuk mereka 10 orang soal .

" kau woo yulia , asal boleh ada dengan geon hak ? " raesung orang pertama menanyakan soalan.

" aku yeojachingu geon hak " haa sudah semua terngaga.

" aku pulak, geonhak. asal kau nak bunuh seo yeon ha? " jeonwoong dah bersuara.

" sebab waktu tu aku tak puas hati kenapa dia pilih hyunsuk daripada aku " bentak si geonhak.

" geon hak oh geon hak, kau tahu tak siapa yang ada dekat dalam kereta yang langgar seo yeon? " noah yang duduk di meja tadi dah bergerak ke hadapan mereka berdua.

" kau tahu tak siapa ?! " noah jerit betul-betul di depan muka geonhak. mukanya mula bertukar merah padam.

Geon Hak hanya menggelengkan kepalanya.

" pemandu tu adik aku!! adik aku bodoh adik aku. dia mati sebab kau. kau tahu tak bodoh? " ini semua kali pertama mereka tengok noah menjadi sebegitu .

dia tak pernah nangis dekat depan mereka semua. tetapi harini dia nangis. nangis yang dia sudah lama telah pendam yang tidak dapat disimpan lama .

" kau upah orang suruh letak paku dekat situ tskk tskk lepastu potong wayar brek. kau fikir kelakar ke?!!!" noah mengusutkan rambutnya.

doyoung menarik tubuh noah yang tinggi lampai dan memeluknya seerat yang mungkin.

" gon, buka ikatan selimut ni jap. tapi kau ikut aku. takut aku layang tumbukan je dekat muka dia " byounggon mengangguk dan mengikut langkah hyunsuk.

" annyeong Woo Yulia. aku tahu kenapa kau ada dekat sini. kau bersubahat sekali dengan dia kan? " hyunsuk menunjuk tepat ke arah Lee geonhak.

" ye aku bersubahat. aku dengan dia datang nak minta maaf dengan apa yang kitaorang buat dekat kau selama ni " perlahan-lahan air mata hyunsuk mengalir.

" disebabkan korang berdua aku tak boleh melawat dia sekali pun. jenguk dari jauh pun tak boleh. sebab appa seo yeon ingat aku yang rancang semua ni.

aku sendiri hampir bunuh diri korang tahu? setahun aku pendam rasa sakit ni. dorang 10 orang yang banyak tolong aku. berikan aku semangat. lepastu korang berdua datang nak minta maaf senang-senang macam ni.

aku rasa korang berdua tak sepatutnya minta maaf dekat aku tapi dekat appa seo yeon.

aku nak lepasni korang berdua pergi jumpa appa seo yeon minta maaf dekat dia .

dan--- " tetiba hyunsuk rebah. byounggon dan seunghun memapah dia masuk ke bilik.

" biar aku sambung. dan tolong serahkan diri dekat polis sebab hyunsuk dah tak sanggup hidup asyik kena tuduh. " sambung junkyu.

" lagi satu pasal adik noah, kau pun kena mintak maaf dengan keluarga dia terutama Noah " midam bersuara.

" yedam , raesung dan jihoon lepaskan dorang berdua. hantar sampai ke lobby sekarang. aku taknak noah dengan hyunsuk makin serabut bila tengok dorang masih ada dekat sini lagi " jeonwoong memberi arahan kepada mereka .

Mereka bertiga melaksanakan arahan dengan segera. takut nanti jeonwoong pulak yang mengambuk. mereka bertiga menghantar geonhak dan yulia ke lobby. dan terus berlari ke kedai seberneka.

biasalah budak-budak Ribena, percayalah karang mesti kena bebel dengan jeonwoong.

TBC

TBC

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
[끝]with you ; choi hyunsuk Where stories live. Discover now