+ five

446 58 21
                                    

" junkyu ahhh " aku memeluk junkyu yang berada di sofa sambil menonton drama lalu aku menggeselkan kepala aku di lengan dia.

junkyu tetiba letak tangan dekat dahi aku. dia dah kenapa?

" tak demam , kau kena sampuk ke ? " aku terus melepaskan pelukan tadi.

" mana ada kena sampuk ish kau ni " aku masih tersengih dan bermain dengan kuku aku.

" sah dia dah gila junkyu. aku rasa kita patut hantar dia awal-awal pergi tanjung rambutan  " manusia bernama jihoon yang entah dari mana muncul bersuara.

kurang asam punya anak park.

" mana yang lain- lain ? aku ada story terbaru plus tengah hot. cepatlah panggil dorang. " mereka berdua memandang aku pelik sebelum memanggil yang lain-lain.

" jangan kacau aku tidur laa ! " fuhh aku terdengar suara Jeon woong menjerit dari bilik dia.

" palli ireona hyungggg ahhh !!! " haaa memasing memang macam ni dari kecik tertelan mic.

10 minit aku tunggu dorang dekat ruang tamu dan akhirnya semua ada . tapi tulah pandang aku dengan pandangan maut . scary siaa

" apa hot sangat story kau tu?" raesung memecah kesunyian . amboi maghoo nampak

" haa cepatlah, aku nak main game ni " ni lagi seekor anak jepun noah .

" okay, kalau aku cerita mesti korang tak sangka en apa yang terjadi semalam. " ada yang buat muka tak interesting nak dengar cerita aku.

" sangka tak sangka lain cerita baik kau cepat bagitahu sebelum aku lepuk kau dengan cushion ni " byunggon dah siap sedia dengan dia punya cushion .

" lek ah nak cerita lah ni. aku dapat masuk wad seo yeon semalam bukan setakat masuk je pegang tangan sekali hehe " mereka semua menggelipkan mata beberapa kali.

" BWOOO ?!?!?! " serentak mereka jerit.

" hyung tak tipu en? " doyoung dia siap tayang muka kau-biar-betul

" benda camni takkanlah hyung nak tipu " bila fikirkan balik haish makin rindu.

" baik kau bagitahu kitaorang macam mana kau boleh jumpa kil seo yeon " midam di penjuru ruang tamu bersuara.

" cerita dia macam ni, macam biasa setiap minggu hari rabu aku kena pergi jumpa doctor Yoo Jin Woo sebab trauma aku ni en. aku ceritalah yang aku mimpi seo yeon tapi kali ni aku bangun dengan jerit nama dia.

after that, doctor tu tanya aku sama ada aku boleh tunggu sampai pukul 5 ke tak. aku cakap boleh je memandangkan aku takde buat apa-apa. doctor tu siap kasi lip balm dekat aku weh.

sambung, aku jumpa seo yeon dengan cara menyamar jadi doctor yang akan buat check up untuk seo yeon. aku bernasib baik gila sebab appa seo yeon takde dekat situ.

the end " mereka hanya menayangkan muka yang agak menyakitkan hati aku ishh geramnyaa.

" bagus ah macam tu hyung, at least lepasni takdelah kau nak buat kerja gila. " nasib baik kau respond aku kim seunghoon.

" aku gembira dapat tengok kau senyum seikhlas macam ni " noah datang memeluk aku.

" so, kau taknak buka balik ke kes pasal accident tu ? " aku hanya menggelengkan kepala aku.

" entahlah sebab aku takde hak walaupun aku tahu siapa yang buat semua ni " aku meyandarkan badan aku di kaki junkyu.

" siapa weh ? kau ingat tak nama dia? mana tau kitaorang kenal ke " ye dam yang dari tadi tak bersuara terus bersuara.

" korang kenal la dia. " riak wajah mereka agak keliru dengan apa yang aku sampaikan.

" seolma.. " midam yang tadi asyik berfikir siapa manusia tersebut terus bersuara.

" Lee Geon Hak ? " dia dapat teka dengan tepat.

" ding dong denggg " aku berikan tepukkan ke arah midam.

nanti tiba masanya kau akan ke tempat yang sepatutnya Lee Geon Hak...

TBC

TBC

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
[끝]with you ; choi hyunsuk Where stories live. Discover now