(Rindu) tukar ke 'Rehat yang tak menyenangkan' ...
PART 1
Nora POV
Sejak aku dan Mama tinggal dengan keluarga belah Mama aku selepas sekolah menengah aku belajar tentang erti kehidupan yang aku tak pernah rasa .
Hidup yang selalu bersyukur .
Sejak aku kecil aku dah melihat perang psikologi .
Tahap depression aku pada tahap yang tinggi semasa menjalankan ujian psikometri sekolah .
Ye ... ibu bapa bergaduh semua orang cakap "alah biasa" , "nanti okey" , "biarlah hidup dorang " ,"Jangan risau"
Jawapan ku " Okey aku tak apa-apa"
Tetapi semuanya jawapan yang aku berikan hanya palsu untuk tidak meraih simpati rakan-rakan sendiri tetapi bila di pendam aku terasa kegelapan dalam hati .
Cuba kalau Ayah kau sendiri bawa pulang perempuan dari mana ke rumah suka hati .
Lepastu melakukan perkara terkutuk dalam rumah kau .
Dia fikir aku ni budak ke ? tak ada perasaan . Padahal umur ku sudah menlonjak remaja aku dapat membezakan baik dan buruk didunia ini .Tangisan Mama , sering aku dengari tak kala selepas mereka berdua bertengkar .
Akhirnya penderitaan ini berakhir apabila dia ayah aku sendiri menghalau Mama aku keluar walaupun bukan salah dia apabila kilang dia tutup dan syarikat tak menerima orang lebih dari lingkugan 35 keatas .
Aku berani memberi pendapat . Aku ikut kata ayah ku dan aku akan ikut bersama Mama aku yang tidak bersalah .
Aku akhirnya dapat merasa udara kehidupan bebas yang aku ingini .
Kehidupan baru di mulakan semula bersama Mama aku disisi .Mama bekerja keraa membayar semua hutang yang ayah aku pinjam sepanjang kehidupan lalunya .
Jadi aku jarang jumpa Mama ku yang bekerja pada shif malam .
Jurang masa berbeza menyukarkan pertemuan tetapi aku sentiasa call Mama pada waktu rehatnya kerjanya pada setiap dua belas tengah malam .
Aku rindu ... kalau Mama tak overtime aku sanggup habiskan masa bersama Mama walaupun hanya duduk di rumah dan melakukan perkara biasa .
Setiap saat bersama dengan Mama aku hargai .
Tamat POV
Hari ni tak ada kelas tetapi seperti biasa Nora perlu pergi juga untuk kelas khas Encik Soonyoung seniornya itu .
"Tapi hari nak poteng sebab Mama cuti hari ni aku nak duduk rumah lepak dengan Mama dengar cerita dia time kerja ." Nora berkata sambil melihat jadual kelas khasnya itu di phone .
~Meanwhile di asrama lelaki~
Bunyi notification phone Soonyoung berbunyi . Mempamerkan message Nora .
[Maaf hari ini tidak boleh busy dengan hal peribadi ya , Senior ku . Bye] : Ahjumma *08.26 a.m*
"Suka hati dia sahaja . Fikir aku tak tahu alamat rumah kamu ke Nora ssi ."
Soonyoung tersenyum sinis melihat message Nora ."Hyung , siap nak pergi mana ni Soon ?" Tanya Chan melihat Soonyoung yang sedang bersiap kemas .
"Nak jemput pelajar kesayangan dekat rumah dia ." Balas Soonyoung sambil membalas senyuman kepada Chan .
"Oo... kk ?" Chan membalas kata-kata Soonyoung dan terus masuk ke dalam biliknya .
{Rajin pula si Soonyoung ni nak stalker anak orang hmm tak pelah aothur pun suka stalker orang .}
Nora yang berada di rumah gembira bila sudah menghantar teks itu .
Tetapi dia tidak tahu perancangan Soonyoung yang mahu suprise visit gitu ke rumahnya ."*mengeliat* poteng sehari tak salah kan bukannya aku tak hafal semua step menari tu ."
Nora berkata sendirian sambil duduk disofa dan tengok tv."Aiiii ... Pika cakap sesorang pula ." Tanya Pak Cik Nora yang duduk bersebelahan sofa dengan Nora .
"Aduhai Pak Jang bukan selalu Pika hilangkan stres ." Balas Nora .
"Hmm yelah " Pak Jang sambung membaca akhbar Bahasa Inggerisnya .
Beberapa jam menonton televisyen Nora semakin bosan dan menongkat dagunya di meja sambil duduk bersila di lantai pula .
Kedengaran ucapan salam diberikan dari luar .
"Assalamualaikum~~"
Pintu di buka dan terlihat wajah Mama Nora yang pulang jam pukul sepuluh pagi dari kerja .Nora berlari ke arah pintu dan menyambut Mamanya yang pulang dari kerja itu .
"Waalaikumusalam~~ Mama " Nora menyahut salam itu dan mencium tangan ibunya .
"Uuuuu terubat rindu Pika Ma ." Nora memegang lengan Mamanya sambil menemani ibunya ke bilik .
"Hahahhahah Mak pun ." Balas Mamanya .
Ibu dan anaknya berbual rancak dan meluangkan masa bersama .
Ketika itu ada ketukan di pintu rumah .
Tuk tuk tuk ...
A/n :
Yupp kita sambung part 2 ~~
Maaf kalau mengarut je time tulis cerita ini . *tunduk 90 darjah*
YOU ARE READING
Abang Korea Cinta Hatiku
FanfictionPerhatian cerita ini tak memfokuskan 100% Kwon Soonyoung ... * * * Cerita tentang seorang wanita yang meminati salah seorang jejaka-jejaka yang datang sebagai transfer students ke Malaysia di sebuah universiti yang termasyur dalam bidang Art and Des...