Yedinci Mektup - "Para"

16 3 0
                                    

"Güzel günler ve güzel insanlar göreceğiz" . Ne kadar da fantastik ve hayalperest bir cümle değil mi? Peki inandırıcılığı ne kadar? Hiç ... İnsanlar birşeyler için kendilerini sattıkca , bunlar sadece boş hayaller olarak kalacak . Neden bahsettiğimi tahmin ediyorsun tanrım . El boyutlarında olan kağıt parçası . Evet . Uğrunda milyonlarca insanın hayatının karardığı ve ya başkalarının hayatını kararttığı bu unsur , paradan başka birşey değil . Dikkat ediyor musunuz? Tarihin tozlu sayfalarından bu güne kadar . Ne kadar katliam , ne kadar savaş varsa , hepsi servet için yapıldı . Hep elinde olandan daha fazla servete sahip olmak isteyen insan oğlu . Peki uğrunda zombileştiğimiz bu bez parçası için hayatlarımızı harcamaya , birilerinin hayatını mahvetmeye değer mi? Biliyorum ironi olacak belki ama , kirli bir kağıt parçası insanları kendine köle yapmamalı . Bir döngü var . Ve bu para döngüsü insanları bir-birinden ayırıyor . Benim elimde var 5 dolar. Sendeyse 6 dolar . Neden sende daha fazla ? Ben daha çok çalışıyorum ama . Bu haksızlık . Ben daha fazlasını kazanmalıyım . Ben senden daha iyisini hakediyorum . Ben daha fazlasını hakediyorum . Ve dikkat ettiniz mi , bu para meselesi bazen aşkların önünde de büyük bir engel oluyor ? Sen bana bakamazsın . Bu aşk burda biter . Zaten senin maddi durumun karşındakinden daha yüksek diye ayrılacaksan , ya da bu sebeple aileler sizi ayıracaksa , ortada aşk diye birşey var mı? Eşitlikten daha önce söz ettim . Taraflar bir-birlerinin zorluğunsa arkasında durmak için çift olurlar . Karşındaki fakirse onunla aranda olanları görmezden gelmek yerine , ona kendini yukarıya taşımasında yardımcı ola bilirsin . Zor değil aslında . Farklı pencerelerden baktığımız bu dünyayı , aynı renklerde göre bilmek . Mesele daha büyük . Para sadece aşklarda sorun olmuyor . Arkadaşlıklarda , eğitimde hatta , sağlıkta bile . Bir gencin parası , aile maddiyatı yok diye , özgür eğitim hakkını almakta zorlanıyor . Bu hakkının masraflarını karşılayamıyor ve bu da gençlerin psikolojik gelişiminde en büyük darbelerden biri oluyor . Sağlığa gelince . Tedavi parası olmayan binlerce hasta bu gün sırf zamanında müdahale ve tedavi görmedi diye , hasta döşeğinde can veriyor . Kimi kanser için gereken pahalı ilaçları almadığından , kimi diyabetizin tedavisinin pahalı olduğundan , kimisi de , tüberkilozun tedavi sürecinde fazla para harcanacağından hayata tutunamiyor ve yaşamını yitiriyor . Peki neden ? Bu zorluklara göre insanlar neden bir-birlerine yardım etmiyor ? Yanıt çok basit . "Senin - Benim" anlayışı yüzünden . Bende az , sende fazla kibiri yüzünden . Eğer birine maddi yardım edersen , sende maddiyat azalır diye . Oysa ki , herkes aynı düşünseydi , bende çok olsun değil de , benim gözümün gördüğü kimse aç kalmasın diye düşünseydi , aslında dünya ne kadar da güzel ve kusursuz bir yer olurdu değil mi? Kusurlarıyla kusursuz olmak .....Tam da bu olmalı . İnsanlar beraber ola bilirdi . "Kibir" lerini yene bilseydiler . İnsanlar güçlü ola bilirdi . Parayı yene bilseydiler . Ve insanlar "İNSAN" ola bilirdi . Bir-birlerine saygı duysalar . Bu günlük bu kadar . Saygıdeğer ve değerli tanrım ......

Yedinci Mektup : 19.ocak.2000.22:00

Tanrıya mektuplarHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin