Dokuzuncu Mektup - "Kadın"

13 2 0
                                    

Merhaba tanrım. Bugün çok üzücü bir durumla karşılaştım. Hademeliğimizi yapan hanımefendinin 14 yaşındaki kızı Safinaz, beyin kanserinden bu dünyaya gözlerini yumdu. Duyduğum kadarıyla babası, kendi çıkarları için onları terketmiş. Gerçekten bir kadını ne umutlarla kanatlandırıp, sonra o umutları, o kanatları koparmak bu kadar kolay mı? Kadın okumasın, kadın cevap vermesin, kadın şort giymesin, kadın çalışmasın...... Bu mu gerçekten de? Ben en başta kadının okuması gerektiğini düşünüyorum. Yalnız kaldığında, hayatın en zor yaşanacağı varlık, yine kadındır. İşte bu yüzden kadınlara okuma hakkı altın tepside sunulmalı. Önce bir köle zihniyyetinden çıkın artık. Bir kadın sizin kulunuz değil ! Her dilediğinizi sorgulamadan yapacak şüursuz mankurt değil ! En azından dünyaya açtığın gözün, bir kadının lutfu olduğunu hatırla. Herhangi bir kadınla ilgili karar alırken, bunu hatırla. Ama sorsan herkesin annesi başının tacı. Kadın erkeğin hayatında bir köle değil, mucize olmalı. Bir varlık düşün, hayatının her yerinde imzası olan bir varlık. Seni dünyaya getiren, özenerek her şeyine dikkat eden, küçük sıyrık alsan korkup telaşlanan, seven, bir yerde aşkın ne olduğunu sana tattıran bir varlık. Bunca şeyi sana öğreten, sevmeği gösteren bir varlığa cefa etmek nasıl mümkün olur ki? Bunlar bir varlığı sarıp-sarmalaman, en zor koşulda dâhi kollaman için yeterli sebep değil mi? Bunların hiç biri olmasa bile, birini sırf seni dinlemedi diye katletmek, güzel diye tecavuz etmek, açık herhangi birşey giydi diye taciz etmek..... Bu eylemleri haklı göstere bilecek hiçbir sebebin olamaz ! Ve bunu gurur duyacak bir şeymiş gibi her yerde duyurmanız... Acınası, ezilesi olanlar sizlersiniz. Kadına okuma, konuşma, dolaşma, sevme hakkı vermeyen, hor gören sizler her türlü cefâ'yı hakeden alçak yaratıklarsınız. Ruhum o kadının elini tutarak, burdan ayrılacağı günü beklerken, zihnim bir güzelin hayali ile, kendini avutur.Unutma ki, kadın bir filizdir. Kadın bir umuttur. Ve yine unutma ki, kadın tek başına en büyük devrimdir. Aff dilerim. Yanında olamayıp, yardım edemediğim her kadından aff dilerim. Aff dilerim. Ve yine aff dilerim ki, düşüncesiz şüurların dünyasında düşünceli sizleri koruyamam. Bu gün yatağımda kıvrılıp uyuyamamaya devam edeceğim. İyi geceler Tanrım.....

Dokuzuncu Mektup:
07.Mart.2000.23:00

Tanrıya mektuplarHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin