Nu-mi plac intro-urile lungi, așa că mereu unde am ceva de spus, nu înting coarda. Sper că printre cititori avem și scriitori novici, căci ar fi inutil să pălăvrăgesc în fața oamenilor care știu deja lucrurile de bază.
Deci, te-ai înregistrat pe wattpad și ți-ai dori să fii apreciat de alții? Nu te grăbi să publici! Uită-te mai întâi la porecla ta, sau username (cuvânt mai modern, ce să zic). Este foarte important. Da, da, nu fi surprins. Dacă dorești să fii văzut și ținut minte, atunci nu ar trebui să-ți dai un nume format din 25 sau mai multe caractere, care este dificil de pronunțat. Este mai bine să vii cu ceva simplu, ușor de pronunțat și original.
Acum că te-ai înregistrat complet și ai inventat un nume uimitor pentru s-ar părea o nimica toată să-ți scoți creația ingenioasă la lumina zilei, nu te grăbi, prietene. Accesează secțiunea ,,Informații personale" și vezi dacă nu ai scris ceva inutil acolo. Faptul că ai paisprezece ani, ai o pisică și un frate mai mic este, bineînțeles, minunat, dar iartă-mă că-ți spun, nimeni nu este interesat. În cel mai bun caz, aceste informații vor fi ignorate, însă, în cel mai rău, vor apărea alți oameni să vă echivaleze cu un ,,micuț scriitor''.
Ai inventat un nume uimitor, iar descrierea ta acum e superbă.
Acum putem să facem clic pe butonul ,,Publică"?
Stai un minut! Uită-te la ,,fața" muncii tale, este pentru cititori, ei decid dacă vor să citească creația sau nu. Nici nu vorbesc despre nume. Cred că se înțelege de la sine că ar trebui să fie, ca și numele tău, memorabil și original. Ce urmează? Ah da. Descrierea. Nu trebuie să-l tratezi cu dispreț. Dacă scrii ceva de genul ,,Nu știu ce să spun" sau ,,Aflați când citiți", este puțin probabil ca lucrarea ta să fie observată și citită. Nu știi ce să scrii în descriere? Nu-i nimic. În primul rând, încearcă o singură propoziție, în care să transmiți semnificația muncii ta. Apoi adăugând detalii, mărește totul într-un paragraf. Când descrierea este gata, citește din nou. Dacă te plictisește, atunci ce putem spune despre alte persoane care găsesc munca ta?
S-ar părea că acum, când te-ai înregistrat, când ai venit cu un nume uimitor și ai proiectat aproape complet prima lucrare, nu ar fi nici un motiv de teamă, dar nu. Mulți scriu, ori în descriere, ori în primul capitol, ,,Aceasta este prima mea carte, nu judecați cu strictețe, căci sunt abia la început". Am glumit de multe ori despre asta și o să repet pretutindeni lucrul ăsta: Și în privința primului tău copil vei vorbi așa? Oh, îmi pare rău, dar acesta este primul. Nu-mi judecați cu strictețe acțiunile.
Prostii, prostii! Vrei ca comentariul la carte să fie ,,Totul este super!" sau să conțină în detaliu toate neajunsurile și erorile? Dacă îți este frică de critici constructive, atunci este mai bine să nu îți mai publici munca deloc.
Iată încă o greșeală obișnuită pe care nu numai începătorii o fac: ,,Ei bine, capitolul nu a ieșit cum voiam. Îmi pare rău pentru ce ați citit. "
Toată lumea vă va privi ca pe o persoană care nu știe ce face, iar toată munca voastră se va duce pe apa sâmbetei, dacă continuați să vă ziceți asta. La urma urmei, toată lumea știe, cum te pui în societate, așa vei fi tratat. Nu, nu spun că ar trebui să te consideri Dumnezeul tastaturii și să dai cu piciorul la toate sfaturile.
Așa că, prietenul meu, te-ai înscris pe wattpad, ai venit cu un nume magnific și ți-ai proiectat corect creația. Acum totul e în mâinile tale. Nu te mai pot ajuta cu nimic. Crează tot ce consideri că ar fi în folosul omenirii.
YOU ARE READING
Watch my world burn// sfaturi
RandomAi vrut vreodata sfaturi în materie de scris, dar nu ai avut de unde să le culegi? Ei bine, drag cititor, sper că viitor scriitor, bine ai venit în locul pe care îl căutai de mult!