Nu vă învăț să scrieți copiuțe pentru examene aici, îmi pare rău. Ar fi mai degrabă o adunătură de elemente / detalii separate, care ar fi de regulă prea mici sau prea scurte pentru a le împărți în diferite capitole. Acestea ar fi câteva sfaturi simple care pot ajuta în procesul de scriere.
Nu te poți gândi la vreun element de plot sau eroii ei? Ai nevoie de un imbold pentru a dezvolta acțiunea mai lent? Cu această problemă se confruntă mulți autori, indiferent de vârstă, educație sau numărul de pagini aliniate pe care le-a scris zi și noapte.
—De ce un autor încă ar avea nevoie de um imbold? După idee, el deja e înzestrat cu harul imaginației, atunci care e problema? ar spune unul care n-a încercat niciodată să scrie o carte.
Copiuța numărul unu: Fotografia ca mijloc de ghicire a viitorului.
E banal, dar deschideți orice pagină de browser de unde să puteți săpa un buchet de imagini. Alegeți una deosebit de plăcută (sau, de exemplu, coincide cu dispoziția dorită sau deja aveți un prompt scris după un anumit detaliu de pe imagine). Nu contează ce vreți să descrieți —un peisaj superb, un caracter sau chiar o abstractizare. Principala cerință pentru o astfel de ,,fotografie pentru imaginație" este că nu ar trebui să știți ce este descris în ea în conformitate cu ideea creatorului său. Dacă acesta este un personaj, nu ar trebui să știți cine este el. Dacă acesta este un peisaj, nu ar trebui să știți ce este acest loc sau unde se află. În caz contrar imaginația începe să funcționeze în direcția greșită.
Deci, ce faci cu imaginea mai departe? Gândește-te la ea încontinuu. Dacă acesta este un peisaj, încercați să aflați ce fel de loc ar fi dacă ați avea șansa să scrieți despre el. Cum ar arăta din alt punct? Ce s-ar fi putut întâmpla acolo într-o altă lume paralelă? Cum a afectat punctul culminant al cărții tale peisajul? Ce legătură ar putea avea cu protagonistul? Exact! Pune-ți întrebări. Orice întrebări care vă vin la moment. O fată stă pe o stâncă lângă ocean - cine este ea? Poate că așteaptă pe cineva? Poate că nu-i în viață, ci o fantomă? Imaginați-vă că stă acolo de secole întregi și un marinar o observă într-o noapte de primăvară.
E un mod straniu, recunosc, dar multe cărți am scris uitându-mă la poze. Vă puteți genera o mulțime de idei interesante. Metoda de a lucra cu imaginea vă va salva de stagnare și plagiatul neintenționat (care uneori se poate strecura în produs atunci când încercați să vă inspirați din textul sau filmul altcuiva).
Acum chiar fac copiuță (ar fi un rezumat a tot ce am zis mai sus):1. Găsiți o imagine și declanșați-vă mecanismul de imaginație.
2. Jucați-vă de-a întrebări-răspunsuri și schițați-vă notițe undeva.
3. Re-citiți ce tocmai s-a întâmplat pe foaia voastră și folosiți ceea ce poate fi util.
Copiuța numărul doi: Descrierile naibii!
Continuând pe tema fotografiilor, nu am putut să nu mă ating de descrieri - o piesă fără de care este extrem de dificil de gestionat în majoritatea textelor. Uneori ele par prea uscate, alteori prea academice, iar alteori sunt puse așa ca să fie. Ei bine, din nou, situația trebuie tratată.
Pentru început, este necesar să înțelegeți în mod clar de ce aveți nevoie de o descriere unde de fapt nu aveți nevoie. Da, ar trebui să aveți ,,un câmp de luptă'' (metaforic vorbind desigur), dar vă rog, cu mâna pe inimă recunoașteți - este atât de important că protagonista a pus pe ea o rochie roz, iar în colț era un palmier?
YOU ARE READING
Watch my world burn// sfaturi
RandomAi vrut vreodata sfaturi în materie de scris, dar nu ai avut de unde să le culegi? Ei bine, drag cititor, sper că viitor scriitor, bine ai venit în locul pe care îl căutai de mult!