Uite că ai aterizat din critica lume de fiecare zi pe această platformă mirobolantă și vrei sa publici ceva, dar oare ce să scrii? Nu, nu despre câte prune ai scuipat aseară sau câte bomboane încap în gura ta, scrie cărți, dar oare ce presupune acest termen? O carte e o plăsmuire a lumii tale, oglinda prin care te văd toți utilizatorii wattpad-ului și te autodefinești, aripile tale, ce te înalță în Universul acesta digital.
Pentru a scrie o carte, mai întâi trebuie să ai o idee bine gândită și e de dorit sa nu fie tipica poveste cu tocilara și bad boy-ul liceului sau despre veșnica orfană și sigur nu incepe cu: ,,Bună, eu sunt o capră cu urechi de oaie și trăiesc la piața de cartofi, lângă o babă-pirat".
Scena de debut ar trebui să fie ceva complex. După mine, descrierea e maniera perfectă de a începe, iar apoi infiltrezi subit persoanjele.
Altă parte e cum să continui. Nu te strădui să ,,țeși" cuvinte goale doar pentru a avea un capitol mai lung. Fă-o din suflet, într-un moment când te domină inspirația, căci știm cu toții ce se întâmplă când ne forțăm să scriem ceva.
Încearcă să creionezi bine persoanjele și să le faci cât mai umane, căci nu există oameni complet buni sau răi, astfel cum viața nu e doar alb și negru. Un asasin poate avea remușcări, iar un om bun poate avea clipe de apatie, e ceva normal în viața asta. Cum se spune, chiar și adevărul e fals, deci nu vă aruncați protagoniștii în extreme.
Dacă vrei să conturezi un moment, încearcă să pui mult sentiment. Joacă-te cu simțămintele, învațacelul meu umil! De exemplu, în loc de era o toamnă aurie și caldă - oh, Gaby, chiar nu puteai lua ceva mai original - ar fi mai bine era un septembrie în care aurul cerului parcă s-a prelins pe pământ, învăluind orice ființă vie într-un fior cald, un septembrie cu aromă de mentă uscată și îmbrățișari uitate într-un album. Lula nu percepea nici ultimele suflari ale soarelui, nici ritualul frunzelor ce se desprin de realitate, ci doar niște fiori atât de reci, de părea că Universul o vor înghețată, iar mucii de toamnă îi curgeau în cap.
Da, știu, ți s-a făcut poftă de ceai de mentă. Sunt diabolică, ce să faci. Acum serios, hai să nu pomenim nicăieri de muci.
Pentru o carte bună, trebuie să muncești mult. Doar așa poți evolua.
În primul rând, nu repeta des aceleași cuvinte- spune Gaby, care a făcut-o de o mie de ori în acest capitol- și încearcă să vii cu idei, figuri de stil, chestii ce te definesc pe tine și doar pe tine.
Altceva: nu încerca să scrii la o mie de categorii odată, fă-o treptat. Cucerește muntele încetul cu încetul, dar cel mai important, momentul pe care l-am profilat și mai sus: scrie din sufletul ăla al tău imens.
YOU ARE READING
Watch my world burn// sfaturi
RandomAi vrut vreodata sfaturi în materie de scris, dar nu ai avut de unde să le culegi? Ei bine, drag cititor, sper că viitor scriitor, bine ai venit în locul pe care îl căutai de mult!