Batu kendi özel tarifi olduğunu söylediği şeyi yapmaya başlamışken ben de aheste bir şekilde domates dilimliyordum.
Bir anda kulağımın dibinde "Ne yapıyorsun?" diye bağırmasına karşi irkildim. Ne ara yanıma gelmişti len o?
"Domates kesiyorum." dedim rahat bir tavırla.
"Evet belli. Kesiyorsun. Katlediyorsun." dedim elini alnına koyarak.
"Ya nasıl dilimleyeceğim?"
"Lahmancu gibi değil en azından."
"Anlamadım." dememe karşın derin bir iç çekti.
"Bir kere bıçağı daha nazik tut." dedi bir öğretmen edasıyla.
"Ben kaba mı tutuyorum?"
Diğer yanıma geçip eliyle bıçak tutan elimi kavradı. Bedeni bedenime fazla yakın temas halindeydi.
Ciddiyetle nasıl kesildiğini gösterirken söylediklerinin tek kelimesini dahi dinlememiştim.
"Aynı cinsiyetten iki insan olmasak şu an romantik bir film sahnesi yaşıyor olurduk." dedim kendimi tutamayarak.
"Aynen." diyerek teması kestiğinde sesinde bir ifadesizlik sezmiştim.
"Alt tarafi domates hadi halledersin." dedi kendi tarafına geri gitti ve işlerine devam etti. Ben de söyledikleri üzere domateslere nazik davranmaya çalıştım.
...
Yemekleri yapmayı bitirmemizin ardından zaferle masaya oturmuştuk.
"Salata baya iyi görünüyor bence." dedim sırıtarak.
"Yo. Rezalet. Ama teknik fena değil."
"Teknik bilgiyi sen verdiğin için mi?"
"Elbette. Sen sandın?"
"O zaman yemeği yiyelim mi?" diye sordum.
"Mum ışığımız yok." demesinin ardından alt dudağını dişlerinin arasından geçirip salak salak gülümsedi.
"Romantik bir yemek olamayacak desene." dedim ona ayak uydurarak.
Göz kırpttı. "Başka zamana artık. Beni bir yemeğe çıkartırsın sen de bu sefer."
"Ayıpsın yaparız."
"Ama şimdi." diye devam ettim. "Yemek yiyelim."
"Tamam."
Evet. Beklersiniz ki yemek cidden güzeldi. Salata da salata gibiydi yani. Annemin evinde bile yapmadığım düşünülürse son derece başarılıydı. Masayı toplayıp bulaşıkları yıkamamızın ardından odasına geçmiştik.
"Odan çok karışık." diye mırıldandım elimi masanın üzerindeki test kitabi yığınında gezdirip.
"6 aylık bir oda sonuçta. Çok şey beklememek lazım." dedi umursamazca.
"Doğru." dedim başımı sallayarak.
"Sigara içelim mi ya?" dedi birden. "Bunaldım."
"Eve- hassiktir paket almayi unuttum ben. Bir şey unuttuğuma emindim."
"Şanssızsın ki tek dalım kaldı ama beni izleyebilirsin."
Suratımı asarak oflayıp peşinden odasındaki balkona çıktım.
"Odanda balkon olması güzel olmalı. Ben evde sigara içmek için kırk takla atıyorum."
"Farketmiyor aslında dayım baya raad." dedi omuz silkerek.
Sigarasını dudaklarına yerleştirip yakmasını izledim. Sırtını duvara dayadı ben de merdivenin demirlerine dayanıp ona doğru döndüm.
Sigarayı eline alıp bir şarkı mırıldanmaya başladığında elindeki sigarayı parmak uçlarından alıp kendi dudaklarıma götürdüm.
"Ziyan olmasın."
"Tabi." dedi. "Olmasın."
...
Neden bölümleri bele patadanak bitiriyorsun hanım açıklar mısın?
Yo
Tamam.
Peki.
Ve evet yemeğe karar veremedim
Karnım da acıktı şu an.
Git artık zişan.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Çek Beni Kendine (Boyxboy)
Historia CortaHiç ummazdım Senden önce Işıksızdım, bahtsızdım, yalnızdım *Kişiler gerçek kişiler olmakla birlikte olaylar çoğunlukla kurgudur.*