Bölüm 22-Geçmişin İzleri

240 13 4
                                    

-Silahtar Ağa.

Dediğimde bana baktı yeniden.

-Bunu dairemde konuşalım.İlaveten paşalar,siz de dediğim hususa dikkat edin,gizliliğe önem verin.

-Emredersiniz Sultanım.

Diyerek çekildiler.

————————————————————————
Aslında,Mehmed'den önce bir erkek evladım daha olmuştu.Şehzadem Ahmet.Ancak hatunlar evladımın ölü doğduğunu söylediler.Sarayda sanki hiç öyle bir çocuk doğmamış gibi davrandı herkes.Bunu bilhassa Valide Sultanımız tembihlemişti.Ne oğlu Sultan Murad'ın,ne de benim etkilenmemi istemiyordu.Ancak harem kalfası olan nedimelerim şehzadenin kaydının harem defterine yazdıklarını söylediler.
Bu olaydan sonra Mehmed ile Kaya doğdu,hünkarımız ve onlar hayata daha sıkı bağlanmama sebep oldular.

Kösem Sultan iyiydi hoştu,lakin onunda aksi bir yönü vardı elbet.Ben de bunu fark etmiştim.Gücüne ve gölgeden saltanatına rakip istemiyordu. Hoş,zaten bu yüzden Hünkarımla aralarında gerginlik yok muydu? Kösem Sultan'ımız beni sever,sayardı.Ben de onu aynı şekilde sever,saygı duyardım.Ta ki,hünkarım ve gelecekte belki de saltanatı devir alacak evlatlarıma da engel olacağını anladığım vakit.

Kösem Sultan gibi pek çok güçlü sultanın da yaptığı gibi divandan benim tarafımı seçecek sadık paşalar ile yoluma devam edecektim.İlk Mehmed Paşa sadakatini sundu,ardından da Bayram Paşa.Ben ise Kösem Sultan'la hala eski yakınlığımla birlikte meclislerine ve divanlarına girebiliyor,bazı mühim sırlarına vakıf bile olabiliyordum.Meseleyi iyice kurcaladığımdan tabii Kösem Sultan'ın yaptığı çoğu işi de öğrenebiliyordum.Hünkarım'ın da huzurunu bozan çoğu meselede Kösem Sultan'ın da parmağı varmış meğer.Bu son büyük sipahi isyanını mesela Kösem Sultan'ın marifetiyle çıkarmışlar.Hünkarım tahtı yeniden Kösem Sultan'ın naibeliğinde yönetsin diye.Bizim tarafımıza geçecek daha çok paşaya ihtiyacımız var,Valide'yi yavaş yavaş bitirebilmek için.Hizmetimde ve hizmetim dışında olan pek çok ağa,cariye ve kalfalarda bana sadık olmayı kabul ettiler.

Sen de hünkarımızın Silahtarı ve can yoldaşı olarak bana,hünkarımızın Baş Hasekisine destek olursan şayet Kösem Sultan'ın gölge saltanatını yok edebiliriz.Bana ulaşan haberleri sana iletirim,sen de makul bir dille hünkarımızı haberdar edersin.Zinhar aklında şüphe olmasın.Ben ne için uğraşıyorsam hünkarım ve evlatlarım için uğraşıyorum.Karar senin,gün gelir eğer Valide Sultan olursam benim yanımda mı olacaksın yoksa karşımda mı?

Olanları aklıyla mukayese ettiğinin farkındaydım Musa Çelebi'nin.Ancak daha sonra bana döndü yeniden.

-Elbette sizinleyim sultanım.Aksi mümkün olamaz.Kösem Sultan'a karşı siz Baş Hasekimizin her daim yanında olacağım.

-En doğru kararı verdin Silahtar Ağa.Bunu diyeceğini biliyordum.

Biraz duraksadıktan sonra son havadisi de Silahtar Ağa ile mukayese edecektim.

-Kösem Sultan yeni bir isyan hazırlığındaymış.Ben de bunu duyar duymaz mani oldum ancak adım ifşa olmuş.Yeniden harekete geçecek.Tetikte olmalıyız Silahtar Ağa,var git hünkarımıza haber et.

-Tabii Sultanım.Müsaadenizle.

-Müsaade senindir Silahtar Ağa.


Selamlar ☺️
Bölümün biraz kısa olduğunun farkındayım.Ama bekletmek istemedim.
Vote ve yorumlarınızı unutmayın :))
Öy 💜

Baş Haseki: Ayşe SultanHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin