Bab 3:Mimpi Ngeri

7.9K 201 5
                                    

Sebab semalam Tiara kepenatan, dia pun tertidur dengan terbongkang di atas katil yang empuk macam pipi author. Ceh wah.

Tiara seronok dibuai mimpi. Entah apa lah yang muncul dalam mimpi dia tu.

"Kau ni yang semalam tumpahkan air kat baju aku kan"kata Tiara pada lelaki itu.

"Sorry saya tak sengaja, tak comellah kalau awak marah marah macam ni"kata lelaki itu dengan suara yang menggoda.

Sampai author pun tergoda dengan suara dia tu. "Ish, kacau daunlah author ni, sibuk je hal orang"kata lelaki itu.

"Kau ni siapa sebenarnya ni?"kata Tiara yang sedang dalam ketakutan.

"Awak jangan risau, saya sentiasa ada di sisi awak."

"Kalau awak rindu saya, awak panggil je nama saya okay?"lelaki itu seakan-akan sedang menggoda Tiara.

"Si..Sia..pa na..ma.. a..aw..awak?kata Tiara yang terga..gap..-ga..gap.. Author dah jangkit Tiara pulak ni.

"Shhh"kata lelaki itu sambil memeluk Tiara. Tiara hanya membiarkan saja kerana terlalu takut.

Mana tak takutnya. Dia hanya nampak dirinya dan lelaki itu sahaja di situ.

Tiara yang sedang melentokkan kepala pada dada lelaki itu merasai yang jantung lelaki itu sedang berdegup dengan laju.

"Ke..na..pa.. sss..sa..sa..ya.. de..ngan.. aw..awak.. je.. kat.. si..ni?"tanya Tiara.

Lelaki itu hanya mendiamkan saja. Soalan Tiara dibiarkan tidak berjawab.

"Saya akan sentiasa lindungi awak, satu hari nanti bila awak dah jumpa saya, tolong jangan lepaskan saya kalau tak nak menyesal, okay?"kata lelaki itu dengan mendatar.

"Kenapa aku rasa macam aku dah mula sayangkan dia ni"kata Tiara dalam hati.

Mana tidaknya, lelaki yang dikutuk kurang asam jawa itu ialah lelaki yang Tiara jatuh cinta hanya kerana kata-katanya itu.

It is impossible! Senyuman lelaki itu yang cukup tampan dihadiahkan buat Tiara.

"Sa..satu.. Ha..hari.. Nan..ti..? Apa maksud awak ni?" Tiara khairan akan kata-kata lelaki itu.

Satu hari nanti? What the Fish? Aku akan jumpa dia ke satu hari nanti?

Jangan lepaskan dia? Kalau tak nak menyesal? Dia tu siapa? Dia kenal aku ke? Bertubi-tubi soalan yang hanya ditanya di dalam hati sahaja.

Tidak berani untuk menanyakan semua soalan itu. Yelah, dia bukan kenal pun lelaki itu.

Lelaki itu meleraikan pelukan. Dia merangkul pula pinggang Tiara.

Tiara cuba meleraikannya tetapi kekuatannya nak dibandingkan dengan lelaki itu memang kalah lah.

Lelaki itu bertentang mata dengan Tiara. Dia mengucup bibir Tiara.

Tiara cuba untuk meleraikan tetapi masih lagi tidak cukup kuat.

Yelah, tak ada ikatan yang sah lagi tiba-tiba nak cium orang. Memang tak ada adab betul!

Tiba-tiba ada seorang perempuan yang cantik yang rupa parasnya seiras-iras Amyra.

Perempuan itu datang menghalakan pistol itu ke arah Tiara.

Lelaki itu menyuruh Tiara berdiri di belakangnya.

"Kau nak apa ha?"soal lelaki itu.

"Aku mahu kamu, puas hati? Aku nggak akan biarin kamu hidup bahagia" kata perempuan itu sambil tersenyum sinis.

Apa gilanya diorang ni, aku tak kenal diorang pon? Diorang cakap pasal apa ni? Tiara hanya mendiamkan diri.

Perempuan itu pun cuba menembak Tiara yang berada di sisi lelaki itu kerana mahu lihat apa yang tengah terjadi sekarang ni.

Malangnya, lelaki itu pulak yang kena tembak, dia cuba selamatkan Tiara.

Lelaki itu terjatuh atas riba Tiara yang sedang terduduk.

Tiara, Oh Tiara, Tiara!!! Jerit Datin Dania. Mana tak nya, dah pukul 9 pagi tapi anak perempuannya itu belum bangun lagi.

"Oh mak kau Meletop Kebaboom" latah Tiara kerana terkejut akan jeritan batin mamanya itu.

"Lah aku mimpi rupanya, ala spoil betul lah mama ni. Mimpi tadi tergantung tau tak?"kata Tiara dalam hati.

"Dah pergi mandi. Bertuah punya budak" kata mamanya itu. Tiara hanya mencebik.

Tiara mengajak Amyra dan Khayrina hang out di port mereka.

Setibanya mereka di sana. Tiara pun menceritakan pasal mimpinya itu dari A sampai Z.

"Biar betul weyh"kata Khayrina.

"Kan aku udah bilang sama kamu yang cowok itu jodoh kamu tapi kamu nggak ngerti"kata Amyra.

"Oh ya, tapi mungkin dalam mimpi kamu itu bukan aku tapi mungkin Adik kembar aku namanya Aqila."

"Tapi buat apa adik aku masuk dalam mimpi kamu ya?" Kata Amyra kebingungan.

"Kau ada kembar?"tanya Khayrina dan Tiara serentak. Ingat sweet ke?

"Sorry, aku nggak kasi tahu sama kamu kerna aku dan dia lain bangat."

"Dia nggak seperti aku, sikapnya suka berdendam dan egois, dia sanggup buat apa saja demi untuk mendapatkan sesuatu" kata Amyra.

Dia berasa serba-salah kerana merahsiakan perkara itu.

"Dah, apa kata kita enjoy je, kata nak have fun kan?"kata Khayrina. Dua orang rakannya mengikutinya.

Biasalah girls kan suka have fun tapi bukan semua girls macam tu tau.

Diorang bertiga ni baik, tak pernah pergi club, tak pernah minun arak and tak pernah buat perkara tak senonoh.

Mana mungkin diorang lupakan kawan. Diorang BFFAF tau. Best Friend Forever And Ever.

Suamiku Mafia?Where stories live. Discover now