Razin berjumpa dengan Reen dan Amyra untuk mengetahui di mana keberadaan Tiara.
"Sorry Razin, tapi Tiara memang tak ada kat sini" balas Reen.
"Tapi korang mesti tahu kan dia kat mana?" Rayu Razin.
"Maaf ya. Tapi dia nggak benarin kamu kasi tahu sama kamu. I'm very sorry" Amyra rasa bersalah tapi dia memang tak boleh nak bagitahu Tiara berada di mana.
"Okay, fine. Tapi kalau kitorang bagitahu ni tolong pujuk dia baik-baik. Dia kat KL kat rumah dia" jawab Reen.
Kesian melihat Razin yang semakin hari semakin tak terurus.
Razin Tanpa membuang masa, terus menempah ticket penerbangan dan dia mengemas bajunya malam ini.
Dia sudah book hotel di sana. Dia juga tahu rumah Tiara di mana kerana Reen yang bagitahu siang tadi.
DI KLIA
Razin terus check in di hotel menaiki Grab.
Keesokkan harinya dia terus pergi ke rumah Tiara.
"Tiara, kawan kamu datang ni" jerit Datin Dania.
Tiara terkejut akan kehadiran Razin di rumahnya.
Razin mengajak Tiara untuk pergi makan sambil memberi explanation kenapa sikapnya berubah.
"Saya minta maaf. Saya tahu saya salah. Company saya dapat tender projek baru jadi saya kena betul-betul buat kerja supaya tak terlepas tender ni"
"Harganya berjuta-juta. Tapi saya silap. Buat apa dapat duit banyak tanpa ada awak di sisi saya kan sayang?" Balas Razin.
Air mata Tiara perlahan-lahan mengalir deras.
"Saya dah lama maafkan awak cuma kita memang tak boleh bersama. Sorry sayang" jelas Tiara.
"Kenapa Tiara?" Tanya Razin.
"Nanti satu hari, awak akan tahu jugak" balas Tiara.
Setelah selesai makan, Razin menghantar Tiara pulang ke rumah.
Keesokkan harinya dia ingin ber shopping sikit di shopping complex.
Terkejut dia apabila melihat Tiara berseorangan di hadapan butik pengantin.
Apa Tiara buat di situ?
Razin terus pergi ke sana dan menyapa Tiara.
"Hai, awak buat apa kat sini? Sorang ke?" Tanya Razin.
"Eh hai, awak pun ada kat sini? Oh saya shopping sikit" jawab Tiara.
Tengah mereka berbual, Harriz keluar dari butik itu.
"Sayang, baju tadi besar sangat jadi I suruh diorang adjust sikit" Kata Harriz kepada Tiara.
"What? Sayang? Harriz? Baju pengantin? What the Fish n Chips? Diorang nak kahwin ke?" Bisik Razin dalam hati.
"Eh, Razin pun ada kat sini ke?" Tegur Harriz.
"Oh, sorry kacau korang" jelas Razin.
"Eh, tak de lah. Nanti kahwin kitorang jangan lupa datang tau" jelas Harriz.
"Oh, okay" Razin terus beredar dari situ.
Razin sedih. Cepatnya Tiara move on. Nampaknya Razin dah terlalu lambat untuk memikatnya.
Hati Tiara sudah menjadi milik Harriz.
Pedih!
Sakit hati! Kecewa! Merana! Derita! Terluka! Semua ada!
Razin tidak menceritakan cerita sebenarnya kepada Tiara.
Dia bohong atas alasan tender projek baru itu.
Dia tidak mahu Tiara risau namun apakan daya, semua itu sudah terlambat!
Razin semakin stress.
Dahlah kekasihnya milik orang. Pasal Syarikat pun belum settle lagi!
Haih! Apalah nasib!
Sorry chapter ni pendek sikit. Author kekurangan idea. Kepada readers, tolong vote tau and komen kalau best cakap best, kalau tak pun cakap jugak. Kalau korang ada idea pun boleh jugak author pertimbangkan nanti. Please vote!
YOU ARE READING
Suamiku Mafia?
RomanceMencintai atau Membunuh? Apa akan jadi bila seorang Mafia yang ada ramai musuh terjatuh cinta pada seorang Gadis 19 tahun? Tiara Kayrin dipaksa untuk berkahwin dengan Harriz tapi dia tidak mahu dan melarikan diri ke Australia bersama Amyra dan Reen...