Bab 19: Afiq

4.1K 121 1
                                    

Han Seungwoo as Afiq Shazlan Syazwan

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Han Seungwoo as Afiq Shazlan Syazwan

Afiq tu pelakon. Memang tak lah kalau dia nak bertanggungjawab! Afiq tu sado, hensem tu ada lah sikit.

Yelah Aqila kan model, tak kan tak sangkut dengan Afiq kan?

Muka Afiq memang tak bersalah, jadi kalau salah dia pun tapi dia tak mengaku, semua orang boleh terpedaya dengan dia sekelip mata je.

Afiq ni kaki perempuan, kaki enjoy and suka pergi club.

"Apa khabar Aqila ek? Aku rindu dia pulak. Hmm, kalau aku jumpa dia aku nak kahwin dengan dia. Aku nak bertanggungjawab" jelas Afiq.

"Hmm, rindu Afiq. Astaghfirullahalazim Aqila! Dia udah buang kau jauh-jauh. Usah ingat dia lagi" bisik Aqila dalam hati.

Afiq sudah insaf agaknya, sebab tu dia nak cari Aqila.

Afiq dengan Razin memang kawan tapi diorang ni tak ngam sangat.

CALL (PERBUALAN RAZIN DAN AFIQ)

"Hello Razin. Kau tahu tak mana Aqila?"

"Kau tanya aku? Kenapa ni?"

"Aku nak minta maaf dengan dia. Aku nak kahwin dengan dia. Aku nak jaga anak aku"

"What? Baru sekarang? Aqila dah gugur Afiq! Dia jatuh hari tu. Kesian dia"

"Ha? Gugur? Are you serious? Dia kat mana? Aku nak jumpa dia"

"Dia kat Australia kat bla.. Bla.. Bla.. (Alamat Rumah Aqila)"

"Oh, okay. Thanks Zin"

"You're welcome"

END CALL

Afiq terus mencari rumah Aqila.

Nasibnya baik kerana Aqila baru balik dari kedai dan mereka terserempak.

"Aqila?" Aqila menoleh ke arah suara itu. Macam kenal!

"Eh, Afiq! What are you doing here?" Balas Aqila.

"Saya nak minta maaf dengan awak. Saya minta maaf sebab tak jaga awak dengan anak kita" rayu Afiq.

"Anak kita udah nggak ada! Kamu boleh pergi dari sini" jerit Aqila.

Perlahan-lahan air matanya mengalir dan terus masuk ke rumah.

Tapi tangan kiri Aqila sempat ditarik oleh Afiq.

"Let me explain this okay?"

"No! Kamu udah hancurkan hidup aku!" Aqila nangis.

Afiq tarik Aqila dalam dakapannya.

Aqila cuba melepaskan diri tapi dia tidak cukup kuat untuk melawan Afiq yang sado itu.

Afiq buka lagu itu dan Aqila menangis.

Afiq tahu lagu ini tersirat beribu maksud tentang diri Aqila.

Aqila menangis dalam dakapan Afiq.

"Baby, kita kahwin eh? I boleh tanggung you. I menyesal tinggalkan you"

"Let me think first" jawab Aqila.

"Okay, I give you time. You think it properly okay? I really need you. I miss you baby" jelas Afiq.

Aqila masuk ke rumah. Sejujurnya dia rindukan belaian Afiq terhadapnya.

Dia perlu fikir betul-betul sebab ni melibatkan masa depan dia.

Keesokkan harinya Afiq datang ke rumahnya.

Aqila pun keluar rumah.

"So, macam mana? You setuju tak?"

"I" ayat Aqila terhenti di situ. Dia menangis.

"You janganlah nangis, nanti tak comel lah sayang" balas Afiq lembut sambil mengelap air mata Aqila.

"I setuju" balas Aqila.

Afiq tersenyum.

Mereka pun berjumpa dengan ahli keluarga masing-masing dan berbincang pasal perkahwinan mereka berdua.

Tak sangka, mereka akan berkahwin 2 minggu lagi.

Dah tiba Hari mereka bersanding

Dah tiba Hari mereka bersanding

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Kelmarin, mereka bernikah. Hari ni mereka bersanding pulak.

Author sengaja letak 10 hb sebab mana tahu ada readers yang baru nak baca esok kan? Jadi diorang rasa bertuahlah sebab time diorang baca sama date nya.

Skip, majlis mereka sudah selesai.

Akhirnya mereka berdua digelar suami isteri.

"Thanks Afiq, sebab sudi jadi husband I" ucap Aqila sambil mencium pipi kanan Afiq.

Aww! So sweet!

"You pun. I hope perkahwinan ni kekal sampai jannah" balas Afiq sambil mengucup dahi lembut Aqila.

Suamiku Mafia?Where stories live. Discover now