CHAPTER 9

2.2K 353 59
                                    

Uhuk!

Bellerose tersedak. Ah, sakitnya! Rasanya dia telah tertelan tulang ikan tanpa sengaja. Sedap sangat makan ikan kering, sampai tertelan sekali dengan tulang ikan.

"Kau kenapa?" Jungkook mengangkat wajahnya. Dahinya berkerut. Wajah Bellerose yang memerah dan diselangi dengan batuk dipandang.

"Ter-tertelan tulang ikan." jawab Bellerose sambil memegang tekaknya. Aduh, perit! Inilah padahnya apabila terlampau gelojoh! First time rasa ikan kering sampai tak nampak tulang ikan!

"Nah, minum air ni." Jungkook menghulurkan segelas air putih. Tanpa menunggu lama, gelas itu disambut oleh Bellerose lalu diteguk rakus.

"Lepas tak tulang ikan tu?" soal Jungkook. Nadanya kedengaran biasa-biasa. Tiada risau mahupun gembira walaupun Bellerose sedang terseksa menahan perit dan sakitnya nya tertelan tulang ikan.

"Tak." geleng Bellerose. Segelas air putih lagi diteguk rakus.

"Nah, telan nasi ni." Jungkook menyuakan sesuap nasi kepada Bellerose menggunakan chopsticknya.

Bellerose mengangkat kening. Terbit rasa teruja dalam hati. Tidak sangka yang Jungkook akan bertindak sedemikian. Walaupun dalam kesakitan, sempat lagi Bellerose tersengih. Dengan malu-malu kucing, Bellerose mengangakan mulutnya. Suapan nasi itu ditelan bersama senyuman manis yang terukir di wajah. Bahagia! Pertama kali disuap oleh Encik Crush, dunia terasa indah bak drama korea!

"Lepas tak lagi tulang ikan tu?" Jungkook menyoal lagi. Matanya memandang tepat ke arah wajah Bellerose.

Bellerose mengangguk. Fuh, nasib baik lepas. Kalau tidak, mungkin dia akan mengambil keputusan untuk berjumpa dengan pakar bagi mengeluarkan tulang ikan yang tercekik itu.

Gadis itu menghabiskan suapan terakhirnya dengan berhati-hati. Risau jika tercekik tulang ikan lagi. Tapi kalau tercekik pun mungkin bagus juga. Mungkin dia akan disuap oleh Jungkook lagi.

"Awak, saya dah nak balik ni. Cakap dekat ibu awak, terima kasih. Ikam kering dengan kimchi tu sedap sangat!" puji Bellerose sambil mengalas beg sandangnya. Kakinya melangkah ke arah pintu rumah Jeon Jungkook.

"Kau balik dengan siapa? Seorang diri?" soal Jungkook. Lelaki itu turut bangun lalu mengiringi Bellerose ke pintu utama rumahnya.

"Kenapa? Awak nak temankan saya ke?" Bellerose tersenyum nakal sambil mengangkat-angkat keningnya. Sikunya menyiku lengan Jungkook berkali-kali.

"Tch, tak! Jangan nak perasan sangat." jeling Jungkook sambil berpeluk tubuh.

"Habistu kenapa tanya?" soal Bellerose lagi. Alah, kalau nak temankan dia balik rumah, cakap jelah. Tak payah nak malu-malu arnab!

"Saja, cuma nak cakap yang kawasan rumah aku ni banyak anjing-anjing gila. Takut kau kena kejar je." jawab Jungkook acuh tidak acuh. Mungkin ingin menakutkan gadis itu.

Bellerose mencebik. Dasar lelaki hati kering!

"Pemandu saya datang ambil. Bukannya ada orang baik hati nak hantarkan saya pun." balas Bellerose acah-acah berjauh hati. Mana tahu boleh meraih sedikit simpati daripada Jeon Jungkook. Mungkin lelaki itu akan tergerak hati untuk menawarkan dirinya menemani Bellerose pulang ke rumah.

"Okay, good." kata Jungkook membuatkan Bellerose mengetap bibir. Eii, geramnya cakap dengan manusia yang tak ada hati, jantung dan segala organ ni.

"By the way, thank you sekali lagi sebab kau belikan ayah aku ubat batuk. Banyak pulak tu. Nanti aku cuba bayar balik semua duit kau. Tapi secara ansur-ansurlah sebab aku tak cukup duit lagi." kata Jungkook bersama senyuman hambar. Sejujurnya, dia segan dengan gadis itu. Selama ini layanan dia terhadap Bellerose bukannya baik sangat. Tetapi dia tidak sangka yang gadis itu sanggup membelikannya ubat batuk yang dia sendiri tidak mampu untuk membelinya.

(OG) CANDY CRUSH + jjkWhere stories live. Discover now