DON'T FORGET TO VOTE, ALSO GIVE FEEDBACK THROUGH COMMENT! 💋
Joshua's POV
Buat pertama kali di atas dadaku bagaikan ada sesuatu yang lebih berat daripada bantal. Tangan kananku melingkari objek tersebut. Nak buka mata rasa masih mengantuk tetapi kerana sikap ingin tahu yang tinggi aku gagahi.
Jane.. ya Jane dia berada dalam pelukkan aku. Kaki Jane ligat melingkari kaki aku, dada aku menjadi bantalnya. Sebelah tangannya berada di antara pipinya dan dadaku, manakala sebelah lagi di atas perutku. Ini kali pertama dia tidur dengan aku. Rasa berbunga-bunga di dalam hati. Kedudukkan badan aku cuba betulkan demi nak jaga keselesaan Jane.
Selepas tahu bahawa Jane berada di atas katil dengan aku. Sumpah mengantuk dah pergi jauh-jauh. Yang aku tahu nak pastikan dia tidur dengan selesa. Tak sabar nak tunggu dia terjaga.
Dia menggosok matanya. "What's time now?"
"It's half past eight. Good morning dear." Satu kucupan mendarat di dahi Jane.
Jane terus bangun dan berdiri di tepi katil. "Macam mana boleh I tertidur dekat sini?" Dia membelakangi aku. Aku rasa dia segan sebab semalaman tidur dengan aku.
Aku terus memeluk Jane daripada belakang.
Jane's POV
Tuhan malunya aku macam mana boleh tertidur sampai ke pagi dengan Joshua. Ini pertama kali terjadi, malunya. Ishhhh! Pelukkan Joshua daripada belakang sungguh menenangkan aku. Terasa hangat tubuhnya, selesa seperti semalam.
Joshua memalingkan badanku ke arahnya. Ketinggian yang dimiliki oleh Joshua memaksa aku mendonggak untuk melihat wajahnya. Dia memegang tangan kanan milikku tepat-tepat pada nadi. Tapak tanganku di letakkan di atas badannya.
"Last night... you want to count my moles right? Let me help you." Dia mengangkat sebelah keningnya.
Tapak tangan aku diletakka di atas dada sebelah kanannya. "ONE!" Dia alihkan tapak tangan di bawah pusatnya. "TWO!" Dan tanganku statik di situ kerana Joshua masih pegang.
"I have only two moles now three. Lizzy tu ex I mesti lah di mereka-reka kan cerita." Joshua tersenyum sinis padaku. "Hmmm kenapa you nervous? Sebab tangan you dekat bawah pusat I?" Dia ketawa kecil lalu melepaskan tanganku.
"Josh I know sorry is too mainstream. I have no idea, what to say other than sorry. Punish me! Hmm maybe I'll accept your punishment. I repeat maybe."
Pinggangku dirangkul sehingga aku terangkat untuk berdiri di atas kaki Joshua. Tangan Joshua yang tadinya di pinggang kini turun perlahan-lahan ke bawah sedikit.
"Hmmmmm. Joshh.." nafas aku tak menentu. Jantung aku berdegup kencang sekali.
"I want to punish you with my love."
Bibirnya hinggap di dahiku, lalu ke mata kiri dan kanan. Di pipi kiri dan kanan lalu di bibir Joshua menjarakkan sedikit mukanya daripada mukaku. Lalu dia mengangkat sebelah keningnya dengan lembut. Mengodanyaaaa.
Aku pejamkan mata aku, perlahan-lahan bibirnya lekat di bibirku. Tidak tahu nak respon. Lama juga bibir kami bertemu jantung aku makin tak keruan. Joshua jauh bibir kami. Aku terus memeluknya dan menginginkannya lagi. Ternyata dia juga sama.
Bibir masih bertautan Joshua terus merebahka badannya di atas katil. Aku berada di atasnya, lalu dia mengubah kedudukan berada di atas aku pula. Jari jemari dia membuka butang baju tidur aku tetapi hanya separuh. Setelah itu, aku menyentuh wajah Joshua. Lalu dia membukakan matanya.
Tubuhnya dijarakkan daripada aku lalu dia mencapai telefon di atas meja tepi katil.
"Done!" Dia halakan skrin telefon kepada aku. "My cute girl bangun tidur pun cute."
Aku terus bangun dan hendak mengambil telefonnya. Joshua berlari ke segenap bilik, mengah juga aku dibuatnya. Ingin sahaja aku piat telinga dia atau gigit hidungnya itu.
Kedengaran telefon aku berbunyi itu tandanya ada yang menelefon. Aku bergegas naik tangan.
Panggilan daripada nombor peribadi.
"Hello! Siapa ni?" Soalku.
"Abang kau. . ."
☔🌂☔🌂☔🌂
I look up from the ground
To see your sad and teary eyes
You look away from me
And I see there's something you're trying to hide
And I reach for your hand but it's cold
You pull away again
And I wonder what's on your mind
And then you say to me you made a dumb mistake
You start to tremble and your voice begins to break
You say the cigarettes on the counter weren't your friend's
They were my mate's
And I feel the color draining from my face
And my friend said
"I know you love her, but it's over, mate
It doesn't matter, put the phone away
It's never easy to walk away, let her go
It'll be alright"Jari jemari yang menyentuh piano, aku rehatkan di atas pahaku. Tak habis aku menyanyi lagu itu malam ini, kerana titisan hujan lebih mendapat perhatian aku. Sesungguhnya aku cukup gemarkan hujan.
Hujan, bunyinya menyenangkan jiwaku. Setiap kali tubuh aku dibasahi hujan pasti aku akan berasa seperti dihargai. Hal ini kerana aku tak pernah dicintai apatah lagi dihargai.
Pintu balkoni aku buka seluas-luasnya. Tanpa memakai sehelai baju dengan hanya memakai seluar jeans pendek. Aku menapakkan kaki ke balkoni. Tangan kiriku dihulur supaya hujan membasahi. Di saat titisan hujan mengucup tapak tangan aku, kegembiraan pun menjelma.
"Rain? You know what she is like you. Bring happiness but not always." Mata aku memandang tapak tanganku.
Aku terhidu sejenis wangian yang cukup harum dan seperti wangian milik orang yang aku kenali. Badan aku toleh ke belakang kelihatan seorang gadis berbaju dress putih membelakangi aku. Perlahan-lahan dia berjalan.
"Who are you?" Sekelip mata dia menghilangkan diri seperti di bawa terbang bersama angin.
YOU ARE READING
H U J A N
RandomWarning! 🔞 Hidupku tidak pernah dicalit oleh sebarang duka sehinggalah sebuah mimpi bertamu. Mimpi yang membuatkan aku terfikir setiap saat tentangnya. Mimpi yang penuh tanda tanya samaada kebahagian atau kedukaan yang bakal bertandang. Novel! Ya t...