Eunmi pov
Aku melihat Jihoon sedang masuk ke dalam biliknya .
"Tak boleh jadi ni . I really have to do something until Jihoon kahwin dengan aku . But aku nak buat apa ? Dah confess tapi kene reject !"
"What if i pretend as aku ni dah move on dari dia . And dari situ aku akan ambil kesempatan untuk dapatkan perhatian dia"
"Okay so now , my point is ambil perhatian dia sebanyak mungkin . Until dia dah jatuh . Jatuh di tangan aku"
Aku tersenyum kecil .
Aku membuat kopi untuknya dan setelah itu aku masuk ke dalam biliknya .
Aku mengetuk pintu biliknya .
"Masuk" katanya .
Aku pun masuk dengan membawa secawan kopi .
"Good morning" aku tersenyum dan meletakkan kopi di atas mejanya .
"Ah gomawo" dia juga turut tersenyum .
"Harini saya ada meeting ke ?" tanyanya .
"Takde" jawabku .
"Okay" katanya .
Somi pov
Aku meletakkan orange juice di atas meja untuk dihidangkan kepada Jisoo dan Chungha . Guess what ? Dorang datang because nak tahu aku marah apa je dekat Jihoon pasal gambar tu . Lol .
"So kau cakap apa je ? Takkan la tu je ?" tanya Jisoo .
"Tu jela . Kau nak suruh aku cakap apa lagi ?" jawabku .
"Tak la at least kau ugut la dia ke apa ke" katanya .
"Ye aku dah ugut dia dah . Then dia jawab dia promise tak buat lagi . And dia akan berhati hati dengan pompuan tu" jawabku .
"Then kau percaya ?" tanya Chungha pula .
"Mesti la aku percaya . Dia husband aku kot" jawabku .
"Tak aku bukan apa beb . Aku just tak nak tengok kau dipermainkan je dengan lelaki . Nak nak pulak dengan husband kau sendiri" katanya .
"Haah betul tu beb" kata Jisoo pula .
"Tak la . Korang tak payah risau la . As long as aku ni jadi wife dia . I have to trust him no matter what" jawabku dengan yakin .
"Okay . Besides , i know Jihoon . He's really loves you . So mustahil dia nak tipu kau kan" kata Jisoo .
Aku hanya mengangguk .
Petang
Eunmi pov
"Time to play" aku tersenyum .
Aku memegang fail lalu masuk ke dalam bilik Jihoon .
"Masuk" katanya .
"Ni fail failnya" aku meletakkan fail tersebut di atas mejanya .
"Thank you" ucapnya .
"Jihoon" panggilku .
"Nae ?" sahutnya .
"Boleh tak kalau saya nak minta izin balik awal . Saya rasa macam tak sedap badan la" aku membuat muka yang lemah .
"Really ? Oh okay . Awak balik je awal . Rest je kat rumah okay" katanya .
"Gomawo" aku menunduk .
Aku menoleh . Aku pretend as aku sakit kepala . Also pretend as aku nak pengsan .
"Eunmi-ah" dia terus memegang badanku .
"Gwenchanayo ?" tanyanya .
"Nae" jawabku sambil memegang kepalaku .
"Saya bawak awak pergi klinik la" kataku .
Aku hanya mengangguk .
Dia memapahku sehingga ke keretanya .
Aku tersenyum keriangan .
Selepas mengambil ubat di klinik....
"Ni duit bil ubat tadi" hulurku .
"Ah gwenchana . Awak simpan je" dia menolak .
"La kenapa pulak ? Awak ambil la . Kan ni ubat saya so saya nak bayar balik kat awak" aku kembali menghulur .
"Takpe saya ikhlas" jawabnya .
"Gomawo" aku tersenyum .
"Saya nak balik office semula nak ambil kereta saya" kataku .
"Naik jela saya sekali" jawabnya .
"Okay" aku hanya menurut .
Apabila sampai di tempat kerja , aku pergi ke car park .
"What ?! Pancit ?!" aku membuat muka terkejut .
"La macam mana boleh pancit ni ?" tanyanya yang baru keluar dari kereta .
"Mana saya tahu . Hm saya nak balik naik apa ni . Phone dah la takde bateri" aku seakan akan merengek .
P/s : macam geli pulak merengek tu 😂
"Takpe saya hantarkan awak balik rumah" pelawa Jihoon .
"Takpela saya jalan kaki jela balik . Lagipun bukan jauh sangat rumah saya" aku merendah diri .
"Takkan la awak nak jalan kaki . Even rumah awak dekat pun . Tapi kan awak kan perempuan tak elok jalan sorang sorang dekat Seoul ni . Besides , awak kan tengah sakit , buatnya jadi apa apa kat awak macam mana ?" katanya .
"Shit ! Dia caring pasal aku . Omg i need an oxygen !"
"Jadi apa apa kat saya ? Maksud awak ?" tanyaku .
"Mana tahu awak pengsan ke nanti macam mana ? Ha nanti saya jugak dipersalahkan sebab tak hantar PA saya balik rumah" jawabnya .
Both of us tergelak .
"But kalau awak hantar saya balik , then how about my car ?" tanyaku .
"Its okay . Nanti saya call orang untuk hantarkan kereta ni dekat rumah awak . Dont worry . Just give me the key" jawabnya .
"Okay . Nah ni kuncinya" hulurku .
"Dah jom saya hantar awak balik" katanya .
Aku mengangguk .
Di dalam kereta...
"Yes plan aku berjalan dengan lancar . Tak sia sia aku berlakon sakit"
Flashback...
"Before pretend as aku sakit tu aku kene pancitkan dulu tayar kereta aku ni baru aku boleh balik dengan dia nanti" aku memancitkan tayar kereta aku .
Aku tersenyum keriangan .
"Ni ke rumah awak ?" tanyanya .
"Haah" jawabku .
Dia memberhentikan keretanya .
"Thank you for everything . Awak banyak tolong saya dari dekat klinik until awak hantar saya balik rumah . Thank you so much" ucapku .
"No problem" jawabnya .
"Jangan lupa makan ubat tu . Dengar doktor cakap , rehat secukupnya" katanya .
"Okay thanks again" jawabku .
"Saya balik dulu" katanya .
"Okay bye" jawabku .
Aku masuk ke dalam rumah .
Aku mengambil gambar ubat yang diberi oleh doktor dan mengepost di instagram dengan caption "Thank you my boss 🤒😊".
"Selamat membaca Somi"
Well , ni baru sikit . Baru permulaan .
Aku tergelak .
YOU ARE READING
° 𝕊𝕒𝕧𝕖 𝕐𝕠𝕦 𝕀𝕟 𝕄𝕪 ℍ𝕖𝕒𝕣𝕥 𝕊2 °
Romance𝐇𝐨𝐰 𝐝𝐚𝐫𝐞 𝐲𝐨𝐮 𝐏𝐚𝐫𝐤 𝐉𝐢𝐡𝐨𝐨𝐧 ! 𝐖𝐡𝐲 𝐚𝐥𝐥 𝐨𝐟 𝐭𝐡𝐢𝐬 𝐦𝐮𝐬𝐭 𝐡𝐚𝐩𝐩𝐞𝐧 𝐭𝐨 𝐦𝐞 ! 𝐖𝐡𝐲 ? 𝐖𝐡𝐚𝐭 𝐢𝐬 𝐦𝐲 𝐟𝐚𝐮𝐥𝐭 ? 𝐖𝐡𝐚𝐭 𝐡𝐚𝐯𝐞 𝐢 𝐝𝐨𝐧𝐞 𝐭𝐨 𝐲𝐨𝐮 ? 𝐖𝐞 𝐚𝐫𝐞 𝐫𝐞𝐚𝐥𝐥𝐲 𝐧𝐨𝐭 𝐦𝐞𝐚𝐧𝐭 𝐭𝐨 𝐛𝐞...