Ep 18

72 10 2
                                    

Somi pov

Aku terus masuk ke dalam kereta dengan air mata .

"Weh , asal kau nangis ? Jihoon buat apa kat kau ?" tanya Jisoo .

"Nothing" jawabku sambil mengelap air mataku .

"Mesti ada something kan ?" tanya Chungha pula .

Tiba tiba Jihoon datang ke arah kereta .

"Somi-ah , jangan tinggalkan saya" dia mengetuk cermin kereta .

"Dahla gerak cepat" kataku .

"Oo.. okay" jawab Jisoo .

"Mianhae Jihoon-ah" bisikku .

Jihoon pov

Aku mengangkat handphone daripada Eunmi .

"Awak dekat mana ni ? Cepatla sikit !"

"Ye sabar la . Dah otw ni !" 

"Eee tak sabar sabar pompuan ni" aku terus masuk ke dalam keretaku .

Di cafe

Aku terus duduk di meja di mana Eunmi duduk di situ .

"Ha datang pun . Ingat dah lupa jalan" perlinya .

"Awak nak cakap apa ni ? Jangan buang masa saya" kataku .

"Saya ajak awak datang sini sebab saya nak cakap something" jawabnya .

"Cakap jela terus" aku memeluk tubuhku .

"Macam ni . Saya tahu awak dengan Somi tengah ada problem sekarang ni for what happen . Saya tau awak tengah sedih . So saya tak nak la tengok awak sedih sedih macam ni" katanya .

"Maksud awak ?" tanyaku .

"Kalau saya jadi isteri awak , saya akan make sure awak akan happy . Saya boleh happykan awak . So dengan tu , awak boleh lupakan everything" jawabnya .

"Eh awak cakap apa ni ? Tak payah nak mengarut la" kataku .

"Saya tak mengarut . Saya serious . Awak tahu kan saya sayang awak ? Bagi la saya peluang untuk saya buktikan dekat awak yang saya cintakan awak . Kita boleh bukak buku baru .  Saya yakin awak boleh lupakan Somi perlahan lahan . Lagipun , dia dah buang awak dari hidup dia kan ? So kalau saya jadi pendamping hidup awak , saya yakin kita boleh hidup bahagia" jawabnya .

"Ni ke benda pentingnya ? This is not important at all Eunmi-ah ! Lebih baik saya balik" kataku .

"Sayang please . Bagi saya peluang . Saya janji saya akan jadi isteri yang terbaik untuk awak . Isteri yang lebih baik dari Somi ?" dia memegang tanganku tetapi ditepis olehku .

"Hey ! Kau dengar sini eh , kau jangan nak mimpi nak jadi isteri aku . And the most important is , jangan nak mimpi kau dapat gantikan Somi . Takde siapa yang dapat gantikan dia . She the only one in my heart . Kau kene ingat , semua benda ni jadi sebabkan kau . Kalau kau tak nak mengaku takpe , but aku akan cari bukti yang kau bersalah . Kau jangan ingat kau boleh terlepas eh . Yes , memang aku gaduh dengan Somi sekarang . But im very sure one day we can back to the normal . We can be a happy family back . Dengar eh , mulai dari sekarang , aku pecat kau . Aku tak nak ada PA yang perangai macam dajjal macam kau" kataku dan terus pergi dari situ .

Eunmi pov

"Yah Jihoon-ah !!!" panggilku .

Dia hanya pergi tanpa menghiraukanku .

"Eee tak guna !" aku menghentak meja .

"Takpe Jihoon , kalini kau menang . Tapi tu tak bermaksud aku akan berdiam diri . Since kau dengan Somi tengah bergaduh , so this is my chance untuk dapatkan kau . Aku akan pastikan kau jadi milik aku suatu hari nanti . Lets see Jihoon-ah !" bisikku .

° 𝕊𝕒𝕧𝕖 𝕐𝕠𝕦 𝕀𝕟 𝕄𝕪 ℍ𝕖𝕒𝕣𝕥 𝕊2 ° Where stories live. Discover now