Ep 15

97 11 2
                                    

Di bilik mesyuarat

Eunmi pov

Selepas habis mesyuarat , aku keluar untuk pergi ke tandas .

"Saya nak pergi toilet kejap eh Jihoon" kataku .

"Okay sure" jawabnya .

Aku pun keluar .

Selepas ke tandas aku terus masuk ke bilik mesyuarat semula .

Tetapi , aku terdengar perbualan antara Jihoon dan Somi .

Aku berhenti di luar bilik dan mendengar .

"Hello sayang . Lusa saya dah balik tau . Kerja habis awal . So boleh la balik"

"Eh jap . Saya nak kena jumpa orang jap ada hal sikit before balik lusa . Awak nak cakap apa ? Ha bagi kat whatsapp"

"Saya tutup phone dulu eh . Bye"

Dia pun mematikan talian .

Dan aku terus masuk ke dalam seperti tidak dengar apa apa .

"Ha , saya nak bagitau awak ni . Lusa kita dah boleh balik" katanya .

"Oh yeke ? Tapi kenapa awal sangat bukan lagi 4 hari ke kita kat sini ?" tanyaku .

"Ye memang . Tapi kerja kita dah habis awal . So bolehla balik awal" jawabnya .

"Hm bagusla" kataku .

"Saya nak keluar kejap , awak tolong jagakan handphone saya jap eh . Nanti saya datang balik sini" dia menunjuk handphonenya di atas meja .

"Ah nae arasseo" kataku .

Apabila dia keluar sahaja , aku terus membuka handphonenya .

Aku membuka whatsapp Somi .

Wifeu 💘

Ha saya nak cakap , nanti masa awak balik tu , saya takde kat rumah tau . Nak jumpa Jisoo dengan Chungha jap . Awak duduk jap kat rumah eh ? Nanti saya balik .

"Ohh . So lusa pompuan ni takde kat rumah . Hm kalau buat plan kat sini macam tak syok" kataku .

"Apa aku nak buat eh ? Hahhh i know what i have to do !!!!"

"Dah jom kita balik bilik" kata Jihoon yang tiba tiba datang .

Aku yang terdengar suaranya terus menutup handphonenya .

"Ah nae jom" kataku .

"Ni phone awak" aku mengambil untuknya .

"Gomawo" ucapnya .

Aku tersenyum .

++++++

"So ya , harini hari yang paling ditunggu tunggu" aku menyarungkan bajuku .

Selepas siap , aku keluar daripada bilik .

Aku melihat Jihoon sudah menungguku di luar .

"Eh lama ke tunggu ?" tanyaku .

"Takdela . Baru je datang ni" jawabnya .

"Oh okay . Jom kita balik . Tak sabar ni" kataku .

"Jom" jawabku .

Di dalam flight

"Hm Jihoon , boleh tak kalau kita singgah kedai makan jap lepas flight ni ? Saya tak breakfast pagi tadi . So saya tiba tiba sakit perut pulak ni sebab tak makan kan . Boleh tak ?" tanyaku dengan membuat muka simpati .

"Boleh . Saya pun nak ajak awak breakfast sekali ni" jawabnya .

"Yes"  aku tersenyum kecil .

+++++++

"Thank you tau sebab bawak saya makan kat sini . Sedap . Pandai awak pilih kedai ni" kataku .

"Eh bukan saya pilih . Kawan saya yang recommendkan tempat ni . So saya follow jela nak cuba jugak makanan dia" jawabnya .

"Eh kejap eh Somi call" dia meminta izin untuk keluar sekejap .

Aku terus mengeluarkan sebotol kecil sedatif  (ubat tidur) dan letakkan di dalam airnya .

Selepas meletakkannya aku terus menyimpan botol itu di dalam begku setelah melihat Jihoon sudah selesai menelefon Somi .

"Sorry lambat" katanya dan kembali duduk .

"Eh takpe . Tu mesti Somi tak sabar kan awak balik . Nak peluk husband dia ni kuat kuat" kataku .

"Eh takdela . Dia call sebab dia cakap dia nak keluar rumah nak pergi jumpa kawan dia" jawabnya .

"Ohh" kataku .

"Heh , dari kelmarin lagi aku dah tau la bini kau tu nak keluar harini and takde kat rumah" bisik hatiku .

"Eh makan la" katanya .

"Ha ye makan makan" jawabku .

Dia terus meminum air yang telahku letakkan sedatif ke dalamnya .

Aku membiarkannya beberapa minit .

"Kenapa kepala saya pening ni ?" dia memegang kepalanya .

Tanpa berlengah masa , dia terus terbaring di atas meja itu .

Aku tersenyum riang .

"Waiter , ni duit saya letak kat atas meja ni eh . Thank you" aku meletakkan duit di atas meja .

Aku mengambil kunci kereta di atas meja dan terus memapahnya masuk ke dalam kereta .

Apabila sampai sahaja di rumah , aku kembali memapahnya masuk ke dalam rumah .

"Good , nasib kau tak kunci rumah ni" kataku .

Aku membawa Jihoon masuk ke dalam biliknya .  Aku membaringkannya di katil . Dan aku turut terbaring di sebelahnya .

"Akhirnya saya boleh pegang muka awak sayang . Bukan senang tau kita nak macam ni . Ni peluang emas saya . So lepasni saya dapat miliki awak sepenuhnya sebab wife kesayangan awak tu dah tak percayakan dekat awak lagi dah" aku tergelak sambil mengusap kepalanya perlahan .

Somi pov

"So bila kau nak bagitau Jihoon yang kau pregnant ?" tanya Jisoo .

"Lepas balik ni la" jawabku .

"Mesti dia happy gila weh" katanya .

"Mestila ni anak dia kot . Anak Park" jawabku .

"Tak sangka aku lepasni aku dengan Chungha jadi aunty dah lepasni" katanya .

Aku tergelak .

"Dah jom balik" kataku .

Eunmi pov

Handphone Jihoon berbunyi di atas katil tanda notification dari Somi . Aku membuka .

Wifeu 💘

Saya otw balik .

"Hm dah nak balik . Okay jom sayang , wife awak nak balik dah" aku membuka bajunya .

"Somi , let's see who win after this" aku tersenyum kecil .

° 𝕊𝕒𝕧𝕖 𝕐𝕠𝕦 𝕀𝕟 𝕄𝕪 ℍ𝕖𝕒𝕣𝕥 𝕊2 ° Where stories live. Discover now