Ep 12

66 9 0
                                    

Aku masuk ke bilik aku melihat Jihoon sedang baring sambil bermain handphonennya .

Dia menjelingku dan terus menarik selimutnya untuk tidur .

"Teruk sangat ke aku ni ?" bisik hatiku .

Aku baring untuk tidur . Aku menatap wajah Jihoon .

Wajah penat lelah seharian bekerja sangat jelas kelihatan .

"Mianhae Jihoon-ah . Saya cuma takut awak curang dengan saya . Tu je . Bukan sebab saya terlalu jealous awak dengan Eunmi . Saya sayang awak sangat sangat . Saya tak nak awak jatuh dekat tangan perempuan lain selain saya" aku mengusap pipinya perlahan .

Esok pagi

Jihoon turun untuk pergi ke kerja .

Tetapi dia terus ingin pergi tanpa sarapan pagi .

"Jihoon-ah" panggilku .

Dia menoleh .

"Awak tak nak breakfast dulu ke ?" tanyaku .

"Tak nak" jawabnya .

Aku berlari ke arahnya .

"Sayang , jangan la macam ni . Saya minta maaf okay ? Saya janji saya tak buat lagi" aku memegang lengannya .

Dia hanya mendiamkan diri .

"Jom kita breakfast sama sama" ajakku .

"Takpela . Saya breakfast kat luar je" jawabnya .

"Ala saya kan dah masakkan tak payah la pergi kedai lagi" kataku .

Dia memandangku tajam .

"Janji dengan saya sekarang awak tak buat lagi lepasni" katanya .

"Ye saya janji . Saya tahu saya salah . Saya terlampau kongkong awak . I mean saya tak boleh tengok awak rapat sikit dengan Eunmi . So saya janji saya tak buat lagi dah lepasni" aku mengangkat tanganku .

"Okay . Kalau awak buat lagi that means awak tak sayangkan saya" jawabnya .

"Okay , now jom kita breakfast dulu" ajakku .

"Kiss dulu" dia muncungkan bibirnya .

"Eh awak ni kenapa ? Pagi pagi mintak kiss" kataku .

"Ala cepatla . Kalau tak saya tak nak maafkan awak" dia memeluk tubuhnya .

"Eeeyyy mengadanya . Cepatla sini" kataku .

Dia tersenyum dan mendekatkan pipinya ke arahku .

++++++

Selepas sarapan , aku menghantar Jihoon di depan rumah dan terus pergi ke office .

"Ubah diri kau Somi . Kesian dekat suami kau . Dia penat penat kat office then balik kau pulak bebel kat dia . Buang ego kau tu" bisik hatiku .

"Ya kau kene berubah Somi . Ni untuk kebaikan suami kau . Dia sayangkan kau so jangan risau sebab di hati dan fikiran dia cuma ada kau sorang je" kataku dengan yakin .

° 𝕊𝕒𝕧𝕖 𝕐𝕠𝕦 𝕀𝕟 𝕄𝕪 ℍ𝕖𝕒𝕣𝕥 𝕊2 ° Where stories live. Discover now