Ep 26

43 8 0
                                    

"Eomma , tolong panggil Somi . Jihoon nak cakap dengan dia" rayuku .

"Sudahla Jihoon . Beri Somi masa untuk dia tenangkan fikiran . Tolong faham perasaan dia . Tambahan pulak sekarang ni dia tengah pregnant . So as a husband tolongla buat something tu fikir dulu perasaan wife sendiri" jawab eomma .

Aku menunduk ke lantai . Aku rasa bersalah terhadap Somi . Marah marah tanpa mendengar penjelasan .

"Eomma , Wooshin balik dulu la . Dah janji dengan mama papa nak lunch sama sama" kata Wooshin .

"Nae gomawo Wooshin-ah" eomma tersenyum .

"Bro , kau tak sepatutnya buat Somi macam tu" dia menepuk bahuku lalu berlalu pergi .

"Jihoon buat apa lagi dekat sini ? Balik la sana . Eomma nak masuk" katanya .

"Eomma , tolong Jihoon eomma . Pujuk Somi untuk terima Jihoon semula . Im really sorry eomma" aku memegang tangan eomma .

"Kalau betul Jihoon sayangkan Somi . Please show your effort to fix all of this" eomma terus masuk ke dalam .

Eunmi pov

"Whatt ??!! seriously im pregnant? No this is cant be" aku keluar dari klinik .

"Hai sayang" seorang lelaki datang memelukku dari belakang .

Aku menoleh .

"Hyuk ?!!" aku terkejut .

"Kenapa u datang klinik ni ? Ha no need to tell me . Because i know the answer" senyumnya .

"Kita nak dapat baby kan tak lama lagi" dia memegang perutku .

"Lepas la" aku menepuk tangannya .

"Amboi garangnya . Hm okay la jom i belanja u makan . Kita borak borak" pelawanya .

"Okay" jawabku .

++++++

"So u no need to worry okay sebab i akan bertanggungjawab dengan semua ni" katanya .

"No !" jawabku .

"Wae ?"

"Sebab i akan gunakan baby ni untuk i dapatkan lelaki yang i cinta"

"Mwo ? What do u mean ?"

"U tahu kan i memang lama dahagakan boss i ? Jihoon tu . So i dah buat bermacam cara untuk dapatkan dia . And i bagitau dia yang i pregnantkan anak dia . Then 3 days later , i pregnantkan anak u . So i tak payah la nak berlakon lagi . Sebab i memang pregnant . So senang la nanti baby ni keluar as Jihoon's child . Not you ! "

"Sayang . U cakap apa ni ? Ni kan anak kita . Kita kahwin okay . I sayang u"

"I tahu ni anak kita . But if u betul betul sayangkan i tolongla jangan mengaku ini anak u"

"Sayang . U tahu kan i memang cintakan u . I nak hidup dengan u . Nak ada anak dengan u . Then kenapa u senang senang je cakap macam ni ?"

"Sebab i nak kahwin dengan orang lain bukan u !"

"Sebab apa ? Sebab i tak kaya macam Jihoon ke ? Dia pun dah ada wife kan . U ingat dia akan bahagiakan u ke ? Kalau u kahwin dengan i , i janji akan bahagiakan u selamanya"

"Setakat bahagia tu i tak peduli sangat pun . I just nak harta dia . U know what , susah nak dapat lelaki kaya macam dia . Semua yang tergila gilakan i semuanya spesis u . Rupa ada . Harta tak seberapa"

"No ! i tetap tak terima dengan keputusan u ni . Anak tu anak i . Kita tetap akan kahwin !" katanya lalu bergegas pergi .

"Hyuk !!" panggilku .

Somi pov

"Papa dah tak sayang kita sayang" aku mengusap perutku perlahan .

"Apa salah mama sampai papa buat macam ni ?"

"Tapi walau macam mana pun . Teruk mana pun dia . Dia tetap papa sayang . And masih lagi suami mama" terukir senyuman di bibirku .

"No Somi ! Kau tak boleh nangis . Kesian anak dekat anak kau !"

Eunmi pov

"Aduhai kenapa la Hyuk nak jugak kahwin dengan aku ni ?" aku mengusutkan kepalaku .

"Kalau aku teruskan dengan plan aku , silap silap Hyuk bagitahu Jihoon perkara yang sebenar . Lagi teruk jadinya nanti"

"So aku kene buat sampai Hyuk terima plan aku and tolong aku jugak . Sebab aku perlukan bantuan dia jugak in case kalau ada emergency"

Aku mengambil handphone dan menelefon Hyuk .

"I nak jumpa u sekarang jugak" aku meletak semula handphoneku .

++++++

"So ada apa u nak jumpa i ni ? Kalau pasal...." belum sempat dia menghabiskan ayatnya aku mencelah .

"Dengar dulu please" jawabku .

Dia mengangguk .

"So i dah fikir masak masak i tetap akan kahwin dengan Jihoon . And anak ni akan jadi anak dia . So u jangan nak pandai pandai mengaku ini anak u eh"

"Whatt ??!!!"

"Nak atau tak nak u kene terima jugak kalau u sayangkan i"

"Memang la i sayangkan u . Tapi jangan la suruh i buat macam ni sayang... jangan merepek boleh tak"

"I tak merepek . Hyuk , u sendiri tahu kan . I kalau i nak sesuatu tu i akan dapatkan sampai la i dapat"

"Anyway u jangan risau la . Kalau i dah jadi isteri Jihoon , duit tu i akan bagi u jugak . Walaupun i dah jadi isteri orang tapi i masih sayangkan u . So bila i dah dapat semua kuasa dia i akan minta cerai dan balik semula dekat u . And kita dapat hidup bahagia dengan harta yang banyak yang 10 keturunan pun takkan habis tu sayang" aku tergelak keriangan .

"Shin Eunmi ! I tetap tak setuju ! U cakap la macam mana sekalipun . I tetap takkan terima kalau u nak kahwin dengan lelaki tu" dia bangun untuk pergi .

"Kalau u tak nak terima , i akan gugurkan kandungan ni !"

"U jangan buat kerja gila la" dia memberhentikan langkahnya .

"I akan buat kerja gila kalau tak nak ikut plan i"

"I tahu u takkan buat semua ni"

"Oh u ingat i main main . Okay !" aku mengeluarkan pil di dalam handbagku .

"Sayang . Eh jangan macam macam la" dia menghalangku .

"Lepas !"

"No ! Buat apa baby ni ada . Kalau i tak boleh kahwin dengan Jihoon . U tahu kan baby ni la satu satunya peluang i untuk dapatkan dia . So kalau u tak terima buat apa baby ni hidup ? I gugurkan jela lagi bagus !"

"Okay fine . U boleh kahwin dengan Jihoon and i takkan mengaku baby ni anak i"

"Serious ?"

"Dah itu yang u nak"

"Macam ni la baru i sayang"

"Tapi u ingat eh . I buat semua ni sebab i tak nak u buat kerja gila nak gugurkan anak kita . Make sure lepas u dapat apa yang u nak , u minta cerai dengan dia dan kita kahwin or i buka mulut bagitahu cerita sebenar"

"Okay sayang . U jangan risau . I tahu nak handle semua tu . Tapi i masih tak tenang kalau i dapat jadi isteri Jihoon tapi isteri dia yang pertama tu still ada"

"U nak buat apa ni ?"

"Well . I tahu Jihoon takkan ceraikan dia macam tu je . But then i tak nak ada orang ganggu rumah tangga i dengan Jihoon . Sebab i tak nak ada penghalang untuk i dapatkan harta dia .

"Then what u gonna do ?"

"For now ini bukan kerja i . But u Hyuk !"

"U nak i buat apa dekat Somi ?"

"So i nak u gugurkan kandungan Somi . Kalau boleh u bunuh je terus Somi tu"

° 𝕊𝕒𝕧𝕖 𝕐𝕠𝕦 𝕀𝕟 𝕄𝕪 ℍ𝕖𝕒𝕣𝕥 𝕊2 ° Where stories live. Discover now