Ep 23

115 11 1
                                    

Jihoon pov

Aku pergi ke office semula . Aku masuk ke bilikku . Sebelum masuk ke dalam bilkku , aku terdengar bunyi kecoh di dalam . Aku segera membukanya .

"Ni ada apa ni kecoh kecoh" kataku .

"Encik Jihoon . Ni saya dah kata yang encik Jihoon tak benarkan Eunmi masuk ke sini . Tapi dia still nak masuk ke sini" jawab staff .

"Takpe . Awak boleh sambung buat kerja awak" kataku .

"Baik encik" dia menunduk dan keluar .

Aku terus memandang Eunmi tajam .

"Kau ni kenapa ? Dah tak faham bahasa dah ? Bukan ke aku dah kata jangan datang sini lagi . Kau tak faham ke macam mana ni ?" tanyaku .

"Salah ke saya nak datang office bakal suami saya" jawabnya .

"Bakal suami ? Heh ! Kau jangan nak mimpi aku akan kahwin dengan kau" kataku .

"Awak akan kahwin dengan saya Jihoon . Awak kene bertanggungjawab" jawabnya .

"Aku kata tak nak !" tengkingku .

"Kau datang rumah parents Somi lepastu kau nak ngaku ngaku yang kau ni mengandungkan anak aku . Perempuan jenis apa kau ni ?"

"Memang betul pun saya mengandungkan anak awak . Buat apa saya nak tipu awak Jihoon ? Saya pun tak nak la kacau rumah tangga orang . Tapi awak tu yang nak runtuhkan rumah tangga awak sendiri . So awak tanggung la" jawabnya selamba .

"Hey aku tak pernah sentuh kau la . Pasal haritu ? Aku tak tahu kenapa kau ada dengan aku time tu . Yang penting aku tak sentuh kau" kataku .

"Awak lupa ke apa awak buat dekat saya time tu ? Dahla saya malas nak cakap" dia memeluk tubuhnya .

"Kau tahu tak disebabkan kau semuanya jadi huru hara balik . Sebab kau ! tengkingku .

"Sampai bila bila pun aku takkan kahwin dengan kau . Dan aku takkan percaya yang kau mengandungkan anak aku even borang tu mengatakan kau positif pregnant . Sebab aku tahu , aku tak buat semua tu" kataku .

"Suka hati awak la Jihoon . Awak nak percaya atau tak . Apa yang saya tahu awak kene kahwin jugak dengan saya . Mesti ! Sebab kalau tak...."

"Kalau tak apa ?!"

"Saya akan bawak kes ni naik ke mahkamah" katanya dan terus keluar dari bilikku .

"Aku tahu kau takkan buat macam tu . Sebab kau penipu !" kataku .

Dia hanya menghiraukanku .

Somi pov

Aku mendengar perbualan eomma dan appa semasa mereka sedang makan tengah hari . Aku duduk di tangga .

"Awak tahu tak tadi PA Jihoon tu datang sini" kata eomma .

"Yang Somi kata tu ke ?" tanya appa .

"Ye . Eunmi nama dia"

"Buat apa dia datang sini ?"

"Tu saya nak cerita ni . Dia datang sini mengaku yang dia mengandungkan anak Jihoon . Dia cakap sendiri depan saya depan Somi depan Jihoon . Jihoon ada sekali tadi dia datang"

"Eh awak biar betul . Takkan la Jihoon sanggup buat macam tu . Saya tak percaya sangat apa Somi cakap haritu"

"Betul . Dia siap bawak bukti awak tahu tak . Dia bawak borang yang mengatakan dia tu mengandung"

"Jadi maksudnya betul la Jihoon... Tak sangkanya saya"

"Saya pun tak sangka"

"Habistu Somi macam mana ?"

"Dia kata lepas dia bersalin nanti dia nak cerai dengan Jihoon"

"Somi tu biar betul ? Dia tu suka buat pape tak fikir dulu . Main cakap je . Saya bukan apa . Takut menyesal je nanti"

"Somi tak menyesal dengan apa Somi cakap appa" sampukku .

"Somi.." eomma terkejut melihatku .

"Somi nak cerai dengan Jihoon lepas Somi bersalin nanti . Muktamad !" kataku dan terus naik ke atas .

Aku menutup pintu bilikku lalu menangis .

Aku menangis sambil melihat cincin perkahwinan kami .

Aku teringat semua memori semasa perkahwinan kami . Indahnya waktu itu tidak dapat digambarkan .

"Saya sarung cincin ni dekat jari awak , awak sarung cincin dekat jari saya dengan harapan kita sentiasa bersama susah dan senang"

"Ye kita sentiasa bersama susah senang"

"Saya sayang awak" Jihoon mencium dahiku dengan penuh bermakna .

Aku teringat kata katanya .

"Nampaknya memang kita dah tak boleh nak bersama lagi lepas ni Jihoon" aku menanggalkan cincin dan membuka laci untuk meletakkannya .

Apabila aku membuka laci aku ternampak satu kotak .Aku membukanya dan terdapat seutas rantai . Aku baru teringat sewaktu aku mengemas barang di rumahku , aku mengambil kotak ini . Terdapat sepucuk surat di dalam kotak itu . Aku membacanya .

"Dear isteriku Jeon Somi . Happy anniversary untuk kali pertama sayang . Terima kasih kerana hadir dalam hidup saya . Kehadiran awak memberikan warna yang indah dalam hidup saya . Saat saya berkeluh tentang kehidupan saya selalu ada awak yang setia mendengarkan dan memberi saya semangat . Terima la hadiah ini sebagai tanda sayang saya dekat awak . Saya hanya mampu bagi ni je . Saya nak awak tahu hanya awak sahaja perempuan yang saya cinta dalam dunia ini . Hanya awak sahaja di hati ini sayang . Saya sayang awak untuk hari ini , hari esok , hari lusa dan selamanya . I Love You Jeon Somi...

"Awak tipu Jihoon ! Awak kata awak sayang saya , awak cintakan saya . Hanya ada saya je dalam hati awak tapi...tapi kenapa awak buat saya macam ni Jihoon . Kenapa ?! Awak tahu tak , betapa hancurnya hati saya bila tengok awak dengan Eunmi dalam bilik kita . Hati saya lagi hancur bila Eunmi cakap dia mengandungkan anak awak Jihoon" kataku sambil menangis .

Aku memegang rantai yang diberi olehnya .

"Saya benci awak Jihoon . Saya benci awak !" aku menyimpan semula rantai itu di dalam kotak .

Aku ingin menyimpan cincin perkahwinan kami . Dan akhirnya aku memutuskan untuk memakai semula cincin itu .

Aku menyimpan semula kotak itu di laci dan baring di atas katil . Aku cuba menenangkan fikiranku . Tetapi air mata masih lagi berjurai . Fikiran yang serabut , hati yang pedih :(

"Somi" eomma mengetuk pintu .

"Masuk la" aku segera mengelap air mataku .

Eomma masuk dengan membawa makanan dan minuman .

"Tak sudah lagi ke menangis ?" tanya eomma .

Aku hanya terdiam .

"Ni eomma ada bawak jjamppong untuk Somi . Somi kata Somi nak makan ni kan . Ni eomma bawakkan . Makan la"

"Tak nak la eomma . Terus takde selera dah nak makan"

"Jangan la macam tu sayang . Kesian baby dalam perut tu . Somi tak kesian ke ?"

"Ha yela Somi makan la"

"Ni mesti nangis dari tadi kan ? Sembap je mata ni . Cuba senyum sikit"

"Tak nak la . Takde mood"

"Kesian la baby Somi ni . Dapat eomma yang murung je . Baby pun nak tengok jugak eomma dia happy . So Somi kene la senyum untuk baby"

Aku cuba untuk senyum .

"Ha macam tu la baru anak eomma" eomma mengusap kepalaku .

Aku tersenyum .

++++++

2 bulan kemudian...

Wooshin pov

Aku sudah sampai di airport .

Btw mama dan papa tak jadi pindah Amerika . So that aku je yang pergi Amerika untuk sambung belajar sekat sana . So now , IM BACK .

° 𝕊𝕒𝕧𝕖 𝕐𝕠𝕦 𝕀𝕟 𝕄𝕪 ℍ𝕖𝕒𝕣𝕥 𝕊2 ° Where stories live. Discover now