Wooshin pov
Aku pergi ke arah Somi yang sedang menangis itu .
"Awak okay ?" tanyaku .
Dia mengangguk lalu mengelap air matanya .
"Saya minta maaf sebab saya cakap yang kita dah kahwin . Tapi saya cakap macam tu supaya dorang tu tak cakap buruk pasal awak . Saya tak suka"
"Takpe . Ada bagusnya jugak awak cakap macamtu . Lagipun tak lama lagi kita memang nak kahwin"
Aku tersenyum .
"Saya ada nak cakap something"
"Apa dia ?"
"Saya cakap kat rumah la nanti . Ada eomma dengan appa sekali"
"Oh okay"
++++++
Somi pov
"Since semua orang ada dekat sini , Somi nak cakap something yang penting"
"Somi nak cakap apa ni ?" eomma memandangku .
"Eomma appa . Somi akan kahwin dengan Wooshin tak lama lagi"
"Kalau itu yang Somi nak eomma dengan appa setuju"
Aku tersenyum .
"Bila majlis ? Ah yang penting mesti lepas baby lahir kan ?" eomma tersenyum sambil memandang appa .
"Tak"
Mereka berdua memandangku termasuk Wooshin .
"Somi akan minta cerai dekat Jihoon secepat mungkin . Sebab Somi tak nak tunggu lama lama lagi"
"Sayang . Fikir betul betul . Jangan biarkan ego kuasai semuanya"
"Somi dah fikir betul betul . Even lepas baby ni lahir pun bende still sama . Takde apa yang berubah . Jihoon pun akan kahwin dengan Eunmi tak lama lagi . So apa lagi yang nak ditunggukan ?"
Mereka semua memandang sesama sendiri .
"Somi naik atas dulu la"
Eunmi pov
"Well thank you sebab u setuju dengan plan i"
"I terima sebab i sayangkan u"
"I know it . Well i pun akan kahwin dengan Jihoon tak lama lagi . Dia dah terima i sayang . Look how amazing i am arrange semua ni" aku tergelak .
Dia juga tersenyum .
"So u dah boleh mulakan kerja u sekarang"
"Kerja apa ?"
"Hancurkan Somi"
"But how sayang ?"
++++++
Somi pov
"Eomma ? Appa ?"
Aku melihat sekeliling rumah .
"Mana dorang ni ?" aku cuba menelefon eomma tetapi tidak diangkat .
Aku cuba menelefon appa pula . Juga tidak diangkat .
"Keluar tak bagitahu pun"
Aku pergi ke arah dapur . Aku merasakan ada seseorang yang mengikutiku dari belakang . Aku cuba menoleh . Tetapi tiada sesiapa . Mungkin hanya perasaanku .
Aku mengambil epal merah di dalam peti ais . Aku terdengar bunyi sesuatu yang pecah dari luar . Seperti pasu bunga yang pecah . Aku ingin keluar untuk melihat apa yang terjadi .
YOU ARE READING
° 𝕊𝕒𝕧𝕖 𝕐𝕠𝕦 𝕀𝕟 𝕄𝕪 ℍ𝕖𝕒𝕣𝕥 𝕊2 °
Romance𝐇𝐨𝐰 𝐝𝐚𝐫𝐞 𝐲𝐨𝐮 𝐏𝐚𝐫𝐤 𝐉𝐢𝐡𝐨𝐨𝐧 ! 𝐖𝐡𝐲 𝐚𝐥𝐥 𝐨𝐟 𝐭𝐡𝐢𝐬 𝐦𝐮𝐬𝐭 𝐡𝐚𝐩𝐩𝐞𝐧 𝐭𝐨 𝐦𝐞 ! 𝐖𝐡𝐲 ? 𝐖𝐡𝐚𝐭 𝐢𝐬 𝐦𝐲 𝐟𝐚𝐮𝐥𝐭 ? 𝐖𝐡𝐚𝐭 𝐡𝐚𝐯𝐞 𝐢 𝐝𝐨𝐧𝐞 𝐭𝐨 𝐲𝐨𝐮 ? 𝐖𝐞 𝐚𝐫𝐞 𝐫𝐞𝐚𝐥𝐥𝐲 𝐧𝐨𝐭 𝐦𝐞𝐚𝐧𝐭 𝐭𝐨 𝐛𝐞...