Somi pov
"Eomma appa"
Mereka menoleh ke arahku .
"Patut ke Somi minta cerai dekat Jihoon ?"
"Somi . Appa dah pernah cakap dari dulu lagi . Ingat tak pasal anak kawan appa tu . Ha tengok sekarang apa jadi . Apa yang appa cakap tu betul . Tengok la ni . Somi ni degil tau . Cuba dengar cakap appa dari dulu kalau tak ni semua takkan jadi".
"Eh awak ni . Nak mengungkit pulak . Somi . Eomma tak kisah apa pun keputusan yang Somi buat . Tapi Somi kene fikir masak masak . Betul tak apa Somi buat ni ? Nanti nak menyesal pun dah takde guna . Somi nak ke baby tu membesar tanpa seorang ayah ? Kasih sayang seorang ayah ?"
"Lepas balik klinik tadi pergi makan dengan Wooshin . Dia bagitahu yang dia masih sayangkan Somi eomma appa"
"Maksudnya ?" eomma kelihatan bingung .
"Dia cakap kalau betul Somi nak bercerai dengan Jihoon , dia nak lamar Somi untuk jadi isteri dia"
"Hm . Kalau dengan situasi sekarang ni , appa setuju kalau Somi nak kahwin dengan Wooshin . Setidaknya anak tu ada la jugak ayah . Walaupun bukan ayah kandung"
"Cerita dia senang je . Somi sayang Wooshin ? Cintakan Wooshin ? Macam mana Somi nak mulakan hidup baru dengan dia kalau fikiran Somi masih untuk Jihoon ?"
"Eomma . Kenapa eomma masih lagi nak backup Jihoon ?"
"Eomma tak backup dia . Eomma cuma..."
"Cuma apa eomma ? Cuma tak percaya dengan semua bende yang jadi ni ?"
Eomma memandangku lalu mengangguk perlahan .
"Eomma . Tadi kat klinik ada Jihoon sekali"
"Ha bagusla . Dia tahu la tu Somi harini pergi checkup baby"
"Dia dengan Eunmi . Dia teman Eunmi checkup . Bukan teman Somi"
"Somi . Maybe tu dia terpaksa . Cuba la Somi fikir positif pulak . Buang la fikiran negatif tu"
"Terpaksa macam mana eomma ? And how i can to think positive dengan keadaan macam ni..."
"Okay Somi . Eomma tak nak push Somi . Somi dah besar . Dah nak jadi eomma dah pun . Somi boleh fikir sendiri . Eomma kat sini support Somi no matter what . Either Somi nak cerai atau tak or nak kahwin dengan Wooshin or tak"
Aku berdiri lalu berjalan menuju ke bilik .
"What i can do now ?" aku mengusutkan kepalaku .
Aku menangis di bucu katil .
"Jihoon . Kalau awak betul sayangkan saya . Please do something for us . Fix everything . We will be parents soon . We will have a child" aku memegang cincin kahwin kami .
1 bulan kemudian
"Saya minta maaf sebab baru nak bagi jawapan harini"
"Takpe . Kan awak balik rumah nenek awak untuk tenangkan fikiran so saya tak nak la kacau . Lagipun saya sanggup tunggu even setahun lagi"
Aku hanya tersenyum .
"So apa jawapannya ?"
"Yes . Saya terima awak"
"Mwo ? Seriously ?"
Aku mengangguk tetapi terdapat sedikit rasa sebak di wajahku .
"Saya terima awak sebab saya lebih fikirkan pasal kehidupan anak saya bila dia dah besar nanti . Dia perlukan seorang ayah . Tapi tula . Ayah dia pun serupa tak wujud je dekat dunia ni . So saya harap sangat awak dapat limpahkan kasih sayang awak dekat anak saya macam anak awak sendiri"
YOU ARE READING
° 𝕊𝕒𝕧𝕖 𝕐𝕠𝕦 𝕀𝕟 𝕄𝕪 ℍ𝕖𝕒𝕣𝕥 𝕊2 °
Romance𝐇𝐨𝐰 𝐝𝐚𝐫𝐞 𝐲𝐨𝐮 𝐏𝐚𝐫𝐤 𝐉𝐢𝐡𝐨𝐨𝐧 ! 𝐖𝐡𝐲 𝐚𝐥𝐥 𝐨𝐟 𝐭𝐡𝐢𝐬 𝐦𝐮𝐬𝐭 𝐡𝐚𝐩𝐩𝐞𝐧 𝐭𝐨 𝐦𝐞 ! 𝐖𝐡𝐲 ? 𝐖𝐡𝐚𝐭 𝐢𝐬 𝐦𝐲 𝐟𝐚𝐮𝐥𝐭 ? 𝐖𝐡𝐚𝐭 𝐡𝐚𝐯𝐞 𝐢 𝐝𝐨𝐧𝐞 𝐭𝐨 𝐲𝐨𝐮 ? 𝐖𝐞 𝐚𝐫𝐞 𝐫𝐞𝐚𝐥𝐥𝐲 𝐧𝐨𝐭 𝐦𝐞𝐚𝐧𝐭 𝐭𝐨 𝐛𝐞...