Bab 4

341 14 0
                                    


Natasha menuju ke ruang dapur. Kelibat susuk belakang anak pak abu sedang menuang air ke cawan.
Tanpa diberitahu, Natasha bergegas ke dapur untuk membantu Fatima. Natasha mengambil cerek dari fatima tanpa disedari fatima. tangannya bersentuhan dengan fatima.
Fatima memandang Natasha yang sibuk menuang air ke cawan, sentuhannya seolah ada elektrik mengalir antara mereka.

"maafkan saya, saya hanya nak membantu" ujar natasha dengan lembut tanpa menatap fatima.

Sementara itu fatima umpama terkena pukauan dihadapnya.
jantung fatima beritma laju. hati dan akalnya umpama mengenali susuk badan dan struktur wajah wanita di depannya.

"saya...fatima."..usai fatima menarik tangan nya pada gagang cerek dan menghulurkan tangan nya ke arah natasha.

Natasha menoleh menatap fatima sambil menuangkan air.
dua mata bertentangan..dua hati tidak keruan..umpama satu pertemuan yang terpisah lama.natasha merenung jauh ke wajah fatima. tangan fatima tidak disambut. air yang dituangkan tanpa sedar telah memenuhi cawan.

"dr. natasha....kami tak minum pakai talam.." ujar fatima sambil mengambil cerek dr natasha dan membuang lebihan air dalam talam.

Natasha pula masih berdiri memerhati wajah dan kelibat fatima..minda nya bermain dengan cepat.

"maafkan saya...saya rasa saya perlu jumpa pesakit.." ujar natasha bergegas ke ruang meja makan dan meminta izin dr Abu dan isteri untuk balik.

Setibanya fatima ke ruang makan, dr abu memberi reaksi tanda soal dengan fatima.
fatima hanya mengangkat bahu dan menunjukkan reaksi tidak tahu.

Helmi tersenyum rapi melihat senyuman fatima dibibir. bayangan beliau kini umpama fatima sudah menjadi isterinya.
makan malam itu menjadi satu impian yang telah dicapai oleh helmi dan mengharapkan ianya berpanjangan.
__________________________________
Natasha POV

"ema ..ema ...fatima..emaa..siapa fatima..kau kenal aku ka tidak fatima .ema...lama aku cari kau..menahan rindu..." wajahnya ditenung di depan cermin.

Tidak disangka orang yang dicari mencuri hatinya sekali lagi. wajah yang sama, senyuman yang sama, tarikan yang sama, suara yang sama..

'adakah aku jatuh hati kali ke dua??.kenapa sukar lupakan kau fatima'

Berbaring sendirian di katil, natasha membelek gambar ditangannya. Hati masih berdebar dengan sentuhan halus fatima.

'esok, kita akan bertemu lagi fatima. i will try to make u remember me..and...' menitis mata menatap wajah yang dirindui pada gambar.

______________
hey reader, iam sorry for late n short update..will upload again...see ya...vote pleasee..then i have a strength to upload the story.

Teratak HatiWhere stories live. Discover now