Bab 10

342 8 0
                                    

" kenapa di London ema?" Natasha mula bimbang.
Peluh mula menitik.
Kedengaran dari jauh suara kanak-kanak berlari keriangan, suara ibu bapa memanggil anaknya dan suara Helmi..

"Fatimaaa..." Helmi menyapa kedua-duanya.
"Boleh saya jumpa awak sebentar?" Helmi dilihat menyorokkan sesuatu pada poketnya.

Natasha bangun, dan segera mengemas tempatnya.
"Saya pergi dulu." Kata Natasha kecewa kerana diganggu.
Fatima hanya mampu mengeluh dan tidak mampu untuk menarik tangan natasha supaya duduk semula. Seakan masa berlalu dengan pantas, Natasha telah hilang pada pandangannya.

"Kenapa Helmi?"Tanya Fatima dengan nada lemah.
"Saya nak bagi awak rantai ni".Dikeluarkannya rantai emas bebuahkan emaa berbentuk hati.
" Ini tanda saya akan mengikat awak, dan sekiranya awak setuju,  saya akan meminang awak dalam masa sebulan lagi. Kalaupun awak tidak menyukai saya, terima lah dulu rantai ini, sebagai hadiah, kiranyanya sebaliknya, maka saya akan datang dengan rombongan meminang nanti." Tanpa menunggu jawapan dari fatima, helmi berdiri, dan berlalu pergi.
Fatima di umpama dipanah petir, tidak tahu malah kelu dengan lidah sendiri. Tidak pernah baginya seseorang lelaki memberi rantai apatah lagi berjanji hendak meminangnya. Rantai ditangannya hendak dibuang kerana fatima tiada rasa berkehendakkan Helmi. Malah Helmi dianggapnya sebagai teman kerja dan rakan dari kecil. Fatima balik ke kawasan aktiviti dan tidak menghirau kan khemah lain. Difikirannya sedang buntu memikirkan Natasha dan Rantai tersebut.
----------------------------------------------------------
"Mak, ayah" Sapa Fatima kepada ibubapa nya yang sedang minum. Di letaknya rantai atas meja makan dan mengeluh panjang.

"Eh mana dapat rantai ni" Tanya mak hisa.
"Helmi yang bagi kan?" Tanya Pak Abu.
"Eh, mana ayah tahu?" Fatima pelik.
"Masa kau kat London haritu, Helmi bincang dengan Ayah dan Mak, kami berdua setuju kalau kau berkenan dengan Helmi. Helmi pun lama dah suka kat kau cuma baru sekarang berani nak meminang. Kalau kau setuju kau simpan rantai tu, kalau kau berkenan kat orang lain, kau bagi balik rantai tu". Kata Pak Abu sambil melihat anak dara nya yang tengah risau.
"Betul tu Fatima, terpulang pada kau. Tapi kami memang berkenan dengan Helmi, baik, rajin suka membantu orang kampung, walaupun x habis belajar, tapi akal Helmi pun cergas. Sesuai dengan kau fatima, lagipun mana nak cari pemuda lain" Jelas Mak Hisa berharap agar fatima bersetuju dengan mereka.
Fatima tidak mampu berkata. Hanya dilihatnya rantai di meja. Di ambilnya rantai tersebut dan diberinya ke tangan maknya.
"Mak, saya tak pasti lagi, tapi biar mak pegang dulu rantai ini. Sampai masa hati saya berkenan barulah saya pakai" Kata Fatima umpama pahit untuk ditelannya. Dihatinya hanya seorang :Natasha.
_____________________________________

Hari berlalu dan berlalu, tidak dilihat kelibat Natasha mahupun Helmi. Fatima risau dengan keadaan Natasha. Budak-budak kampung bercakap tentang Doktor yang semakin garang. Kadang kala didengar nya ura-ura doktor kampung bercinta dengan Helmi yang menyebabkan hati nya kacau. Risau tidak menentu.

Fatima menunggu diluar rumah Natasha. Natasha dilihatnya berjalan dengan Helmi. Semakin gemuruh rasa jiwa Fatima. Dua kelibat semakin mendekati. Satu kelibat merisaukan satu kelibat menenangkan. Senyuman diukir bila keduanya sampai.

"Oh, fatima, tunggu Helmi ke?" Tanya Natasha sambil senyum. Tidak diketahui senyuman itu sungguh seksa.
"Tak, saya nak bercakap dengan awak" Ujar Fatima sambil memandang Natasha.
"Oh..saya balik dulu Dr, dan Fatima" Helmi terkesima sebentar dengan suara ketegasan Fatima. Dan berlalu pergi. Mungkin cemburu, ujar hati Helmi sambil senyum berlalu pergi.
______________________________________
Keduanya masuk ke rumah Natasha. Hampir malam, pintu ditutup dan lampu dibuka. Natasha menuang air kosong kepada Fatima dan memberi padanga yang sedang duduk. Natasha duduk sebelah fatima. Kalau nafsu tidak dikawal, memang sudah Fatima dibawa kebilik. Rindu terlalu lama tidak bersua muka dengan Fatima. Namun dibiarnya perasaannya.
Natasha mengambil tangan Fatima dan digenggam erat.
"Fatima, or Ema..a technical for theater 5, if i am not mistaken the one who get kissed in the toilet by green eyes.." Tidak sempat disambung ayatnya, satu ciuman dibibir secara tiba-tiba diterima Natasha. Natasha membalas kucupan Fatima dan melanjutkannya selama beberapa minit.
Senyuman diukir di penghujung kucupan, satu kucupan lagi diberikan.
Fatima tersenyum dan memandang Natasha dengan penuh rasa rindu dan cinta. Natasha tersenyum dan mengelipkan matanya berkali-kali.
"I ingat you x tahu, hi beautiful green tree" senyum fatima sambil memegang tangan Natasha.
" How do i not forget someone beautiful like you ema..i searched for you almost a decade..you are my first kiss, the one snatched my heart away." sambil mengusap muka dan bibir Fatima.
"Mind to take it back, ???" tanya Fatima sambil berseloroh.
"Hell, No.!" Natasha ketawa sambil membuat mimik muka.
Fatima mengucup bibir Natasha kali ke berapa tidak terkira.
"I miss this lips.....so much" sambil menunjuk bibir Natasha.
"Sleep with me tonight?" tanya Natasha secara tiba-tiba. Tanpa diketahui keduanya, sedang berbaring dengan berbaju sambil berpelukan.
"I have to wake early tomorrow sayang. And lots of things need to do. Mind if you want to sleep with me tonight?😏" tanya Fatima pula.
" Heavenn, yesss!!" teriak sedikit Natasha. Fatima hanya menggelengkan kepala sambil tersenyum.
Natasha bergegas mandi dan membawa kelengkapan malam untuk dibawa bersama. Pintu rumah dikunci dan mereka berdua berjalan berpegangan tangan ke rumah Pak Abu.....
______________________________________

ehemmmm

sorry guyss, late update...
what happens in Fatima room after this
hehehehheehhe😏😏😏😏😏😉😉😉😉
okay will update laterrrr..

Teratak HatiWhere stories live. Discover now