Di sekolah......
Bts sedang sebok berjalan menuju ke kelas crush mereka. Author tak tahu lah apa yang mereka nak buat, so kita tengok je lah ye teman teman -,-
Di hadapan kelas 4-A, kelas dream girl....
Jungkook, j hope, v dan ji min masuk ke dalam kelas dream girl. Masing² nak letak hadiah kat meja crush. Jin, rap monster dan suga jaga kat luar, takut orang nampak kan...lagipon diorang bertiga dah kirim bts yang lain letakkan hadiah kat atas meja crush diorang.
Situasi di dalam kelas dream girl....
"Jungkook!! Mana meja crush jin hyung?" tanya v.
"Tu hah..kat belakang meja crush kau uh..." jawab jungkook.
"Ouck! Belakang je.." kata v.
"Diorang memang duduk dua dua tapi berkelompok kan? Cuma...minji, hazel dgn yunji lah kan yang duduk bertiga kan?" tanya j hope.
"Ha ah.." jawab jungkook.
"Sempat korang bersembang ye...cepat lah sikit letak barang tu pak cik bawang oi..kantoi aku tak tahu ek" kata ji min.
"Alaa...hyung..sekali sekala kita borak tak boleh ker" kata v.
"Bukan tak boleh...tapi kantoi nanti kalau kita buat kerja lambat" kata ji min.
"Hmm...ye lah tu" kata v, lalu memulakam tugasnya.
Situasi di luar kelas dream girl...
"Hyung! Aku macam nampak bayang orang je dari sini!" kata rap monster.
"Mane!?!! Manae!!" tanya jin sambil mencari bayang yang dikatakan oleh rap monster tadi.
"Tu..." rap monster tunjuk ke arah bayang seseorang itu.
Jin dan suga melihat ke arah bayang yang ditunjukkan oleh rap monster tadi.
"Hyung... Bayang tu mcam nak ke sini je" kata suga.
"Kalau macam tu... kau pergi panggil yang lain cepat nanti kantoi susah" kata jin.
Suga hanya angguk dan terus pergi masuk ke dalam kelas dream girl.
"korang! Dah siap belom letak hadiah tu!?" tanya suga.
"Dah!"
"Dah hyung!"
"Dah!"
"Beres "
"Dah jom pergi dari sini...ade orang macam nak menuju ke sini" kata suga.
"Bwo!!!" kata jungkook, jimin,v dan j hope serentak.
"Tak payah terkejut sangat...dah jom" kata suga, lalu jalan keluar dari kelas dream girl.
"Hyung tunggu!!!" panggil jungkook, lalu lari ikut suga dari belakang.
Yang lain terpusu pusu untuk keluar. Usai sahaja mereka keluar, bts pon mula lesap dari situ.
Bayang seseorang yang rap monster cakap tadi mula kelihatan.
"Tadi macam aku nampak orang kat sini? Tapi bila aku dekat terus tak de. Lesap. Hilang dah" kata pak cik jaga.
Pak cik jaga tengok ke arah jam tangannya. 6.05 minit.
"Baru pukul 6.05 minit?! Sorang pelajar pon aku belum nampak lagi. Habis yang aku nampak macam orang tu siapa pulak? Errrr....pagi² buta pon ade hantu ke.? Seram sejuk aku dibuatnya...baik aku pergi dari sini" dengan pantasnya pak cik jaga terus melangkah pergi.
Skip
.
.
.
Situasi dino,seungkwan dan minri yang tengah jalan...."Oppa! Hujung minggu ni kita pergi melawat omma jom" ajak minri.
"Hmm...oppa oky je..." kata dino.
"Aku nak folow boleh?!" sergah seungkwan tah muncul dari celah mana tah dia ni.
"Ehh...kau! Kau semak jer...ni muncul dari mana ni?" tanya dino.
"Alor...aku dari tadi kat sebelah kau, tak kan lah kau x nampak?" tanya seungkwan.
Dino menggeleng.
"Huh...sedihnya hidupku dipalau dan dijadikan tunggul di situ" seungkwan buat air mata palsu yang x berbayar kat situ.
"Hoi anak boo x payah buat drama air mata palsu kau tu ah...meluat aku tgok" kata hoshi yang tah muncul dari mana tah.
Minri menyorok ke belakang dino. Minri ni kalau nampak lelaki lain selain seungkwan dan dino mula lah hati dia ketakutan.
"Kau ni pulak muncul dari mana?" tanya dino lagi.
"Ouck! Aku muncul dari dalam hati adik kau chia chia chia ^-<" kata hoshi.
"-_- kau nak kena tendang ke kena siku!?" tanya dino.
"Alaa...gurau je lah abang iparku" kata hoshi sambil gelak.
"Eihh...aku x restu kau jadi adik ipar aku. Puihh..."
"Alaa...boleh lah abang ipar oi..restu lah aku yg handsome ni" kata hoshi sambil wink.
Minri pantas keluar dari berlindung di belakang dino dan melajukan langkah ke hadapan.
Hoshi terkejut.
"Sejak bila adik kau ade kt situ...?" tanya hoshi.
"Dari tadi" kata seungkwan sambil flip hair.
"Omg!!! Aku tak perasan dok!!! Pastu aku boleh ckp abang ipar lah pe bagai!!! Awat tak cakp awal²!!" bebel hoshi.
"Padan muka kau!" kata seungkwan dan dino serentak.
"Bukan dia saing dream girl yang lain ke selalu?" tanya hoshi.
"Memang lah..tapi hari ni dia nak saing aku pasal ade benda yang dia nk cakap. Padan muka kau hahahaha... Lain kali mulut jaga sikit" kata dino sambil mempercepatkan langkah meninggalkan hoshi dan seungkwan.
"Hahahaha.... Padan muka. Pandai² lah nak cover malu depan minri...bye!" kata seungkwan dengan penuh divanya.
"Aku...malu? Buat apa nak malu...biar je lah dia tau, buhahahah" kata hoshi seorang diri sebelum melangkah mengejar diva boo yitu.
Dasar hoshi mata sepet yg x de perasaan-_-
Tbc
YOU ARE READING
🌼Our Secret Crush🌼
RomanceMengisahkan dream girl nama kumpulan kepada 7 orang perempuan dan bts yg telah menyebabkan novel ini bermula. Dream girl ni merupakan junior kepada bts dan seventeen. Dream girl ni duduk satu rumah kerana mahu mendisiplinkan diri walaupon masing² ka...