Stuasi di malam unggun api bts dan DG menjadi senyap bagaikan ahli kubur.
"Jadi......." jin mula memecahkan kesunyian dan membuatkan bts dan DG yang lain serentak memandangnya.
"Jadi.......korang ade tujuh orang lah ni...." tanya jin. Ayat dia nk ajak berbual.
"Eh tak lah sunbae.... Kami ade 100 orang" jin mendapat jelingan dari minji. Minji menyampah dan bangun. Minji berjalan mahu meninggalkan tempat itu hanya kerana kesalahan yang telah jin buat petang tadi.
"Awak masih marahkan saya ke?" tanya jin membuatkan langkah minji terhenti. Bts dan DG yang lain serentak memandang ke arah mereka berdua.
"Drama free" bisik taehyung ke gegendang telinga jimin. Jim hanya mengangguk, dia mahu melayan drama free yang tak berbayar di situ.
"Dah tahu tanya pula!" minji merengus geram sambil mengatur langkah mahu pulang ke khemah.
Jin mengejarnya dari belakang.
Yang lain berpandang sesama sendiri. Mereka semua ditinggalkan oleh unnie dan hyung mereka begitu sahaja.
Okay abaikan Minjin (minji dan jin) kita teruskan dengan bts dan DG yang lain.
"Hai" sapa jungkook sambil senyum kekok. "Errr..hai?" jawab DG yang lain kecuali minji unnie yg tengah merajuk dan juga solbin yang tengah buat muka meluat.
"Bosan tak?" tanya jungkook. DG mengangguk kecuali solbin.
"Ape kata kita main true or dare" ajak jungkook.
"Wah!!! Jom lah main! Aku suka main natang tu" kata jiyoung sehingga membuatkan dirinya berdiri akibat terlalu exsited.
Semua memandang ke arahnya. Bila sedar dirinya agak kurang sopan dia mula meminta maaf " mian...mian..." dia tunduk banyak kali atas sikapnya yang agak tidak sopan itu.
"Kiyowo" taehyung berkata perlahan. Dibibirnya mengukir satu senyuman.
"Okay!! Jom mulakan" ajak suga.
"Tapi an...tak kan lh kita nk main kat atas rumput ni?" tanya yunji.
"Ala...kita alas guna buku je...namjoon hyung pinjam buku" kata jungkook.
"Eh! Guna lah buku kau!" jawab rap monster.
"Alaa...bagi je lah...kalau ade jin hyung dah lama dah mintak dia" kata jungkook tak nk kalah.
"Hish ye lah...ye lah...nah" rap monster menyerahkan bukunya dengan pasrah. "Hyung tau kook ganti ye!" kata rap monster.
"Ye ye kook ganti" kata jungkook, lalu mahu memulakan permainan.
Bermulalah permainan mereka....botol diputarkan dan mula berhenti ke arah solbin.
"True or dare?" tanya jhope.
"Ermm....." solbin mula berfikir.
"Haish...kalau aku amik true abis lah semua rahsia aku...baik aku amik dare" kata hati solbin.
"Saya amik dare" dengan senang hati solbin menjawab dan membuatkan sengihan di riak wajah jhope.
"Kalau macam uh sunbae dare solbin duduk sebelah jungkook sambil pegang tangan selama game ni abis" cabaran jhope amatlah bisa.
"Bwo!!! X nk xnk saya nk tukar!!! Tak nk ah main!!" tepis solbin pantas.
"Hish kau ni!!! Tadi berani amik dare pastu tak nk buat! Ape ah kau ni." kata hyuri.
"Kau tak nk sahut cabaran uh aku makan coklat bawah katil dalam peti biru kau uh" ugut yunji.
"Ah! Andwae unnie!! Ye lh bin buat" solbin bangun dan taehyung berganjak ke tepi untuk memberi ruang kepada solbin duduk di sebelah jungkook.
Solbin duduk di sebelah jungkook tanpa memandang ke arah jungkook. Dihulur tangannya ke arah jungkook untuk berpegangan.
"Uuuuuu~~" semua mula mengusik. Solbin blushing.
"Dah mula lah putar!" kata solbin yang cuba cover blushing.
"Terima kasih jhope hyung" hati jungkook dah melompat bahagia.
"Hangatnya tangan dia...rasa selesa." bisik hati solbin sambil curi² pandang jungkook.
Botol diputarkan lagi.
Kini botol berputar pada...
Taehyung.
"Oky alien!!!! True or dare!?" tanya jhope.
"Dare!" dengan gentleman nya dia menjawab dare.
"Wouh...cool namja!" kata jiyoung yang saja mengusik.
"Saya memang cool pon" kata taehyung sambil sempat wink ke arah jiyoung.
"Uuu....sempat wink! Apa kata saya yang bagi dare!" hyuri merelakan diri memberi cadangan.
"Ouck boleh je" jawab jhope.
"Taehyung sunbae kena peluk pinggang jiyoung unnie sampai habis game ni...anda berani?" cabaran dari hyuri yang lagi berbisa.
"Yah!! Ape bagi cabaran yang pelik pelik" kata jiyoung.
"Okay saya sahut cabaran uh" taehyung bangun dan terus duduk di sebelah jiyoung. Tanpa sebarang kerelaan dari jiyoung taehyung terus memeluk jiyoung dari tepi. Rapat sangat jarak mereka.
"Wow sweet lah!!!" hyuri saja mahu mengusik.
"Tu ah...sweet sangat"
Satu demi satu pujian keluar dari mulut DG yang membuatkan jiyoung tak terkata apa². Kepalanya ditunduk.
Taehyung tersenyum. Hatinya turut sama seperti jungkook.
"Nasib aku tak kena dare macam uh" kata solbin selamba.
"Tak pe...nanti kena...aku suruh hyung aku bagi cabaran yang lagi mencabar. Betol tak hyung!?" tanya jungkook selamba.
"Yup" jawab mereka semua.
"What the hell.." carut solbin.
"Unnie jangan curi perkataan carut yuri" kata hyuri.
"Ouppss lupa jap...hahahaha... Dah teruskan" kata solbin. Harap maaf dia meroyan sekejap.
Botol diputarkan lagi.
Dan kali ni terkena
Pada.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.Minri.
"Okay minri!!" kata hyuri dan jiyoung sambil bersorak keriangan. Ade sahaja idea jahat dari jiyoung dan hyuri ni.
"Wae!!? Aku tak main kan!" kata minri.
"Kau kat sini so bermakna kau main sekali" kata hyuri.
"Bwo!!! Aku tahu aku balik khemah!!" kata minri.
"Tabah lah my saeng...this your way" ucap hazel.
"ANDWAE!!!!!!!! TT-TT"
Tbc
Bersambung^,^ kalau author main true or dare...author akan pilih or😂😂 maaf kalau bab ni tak best. Jangan lupa vote.
YOU ARE READING
🌼Our Secret Crush🌼
RomanceMengisahkan dream girl nama kumpulan kepada 7 orang perempuan dan bts yg telah menyebabkan novel ini bermula. Dream girl ni merupakan junior kepada bts dan seventeen. Dream girl ni duduk satu rumah kerana mahu mendisiplinkan diri walaupon masing² ka...