Setelah puas j hope dan jimin bercerita bts yang lain hanya mengouh kan sahaja.
"Mana anak jeon?" tanya v tiba².
"Dia tak balik lagi an, kalau dah ade anak boo tu rasenya memang lama lah alamtnya" kata jin.
Situasi Jungkook.......
Dia masih lagi berjalan di dalam hutan bersama solbin dan seungkwan.
"Ni kayu ni tak nk amik ke!?" tanya seungkwan.
"Amiklah kalau dah nampak uh..." kata jungkook.
"Eeeuuuu....kau lah amik. Aku x pegang benda macam kayu ni" kata seungkwan dengan penuh divanya.
*solbin pov*
"Amik je lah...saem dah pilih kau ikut kitorang so amik je lah" kali aku pula yang berkata.
"Hish...ye lah...ye lah...." kata seungkwan mengalah.
"Jungkook sunbae dah banyak ke belum kayu uh" tanyaku dingin. Buat apa nk ramah dia tumpahkan kopi kat aku tau tak!!!.
Author: Pasal kopi pon tak abis² agi😒
"Dah..." jawabnya.
"Okay!! Kalau dah ape agi...jom balik!! Banyak nyamuk ah kat sini. Sakit tau tak kena gigit" bebel seungkwan.
Dalam perjalanan hanya suara seungkwan sahaja yg bising. Kejap ade belalang lah hinggap kat hidung dia. Kejap kejap kayu yang dia bawak tu beratlh ape lah.
Tak pasal jungkook sunbae yg kena bawak kayu tu berat². Aku dgn seungkwan senang lenang je.
Tak pe biar aku tolong. Lagipon dah nak dekat kem dah ni.
"Sunbae!" panggil ku.
Dia pon menoleh.
"Bak sini sikit kayu tu..." kata ku. Rajin pulak seya hari ni.
"Eh tak pe...biar sunbae je yg angkat...lagipon dah nk sampai kem dah ni" katanya.
"Tak pe...biar saya bawak" aku mengambil sedikit kayu yg bertimbun menghempap jungkook dan jalan dengan selambanya.
*end solbin pov*
Jungkook tersenyum dan meneruskan langkah ke kem.
Tibanya mereka di kem, mereka meletakkan kayu di tapak unggun api.
" aik!? Takkan kayu kita je yg ade" tanya seungkwan hairan.
"Tu ah" kata solbin.
"Kumpulan yg lain belum balik kot" kata jungkook dingin, lalu jalan pergi meninggalkan anak boo dan anak kim disitu.
Solbin dan seungkwan serentak mengangkat bahu tanda "tah lah" lalu terus pergi ke tapak perkhemahan seventeen.
Bila anak boo dan anak kim sampai di tapak perkhemahan seventeen mereka berdua nampak dream girl ada disitu juga.
"Yow dream girl!" sapa seungkwan.
"Yow!" jawab yunji.
"Apa yg korang buat kat sini?" tanya solbin.
"Apahal kitorang buat kat sini? Tu hah!" kata jiyoung lalu muncung menunjuk ke arah minri yg tengah didodoi oleh dino dan hyuri yang tgh dirawat oleh s.coups.
"Asal uh?" tanya solbin dengan muka hairan.
"Nanti lah kitorang cerita..." kata yunji pula.
"Mana minji unnie?" tanya solbin lagi.
"Minji unnie pi masak" kata hazel.
"Ouh..." jawab solbin.
"Mana abng aku mingyu?" tanya solbin.
"Dia ada tu dgn wonu tgh baca novel our seacret crush kat dalam khemah" kata yunji.
"Ouh....janji jangan mengunyit sudah kt dalam khemah uh" kata jiyoung.
"Seventeen yg lain mana?" Tanya solbin lagi.
"Seventeen yg lain tolong saem" kata hazel.
"Ouh....." kata solbin.
"Kau asal harini banyak tanya? Aku naik rimas pulak" kata yunji.
"Alaa...lek lah...aku tanya je pon" kata solbin lalu buat mungkin itik.
3 manusia itu hanya mengendahkan Solbin dan fokus semula melihat minri dan hyuri. Solbin yg rasa dirinya terabai pon mengalah dari buat muncung itik dan ikut 3 manusia itu melihat babak kasih sayang abang terhadap adiknya.
Situasi minji.....
"Hish...mana lah jin ni!! Tadi kate sekejap je...aku kat sini sorang² masak" bebel minji.
Mana taknya minji marah...kata nk pergi amik garam untuk buat sup ni tapi dah dekat 3 jam lebih tak sampai² agi.
Minji sempat amik garam dari puan ji hyo dan dah siap dah pon.
Kenapa dia tak balik khemah dia? Sebab dia tunggu jin..dia nk ckp yg semua dah siap tapi tak muncul pon manusia tu.
Situasi bts......
"Hyung... Bukan tadi hyung dating dengan minji ke? Ape perasaan hyung?" tanya jungkook.
Lepas je jungkook datang di tapak perkhemahan bts yg lain mula membahannya dan mula lah borak membawang bagai.
"Hmm...tadi masak pastu hyung ckp nk amik garam and then suga panggil and.....ALAMAK!!!" jin hampir terlupa sesuatu.
"Knap hyung?" tanya jimin.
"AIGOO!!! MACAM MANA AKU BOLEH LUPA PASAL MINJI NI!!!!" kata jin lalu bangun dan terus berlari mahu ke tapak masakan.
"Knp hyung tu?" tanya jimin.
"Tah lah..." jawab suga sambil mengangkat bahu tanda tak tahu.
Jin kini tgh berlari dengan pantasnya menuju ke tapak memasak.
Lari
Lari
Dan lari
At last.....
Sampai juga jin di situ. Dia nampak ade seorang gadis setia menunggunya di situ.
Dengan nafasnya yg tercungap cungap dia pergi ke arah gadis itu.
"Kenapa lambat!!" marah gadis itu.
"Maaf tadi...huh...hah...." tercungap cungap jin mahu berkata.
"Nah amik apron ni!! Sunbae pulak yang pergi hidangkan makanan ni sorang². Saya nk balik tapak perkhemahan saya" minji menyerahkan apron kepada jin dengan kasar dan berlalu pergi dengan perasaan marah yang membuak buaknya.
"Alamak...dia marah aku leh...macam mana ni" kata jin.
Tbc
YOU ARE READING
🌼Our Secret Crush🌼
RomanceMengisahkan dream girl nama kumpulan kepada 7 orang perempuan dan bts yg telah menyebabkan novel ini bermula. Dream girl ni merupakan junior kepada bts dan seventeen. Dream girl ni duduk satu rumah kerana mahu mendisiplinkan diri walaupon masing² ka...