bab 28

30 3 0
                                    

Di rooftop sekolah....

Yunji menghirup udara yang segar. Biasa lah...mood dia nk ponteng. Sedang syok dia menghirup udara yang segar dia teringatkan yoongi iaitu suga. Ye lah...kalau dulu dia dengan suga selalu ponteng sama² tapi sekarang dah tak.

Dia sebenarnya tak marah pon dgn suga cuma hyuri dgn solbin tak bagi dekat tu yang yunji kena berlakun benci bts terutamanya suga.

"Haih..." yunji mula menggeluh.

Hatinya nak je sekarang ni lompat bangunan ni sebab rindukan suga yang dingin dan ramah uh.

"Saya rindu awak lah min yoongi" kata yunji disertakan keluhan.

"Hah!? Awak rindu saya?" tanya satu suara. Siapa lagi kalau bukan suga.

Yunji memaling ke belakang. Terkejut dia "mana ade...awak jangan nk perasan sangat ek" kata yunji yang cuba mengelak. Dia baru sahaja mahu beredar dari situ suga dah tarik tangan yunji.

"Lepas lah..." kata yunji.

"Kalau saya taknak lepaskan?" tanya suga dingin.

"Kalau tak nk ye...." yunji menendang kaki suga.

"Ah! Ad..du..duh..duh!!" kata suga sambil memegang kakinya.

"Padan muka!" kata yunji.

"Aduh....sakitnya...ah darah duh kaki aku!" kata suga.

Yunji yang sedang berjalan mendengar suga sedang mengerang kesakitan mula berpatah balik dan menuju ke arah suga.

"Mana yang sakit uh?" tanya yunji dingin. Padahal dalam hati dia rasa bersalah + risau.

Yunji memegang kaki suga untuk mencari luka lah kononya.

Suga menarik tangan yunji dan diletakkan di dada belah kiri.

"Kat sini" kata suga dingin.

Yunji kaku.

"Awak tau tak?.. Sakitnya hati saya awak tak layan saya.  Please forgive me" kata suga

Yunji hanya diam.

"Will you be my yeochin?" tanya suga. Wow terus confes ek.

Yunji diam.

"Yunji?" tanya suga.

Yunji melihat ke arah suga dan mengukir satu senyuman.

"Yes" kata yunji.

Suga mula tersenyum dan mula menarik yunji di dalam pelukan nya. Yunji pon membalas pelukan suga.

Di kelas dream girl...

" mana yunji? Dari tadi tak nampak" tanya solbin.

"Tah lah...ala...dia ponteng ah ape agi." kata minji.

"Peh...ponteng tak ajak aku.." kata jiyoung.

" buat apa nk ajak kau..buang masa je" kata hyuri.

"Kurang ajo-_-" kata jiyoung.

"Korang tak nk rehat ke?" tanya hazel.

"Eh dah rehat ke?" tanya minri.

"Dah lah..." kata hazel.

"Jom ah rehat tunggu ape agi" ajak solbin.

"Korang pi ah rehat i nk pi perpustakaan" kata hazel.

"Oky!" tanpa rasa curiga ke hape hyuri, solbin, minri, minji dan jiyoung keluar dari kelas tanpa syak apa² pon.

Hazel mengeluarkan bekas makanan yang berisi kek coklate yang sedap. Hazel mengukir senyuman" namjoon kata nk jumpa kat belakang blok sekolah...alang² bawak ah kek ni bagi dia" kata hazel seorang diri.

Hazel jalan mahu menuju ke belakang blok sekolah dan dia terserempak dengan seungkwan.

"Eh hazel! Sorang je ke? Mana yang lain" tegur seungkwan.

"Ou..ouck..se..seungkwan" agak gagap sikit hazel mahu berbicara.

"Kau asal gagap dok?" tanya seungkwan.

"Mane ade gagap..diorang yang lain kat kantin" hazel cuba menukar topic.

"Ouh..kalau macam uh aku chau lu" kata seungkwan lalu berlalu pergi dari situ sambil melambai ke arah hazel.
.
Hazel menghembus nafas lega.

Hazel meneruskan langkahnya yang tergendala tadi dan menuju ke belakang blok sekolah.

"Mana namjoon ni" kata hazel seorang.

Baru sahaja hazel mahu beredar ada satu tangan memegang bahunya.

"Hazel" namjoon mula menegur.

"Ouck namjoon sunbae" kata hazel sambil tersenyum.

"Saya ade benda nk cakap dengan awak" kata namjoon.

"Sebelum uh...nah" hulur hazel.

"Ape ni?" tanya namjoon.

"Ni kek coklate... Tanda terima kasih saya kat awak sebab dah selamatkan saya" kata hazel.

"Ouck thanks" kata namjoon sambil mengambil bekas makanan yg hazel hulur tadi.

"Hah! What do you want to tell me?" tanya hazel.

Nmjoon memegang tangan kanan hazel. Hazel agak terkejut ah jugak.

"I just want to tell you....will you be my girlfriend?" namjoon mula confes dengan hazel.

"Do you want to know something sunbae?" tanya hazel.

"Yae...what is it?" namjoon mula buat muka hairan.

"Saya dah lama sukakan sunbae...sebenarnya saya crush on sunbae..i love you namjoon" luah hazel.

"I love you to...lagipon oppa dah tahu lama dah" kata namjoon.

"Eouh!? Sejak bila?" tanya hazel.

"Sejak kita main true or dare mase malam unggun api
Masa kita pergi camping" kata namjoon.

"Oh gosh...macam mana i can forget it" kata hazel sambil menepuk dahinya.

"Mungkin terlalu angaukan saya" kata namjoon. Dia sempat bergurau gaiss.

Hazel menepuk dada namjoon kerana malu. Namjoon tergelak kecil. Senyuman lesung pipit namjoon ditayangkan. Hazel pon tergelak kecil lalu senyum memandang namjoon.

Tbc

Wow this chapter ade 2 pasangan love couple yg dah offical. Jelous author.

Abaikan typo. Hope enjoy. Kalau ayat merapu maaf.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: May 13, 2019 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

🌼Our Secret Crush🌼Where stories live. Discover now