Keesokkannya.....
"Anak muridku yang handsome dan yang cantik² ku sekahlian.....ini hari kita akan masuk hutan so sila pilih pasangan kamu...berdua dua ye" kata puan ji hyo dengan lemah lembut dan sopan santunnya.
Semua mula memilih pasangan. Jimin awal² lagi dah pergi ke tempat hyuri. Mingyu rasa hatinya sangat panas sekarang.
"Ri...saya dengan awak ye" kata hoshi.
Minri tersenyum dan mengangguk. Aik!? Pelik!!!? Dah tak takut dengan lelaki ke dia ni??? Ouh...ni mesti sebab semalam.
Flashback.....
Minri lari daripada main game true or dare semalam selepas selesai menyahut cabaran gila dari dua orang yeoja yang suka mendengkinya.
Minri mahu ke tapak perkhemahan nya tetapi ada satu objek yang dia terlanggar. Tu lah jalan tak tengok depan kan dh terlanggar lembaga.
Rupa rupanya dia terlanggar pokok. Jatuh terduduk lah dia kalau dah macam uh.
*minri pov*
Lah...aku terlanggar pokok rupanya...aduh...sakit punggung aku. Tu lah minri...jalan sorang² lagi kan dah kena...nasib terlanggar pokok je kalau benda lain yang jadi tak tahu lah.
Aku baru sahaja mahu bangun dan seseorang telah menghulurkan tangannya"boleh saya tolong?" tanya seseorang itu.
Dalam hati aku dah takut dah. Bila aku toleh ke atas..."hoshi?" aku mengerutkan dahi.
"Ye saya lah tu" katanya. Hati aku dah reda sikit. Sikit lah...tapi yang aku tahu aku ade lah takut dengan dia ni sikit.
"Nak saya tolong tak?" tanyanya. Aku menggeleng. "Haih...ri...dengan saya pon awak nak takut, saya tak buat pape lah..." dia cuba meyakinkan aku.
Dia ingat aku semudah tu ke nk buang rasa takut aku ni. Ni semua jackson punya pasal sampai aku jadi macam ni!!!
Flashback dalam flashback......
Ketika minri umur 6 tahun....
"Oi ri!! Kau sini!! Aku nk kau buat kerja sekolah aku" arah jackson. Masa ni jackson berumur 12 tahun.
"Jackson oppa...ri tadika lagi lah...mana tahu buat kerja rumah oppa" kata minri.
"Alaa..kau buat je lah!! Aku tahu kau pandai" kata jackson.
"Oppa ri tak pandai oppa!" marah minri.
"Buat je lah!!! Kau tu tah lah hidup menumpang je kat sini! Omma kau dah mati pastu sebok nk dekat dgn omma aku" kata jackson sambil menarik rambut minri.
"Omma!!! Oppa!!" raung minri sambil menangis.
"Jackson oppa apa yang oppa buat ni!?" dino datang untuk menyelamatkan minri dari menjadi mangsa jackson.
Setiap hari akan ade adgenda yang akan berlaku kepada minri dan dino sedia untuk menyelamtakn minri.
Pernah sekali jackson cemburu dengan minri sampai sanggup tolak minri jatuh tangga. Why so kejam jackson. Maaf author menggila sekejap😂
Dan pernah sekali dia mahu menoreh tangan minri tapi sempat diselamtakn oleh omma jackson.
Setiap hari minri akan rasa sangat menderita. Walaupon umur dia semakin meningkat, jackson tetap berhasat dengki dengan minri atas sebab cemburu.
Pernah sekali minri mahu bunuh diri masa di tingkatan satu tapi oppanya dino lah yang sentiasa memberi semangat dan rancangan agar minri duduk di rumah sewa. Tu pon rancangan dari seventeen dan dream girl.
YOU ARE READING
🌼Our Secret Crush🌼
RomanceMengisahkan dream girl nama kumpulan kepada 7 orang perempuan dan bts yg telah menyebabkan novel ini bermula. Dream girl ni merupakan junior kepada bts dan seventeen. Dream girl ni duduk satu rumah kerana mahu mendisiplinkan diri walaupon masing² ka...