Di cafe mocha~
"Kenyangnyaaa..... Terima kasih unnie sebab belanja yuri!" kata hyuri sambil buat aegy.
"Hmm.. Same² tapi please lah jangan panggil aku unnie. Geli tau tak geli! Umur kita sebaya so jangan panggil unnie unnie ni" kata minri sambil flip hair.
"Tapi bulan kita lahir tak sama kan!?😜 unnie bulan 9, yuri bulan 11....uwerkkk" kata hyuri sambil part uwerkk tu dia mula lah tayang lidah.
"Aku potong jugak lidah kau tu" kata minri
"Potong lah..potong lahh...😝" hyuri mula mengajuk minri.
"Malas aku nak layan-_- dah jom lah kita balik...opss bukan balik. Jom pergi mall! Aku nk beli barang dapur ni" kata minri, lalu bangun untuk membayar bil.
Nasib baik orang yang jaga kaunter tu perempuan, kalau lelaki...tak tahu lah ape yang minri ni buat.
Selepas habis membayar bil, minri pergi ke tempat hyuri.
"Dah jom!" ajak minri.
"Jom!"
Kini mereka menuju ke mall untuk membeli barang dapur. Jarak rumah dream girl dengan bandar dekat je...tu yang diorang tak kesah kalau jalan kaki.
*hyuri pov*
Aku mengeluarkan telifon pintar ku. Aku main fon sambil jalan. Alaa...bukannya ade org pon *buat aegy*
Aku mengambil gambar minri yang tengah berjalan dari belakang. Aku buka aplikasi wassp. Aku letak gambar minri yang tgh berjalan tadi kat dalam status wassp aku dengan caption "org ajak pi mall"
1 saat
2 saat
3 saat
Tling! Tling! Tling! Tling! Tling!
15 mesej 5 sembangan....
Siapa je lah yang mesej aku ni...mesti 5 malaun tu. Aku pon tgok lah siapa kah gerangan yang mesej aku ni. Aku tgok. Dan aku tgok. Tgok dan tgok...
Author: berapa banyak kau punya tengok huh!
Hyuri : alaa...tgok je lah..
Author: -_-
Dan tgok...lah...rupanya...5 malaun yang tak bertauliah ni yang mesej rupanya.
Minji singa laut.
Hoi budak! Hang pi mana hah!
Asal tak ajak!
Aku lapar tahu tak!
Pesan dgn minri beli barang dapur. Aku nk masak.
-_- Ape lah minji unnie ni...dah aku buat caption "org ajak pi mall" sah² lah aku dengan minri nak beli barang dapur!! Tak tengok status yuri ah tu -³-
Jiyoung mengong.
Tak ajak!!!😭
😭
😭
😭
😭
😭-_- ni pulak dah meroyan
Yunji swag.
Kau tak de, boleh lah aku curi coklat kau kat dalam bilik kau hahahahahahaha.....
What the fish!!! Andwae!!!😭 my coklate😭
Solbin syantik.
Saje kacau...
Hahahaha....
Giler -_-
Teacher hazel😂
Hyuri!! Kau pi mall nanti jangan lupa belikan payung tau!
Huh!? Payung!??
Ha ah payung.
Aku nak buat ketuk kepala kau sebab tak ajak.
-_- ni lagi lah giler.
Buk!
Aku jatuh terduduk.
"Aduh...." aduku.
aku mendongak untuk melihat gerangan siapakah itu.
"Sun..sun..sunbaenim"
Lelaki tu melihat ke arah ku dengan muka yang sukar ditafsirkan.
"Ji min sunbae...maafkan saya.. Saya tak sengaja" aku bangun sendiri. Ji min hanya buat bodoh je.
Alaa...dia marah aku ke? Aku harap tak kena denda macam haritu..tak nak dok! Terseksa aku kena denda dengan jhope sunbaenim tu.
*end hyuri pov*
*ji min pov*
Buk!
Siapa pulak yang berani langgar aku ni!!! Ni yang nak marah ni!!! Aku pusing ke belakang untuk melihat gerangan siapakah yang berani melanggar aku itu.
"Aduh...."
"Sun..sun..sunbaenim"
Aku terdiam. Lidah aku kelu. Ohmygosh!!! Crush kat depan mata je ni. Dia yang langgar aku rupanya... Jodoh u all..jodoh!
Muka aku memang dah x boleh cover. Hyuri pon tgok muka aku pelik, terus aku jadi cool.
"Ji min sunbae...maafkan saya.. Saya tak sengaja" dia bangun sendiri.
Alor...tak sempat aku nk menolong dia...* hentak kepala dalam bayangan*
"Sun..sunbae??"
"Aa...a..yae?!" baru sekarang aku boleh bercakap dari tadi tak nak pulak cakap.
"Maafkan saya...saya tak nampak sunbae tadi...saya sebok main fon tadi" katanya. Kepalannya ditundukkan dan dia bermain dengan jarinya👉👈
Alaa...chomel nya -³- aip!! Ji min! Sedar ji min! Reaction muka tu cover sikit please...
"Tak pe..." kataku ringkas dan dingin. Sekali sekala jadi cool kan -,-
"Sunbae takkan denda saya kan? Sama macam j hope sunbae" tanyannya kepadaku. Dia buat muka aegy.
Aku tergelak kecil.
"Haha..buat apa nak denda awak. Bukannya awak sengaja pon...lagi pon saya pon salah gak sebab saya boleh berhenti kat tengah² jalan tu" wow ._. Ayat aku.
"Jadi......sunbaenim takkan denda saya kan?" tanyannya.
Aku menggeleng.
"Yaeh!!! Terima kasih sunbae!!! Sayang awak!!" dia peluk aku, lalu terus pergi tinggalkan aku dengan senyumannya tu.
Di..dia...peluk aku!! °-°
Aku kaku kat situ.
Tak boleh jalan.
Tercegat je lah aku kat situ. Bila aku boleh jalan agaknya...hentah lah...😂penagan pelukan dari crush tu yang sampai macam ni sekali.
Oh my...crush..i love you😘
*end ji min pov*
Tbc
Tunggu next bab ye kawan² 😙 jangan lupa vote😋
YOU ARE READING
🌼Our Secret Crush🌼
RomanceMengisahkan dream girl nama kumpulan kepada 7 orang perempuan dan bts yg telah menyebabkan novel ini bermula. Dream girl ni merupakan junior kepada bts dan seventeen. Dream girl ni duduk satu rumah kerana mahu mendisiplinkan diri walaupon masing² ka...