bab 1

51 4 0
                                    

Seorang perempuan masuk ke dalam bilik kawanya.

"Choi hyuri! Hong jiyoung! Bangun! Kita dah lambat dah ni! Bangon!!!" marah seorang perempuan.

"Dah pukul berapa minji unnie?" tanya jiyoung yang bangun duduk sambil mata masih lagi tertutup.

"Dah pukul 7.45 pagi dah saeng saeng ku sekahlian!" kata minji.

"Bwo! Betol ke ni?! Hoi yuri bangun lah! Jom mandi! Dah pukul 7.45 pagi dah ni hoi!" kata jiyoung sambil mengoyangkan tubuh hyuri yang masih tertutup.

"Hish!! Lantak kau lah!" kata jiyoung, lalu bangun untuk mandi.

"Yuri!!! Bangun!!!!!!!!!!!" habis high note minji guna untuk bangunkan manusia yang masih tidak sadarkan diri ini.

Hyuri terkejut dengan high note minji terus terjatuh daripada katil.

Buk!!

"Auch....sakitnya...unnie! Kenapa buat high note pagi pagi ni?" tanya hyuri.

"Habis kau tak nak bangun! Unnie buat lah high note" kata minji selambanya, lalu keluar untuk mengejut kawannya yang lain.

____________________

Di bilik seterusnya....

"Yah kim solbin! Xi hazel! Ji yunji! Bangun! Kita dah lambat nak ke sekolah ni!" kata minji.

Ayat yang sama digunakan oleh jiyoung tadi.

"Dah pukul berapa minji unnie?" tanya solbin.

"Dah pukul 7.45 pagi dah!" kata minji.

"Bwo! Hazel! Yunji! Bangun!!! Kita dah lambat dah ni!!!" kata solbin, lalu terus pergi ke tandas untuk mandi.

"Unnie nak turun bawah, pastikan korang siap cepat ek" kata minji, lalu turun untuk bersarapan di dapur.

Di dapur.....

"Minri kau tgok lah nanti ade train to busan turun" kata minji.

Minri yang tgah makan koko crunch hanya mampu blur.

"Huh!? Train to busan?" tanya minri.

"Kau tengok je nanti" kata minji sambil menyapu kaya di atas roti.

Beberapa minit kemudian 5 manusia kelam kabut turun ke bawah.

Minri yang melihat gaya rakan² nya itu just reaction "-_- dah kenapa dengan diorang ni"

"Ouh...ini lah train to busan nya..." kata minri.

Minji mengangguk.

"Hoi anak lee! Kau sempat sarapan lagi! Kita dah lambat kau tau tak!" kata yunji sambil menarik tangan kanan minri.

"Baru pukul...." kata² minri dipotong oleh hyuri.

"Dah tak de masa dah!!! Jom!" kata hyuri lalu menarik tangan belah kiri minri pula.

"Unnie tolong!!" kata minri.

"Hoi! Pabo pabo ku semua! Baru pukul 6.30 pagi!" kata minji.

"Bwo!!!!" kata dream girl yang lain kecuali minri dan minji.

"Ni ha...unnie prank korang" kata minri sambil mengusap pergelangan tangannya yang digenggam oleh 2 orang manusia yang tak bertauliah.

"Waht the fish!!!!" carut hyuri.

"Hah! Mencarut! Unnie tumbuk kang! Dah cepat sarapan" kata minji.

Yang lain pon pergi sarapan tanpa sebarang bunyi.

🌼Our Secret Crush🌼Where stories live. Discover now